Opinia Timisoarei

‘Daca e problema cu cate benzi sa aiba centura, anulam licitatia si facem alt proiect. Vreti?’ Raspunsul inedit dat de premierul Sorin Grindeanu criticilor lui Nicolae Robu

TIMISOARA. Aflat la Timisoara intr-o vizita pe santierul de la Spitalul de Copii, Sorin Grindeanu a atins si tema proiectului pentru soseaua de centura, care acum se afla pe SEAP, iar in 8 iunie este termenul limita de depunere a ofertelor.

CITESTE SI: Cum va putea fi transformata in Autostrada viitoarea Centura de Sud, care va avea cate o banda pe sens, la Timisoara? 

Premierul Sorin Grindeanu i-a raspuns intr-un mod inedit primarului Nicolae Robu care s-a tot plans ca centura de sud va avea doar cate o banda pe sens, si nu doua. Aceasta, desi secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Dragos Titea a explicat la Timisoara ca nu sunt necesare deocamdata mai multe benzi, iar daca traficul va cunoaste o crestere uriasa, soseaua ocolitoare se va putea transforma in drum expres si chiar intr-o autostrada.

Daca forma nu e buna, anulez licitatia, facem alt proiect cu 5 benzi pe sens si, evident, nu se mai prinde finantarea. Daca vreti, in modul asta facem pentru orasul Timisoara. Suntem de acord? Haideti sa nu inventam probleme cand nu le avem, sa nu cream situatii care ne pot duce in alta directie. Sa nu mai inventam situatii care, de fapt, nu exista„, a spus ferm premierul Sorin Grindeanu.

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Dragos Titea, a explicat vineri ca aceasta sosea, care va ocoli Timisoara in partea de sud – sud est, nu va putea avea mai mult de o banda pe sens din cauza ca nici traficul rutier nu este unul foarte mare, care sa justifice, deocamdata, un carosabil mai lat.

Nu am auzit niciodata daca a fost vreo discutie ca aceasta sosea sa fie la patru benzi de circulatie. Niciodata nu s-a vorbit de patru benzi, cu atat mai mult cu cat exista un studiu de impact. Este un drum cu doua benzi si in lateral e acostament aproape cat o banda. Proiectul nostru include in viitor largirea si trecerea la drum expres, iar daca e foarte circulat, poate trece la nivel de autostrada. A fost o promisiune a premierului Sorin Grindeanu de a realiza aceasta centura si vrem sa o facem cat mai repede. Eu as dori sa discutam la masa cu toti pe lucruri punctuale, toti ne dorim sa facem in regim de autostrada aceasta centura, dar acum avem posibilitatea sa dam drumul cat mai repede la acest proiect„, a declarat Dragos Titea la Timisoara.

Si directorul DRDP Timisoara, Horatiu Simion, a declarat ca s-au facut calcule si ca traficul rutier de pe ruta Moravita – Timisoara nu este unul atat de mare incat sa fie nevoie de patru benzi de circulatie pe Centura Sud. Simion a mai aratat ca pe actuala bucata de centura circula cu mult mai multe masini decat ar circula prin sudul orasului si pana in prezent soseaua nu a fost blocata.

Presedintele Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra, a explicat ca in acest moment pe ruta Moravita- Timisoara trec 3.700 de masini zilnic. Pentru ca soseaua sa aiba patru benzi de circulatie pe aici ar trebui sa treaca aproximativ 8.000 de masini in fiecare zi.

Proiectul privind Centura de Sud se afla pe SEAP, iar 8 iunie este termenul limita de depunere a ofertelor.

Centura de Sud a Timisoarei va avea 24 de kilometri aproximativ, este o lucrare care valoreaza peste 80 de milioane de euro, va avea 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel.

FOTO: Virgil Simonescu

Exit mobile version