Cum pierde Primaria Timisoara aproape 6 milioane de euro? Functionarii responsabili au scapat basma curata

TIMISOARA. Mai multi functionari publici din Primaria Timisoara au scapat basma curata, desi trebuiau sa se ocupe de recuperarea unor datorii de la firmele care aveau contract cu municipalitatea.

Viceprimarul Traian Stoia atrage atentia ca primaria a pierdut de tot aproape 6 milioane de euro, in conditiile in care societatea de la care trebuia sa-i primeasca a intrat in insolventa si mai detine doar o carcasa de Dacie si 90 de bani intr-un cont.

Vorbim despre Societatea Consimpex, care vreme de 10 ani a administrat Cimitirul din Calea Sagului si Cimitirul Rusu Sirianu, ambele aflate in proprietatea primariei. Firma nu si-a platit darile catre primarie pe mai toata perioada contractului. Intre timp, s-au adunat si penalitati.

Problema a ajuns si in atentia inspectorilor de la Curtea de Conturi.

„Curtea de Conturi intreaba cum s-a intamplat ca firma care gestiona cimitirele din Calea Sagului si Rusu Sirianu – Consimpex SRL – care a avut contract pe 10 ani, sa nu plateasca primariei redeventa. Curtea stabileste ca din 2004 pana in 2012 veniturile neincasate de la aceasta societate suntin valoare totala de 25,4 milioane de lei, aproape 5,8 milioane de euro. Ele reprezinta valoarea redeventei si a penalitatilor aferente acestei perioade”, a dezvaluit Traian Stoia.

Viceprimarul se mira si el cum de s-a ajuns in situatia aceasta, in conditiile in care Primaria Timisoara avea un Serviciu de recuperare a creantelor, la care lucrau nici mai mult nici mai putin de 9 oameni, cu tot cu sef.

„Seful primea inca un salariu pentru a aduce banii datorati de terti catre primarie. El avea un salariu de 20 de milioane si mai primea inca 25 de milioane de lei. Or, baiatului astuia nu i se pun intrebari pentru simplul motiv ca a plecat din unitate, acum o luna… cand s-au predat operatiunile astea la domnul Bodo. Pe la jumatatea contractului se spune ca in conditiile in care nu se fac platile se reziliaza contractul. Preventiv, pentru a se putea continua relatiile mai putin la vedere cu concesionarul, la sfarsit se spune ca anularea contractului se face prin instanta. Un proces dureaza 4-5 ani, pana se parcurg toate etapele”, a explicat viceprimarul.

Inspectorii Curtii de Conturi au decis ca la nivelul primariei au lipsit controalele si ca municipalitatea trebuie sa recupereze debitele. Firma este insa in insolventa si nu mai exista speranta ca primaria recupereaza cei aproape 6 milioane de euro.

„Dupa procese consecutive, firma e in insolventa si are in patrimoniu o carcasa de Dacie si vreo 90 de bani in cont. Primaria pana la urma a dat in judecata firma respectiva… in 2005 s-a promovat actiune pentru rezilierea contractului si recuperarea debitului restant. Nu avem de la cine sa primim banii, ei sunt in insolventa si nu au bani in cont. Procesul nu e gata… e foarte interesant: instanta spune ca ei pot plati daca lucreaza. Daca desfiintezi contractul, ei nu au unde sa lucreze si nu au de unde plati. De asta nu s-a suspendat contractul, ei au mai lucrat vreo 4 sau 5 ani pana cand le-a expirat contractul, in 2013, cand noi am facut licitatie. Dar ei au continuat sa nu plateasca. Dupa parerea mea, nu mai avem nicio sansa sa recuperam banii”, a conchis Stoia.

Viceprimarul crede ca firma a platit maximum 2 ani redeventa din intregul contract semnat pe 10 ani. Oricum, spune Stoia, conform noilor contracte, firmele care administreaza cimitirele trebuie sa plateasca redeventa in avans pe 3 luni.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. S-a acordat (de catre primarie) licenta de administrare la o „droaie de afaceri”. Rezultatul direct: in final, batuti, si … si cu banii luati.
    In cazul cimitirelor, ti redus (primaria) durata de inchiriere a unui „loc de veci” de la 20 de ani (cam atat este in toate tarile din UE) la 7 ani; ati dat pe mana unor afaceristi administrarea cimitirelor, afaceri in urma carora „au disparut” zeci de „locuri de veci”, nu mai vorbesc de „cripte istorice” si acum ne minunam.
    Si acum ne minunam. Noroc ca cimitirul evreiesc nu a putut fi atins, alfel, azi acolo era un Mall.
    Si cei de facut? Nimic? Chiar asa? Ramane doar …Dar ei au continuat sa nu plateasca. Dupa parerea mea, nu mai avem nicio sansa sa recuperam banii”.
    Felicitari!

  2. Primaria sa recupereze banii de la cei care au concesionat cea mai profitabila activitate a ADP – ului , bagandu-l pe acesta aproape in faliment ( politrucii taranisti care au condus orasul pana acum : CIUHANDU SI BARBU, sunt sigur ca au destule proprietati de unde se pot recupera banii) ALO JUSTITIA !!!!!!!!!!!!!!