Opinia Timisoarei

Curatenie in forta la Timisoara. Sute de angajati din subordinea Primariei, scosi la maturat pe strazi dupa 4 luni de mizerie. Foto

TIMISOARA. Ceea ce ar fi putut face mai demult, in ultimele 4 luni de cand Timisoara zace nematurata, se intampla acum. Pana cand firma de salubritate Brantner se va apuca de treaba in oras, primarul Nicolae Robu a reusit sa mobilizeze, in sfarsit, angajati de la societatile din subordine sa mature strazile.

Cu lopeti si maturi, angajati de la SDM, de la STPT, de la Horticultura, Piete, Colterm sau Aquatim aduna mizeria si praful din mai multe zone ale orasului, pornind dinspre centru spre periferie. Acestora li s-au adaugat si 30 de puscariasi de la Popa Sapca.

A inceput campania Timisoara Curata. Sunt aproximativ 250 de oameni care lucreaza, din societatile Primariei si din Penitenciar. Se va lucra in doua etape. Prima dinspre centru pe arterele principale si in a doua se va intra si in cartiere, intre blocuri, pe stradutele mai mici. In ambele etape se face maturare si spalare.

In primul rand cu lopeti vor razui pe langa borduri, cu maturi vor strange mizeria respectiva pentru ca s-a creat o pojghita de pamant pe langa borduri si se pune in saci acea mizerie. Apoi vin masini care ridica sacii respectivi si gunoiul e indepartat. Dupa aceea vin masini cu cisterne care spala sub presiune. Sunt masini ale Aquatim, companie care are obligatia sa isi curate zona unde detine canale pentru ca e pericol de infundare a acestora, respectiv pericol de colmatare a retelor de colecatre a apei pluviale. Nu ne limitam la a matura, ci toate strazile vor fi spalate. Am inceput cu arterele principale. Mergem in zona centrala pana la iesire pe absolut pe toate arterele de intrare-iesire din Timisoara. In etapa urmatoare vom intra si in cartiere. In paralel cu ce am spus e o campanie si de ridicare a crengilor ramase pe domeniul public si a eventualelor depuneri ilegale de gunoi casnic”, spune pentru opiniatimisoarei.ro primarul Nicolae Robu.

Edilul spune ca decizia de a scoate oamenii la treaba a fost luata dupa o sedinta cu toti directorii de societati.

„Ieri am organizat o sedinta cu toti directorii, cu echipa de colaboratori de rang 0 , am facut un brainstorming. Fiecare societate a primit o zona de care se va opcupa in cadrul acestei campanii. Ma astept si la critici ca am procedat asa, dar nu e nicio problema.Am cerut directorilor sa scoata acei oameni care pot fi degrevati de la alte activitati, oameni care sunt implicati in lucruri ce pot fi amanate. Aici nu poti sa scoti oamenii dupa care asteapta cetateni, de exemplu care asteapta pentru certificate de urbanism”, a adaugat Robu.

Si, asa cum anunta inca de cand a vorbit prima data despre campania Timisoara Curata, primarul va apela si la locuitorii orasului, in momentul in care cei care fac curatenie vor ajunge si in cartiere.

„In fiecare zi vom actiona, mai intensiv in primele zile pana scadem sub un anumic prag de insalubritate. Dupa aceea vom continua in cartiere, dar acolo o sa vin cu mesaje si catre cetateni sa ni se alature. Vor trebui mutate masinile din parcari pentru ca sub ele s-a strans mizerie si atunci trebuie sa fie libere pentru ca atunci cand se vine sa se ridice praful sa se poata face interventia pe intreaga parcare. Si in urma acestor interventii se va veni si in parcari cu cisterne si se va spala sub presiune”, a precizat Nicolae Robu.

Edilul spune ca firma care a castigat licitatia nu va putea trece la treaba mai repede de luna aprilie, Brantner avand la dispozitie 3 luni de gratie, prevazute in contract, in care sa organizeze operatiunea de curatenie.

Va reamintim, potrivit constractului semnat in 11 februarie pentru urmatorii 4 ani pentru 72.783.988, 71 lei fara TVA, angajatii Brantner Servicii Ecologice vor actiona pe toate cele 1227 de strazi ale orasului, pe trotuare, alei, parcari, statii STPT, pasaje, poduri, pasarele si zone pietonale. Vor curata carosabilul, malurile canalului Bega, pistele de biciclete si pietele volante, dar si rigolele.

De asemenea, angajatii companiei vor folosi maturi de nuiele sau de plastic, perii, aspiratoare stradale purtate etc., iar in urma acestor activitati carosabilul, rigola carosabilului si suprafata trotuarelor trebuie sa ramana curate, fara praf, nisip sau alte deseuri. Acestia vor spala carosabilul si trotuarele, vor curata vegetatia crescuta spontan in trotuare si la limita bordurilor, vor aduna deseurile stradale: hartii, pungi, cutii, sticle din plastic, obiecte de dimensiuni mici si medii aruncate/abandonate pe strada/trotuar, resturi vegetale, deseurile rezultate din maturatul propriu-zis, in saci de plastic sau in europubele, eurocontainere. Tot angajatii societatii de salubrizare vor strange in gramezi noroiul, nisipul, pamantul sau praful rezultat din razuire, iar toate deseurile vor fi si transportate in aceeasi zi. Au si misiunea de a goli cosurile stradale in saci de plastic sau europubele, sa le spele macar o data pe luna si sa inlocuiasca toate cosurile degradate.

Gunoaiele vor fi transportate fie la Statia de sortare deseuri din Timisoara, fie, dupa caz, la deponeul de la Ghizela, cu achitarea tarifelor stabilite de ADID.

Inspectia curateniei se va face zilnic, iar firma trebuie sa puna la dispozitie 2 masini cu care sa se faca verificarile in teren de catre reprezentantii Primariei.

Daca nu-si face treaba, firma de curatenie va putea fi sanctionata. Mai intai nu i se va plati suprafata stradala care nu a fost maturata, apoi se va trece la sanctiuni suplimentare, respectiv penalitati lunare.

Daca 3 luni la rand situatia se repeta, Primaria poate rupe contractul fara alte formalitati si organizeaza o noua licitatie, firma clujeana avand obligatia sa mai asigure curatenia stradala pana la desemnarea unui nou operator. Mai mult, nu va avea voie nici sa participe la noua licitatie pentru incredintarea serviciului de salubritate.

Exit mobile version