Culita Chis, directorul ‘tras pe dreapta’ de la Primaria Timisoara, anunta ca tramvaiul turcesc a trecut toate testele

TIMISOARA. Lovitura de teatru. Directorul Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati din Primaria Timisoara, Culita Chis, care se judeca cu Primaria Timisoara dupa ce a fost indepartat din functie, iar deocamdata a fost repus pe post, data fiind suspendarea noii organigrame a administratiei Fritz, anunta ca tramvaiul turcesc produs de firma Bozankaya din Turcia a trecut toate testele.

CITESTE SI: Administratia Fritz vrea sa prelungeasca la 3 ani contractele de inchiriere cu proprietarii de garaje dintre blocuri, la Timisoara. Mai sunt inca peste 6000 de constructii in cartierele orasului

În data de 15.10.2021 au fost finalizate ultimele teste ale tramvaiului ,,Timișoara”, tramvai proiectat și realizat de firma Bozankaya Otomotiv Mak.IML.ITH VE IHR.A.Ş. pentru Municipiul Timișoara, în baza contractului de furnizare nr. 103/2019. Conform Specificație tehnice cod: ST01-Tim-Boz 16+24, avizată de Autoritatea Feroviară Română (AFER), au fost realizate 57 de teste și încercări, testele critice fiind efectuate de laboratoare acreditate UE: VZU Plzen, Cehia; CETEST SL, Spania; TÜV SÜD Rail GmbH, Germania și Organismul Notificat Feroviar Român (ONFR).

Menţionez că am avizat toate procedurile de testare, respectiv rapoartele de testare, în calitate de Director General al Direcţiei, Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, desi am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului. Mai mult, persoanelor din cadrul AFER Bucureşti, care se ocupă de agrementarea tramvaiului ,,Timişoara”, prin noua organigramă din data de 13.10.2021, le-au fost desfiinţate posturile.
Având în vedere statutul de funcţionar public nu pot face mai multe comentarii în
acest sens.

Cu toate piedicile intampinate pe parcurs, tramvaiul ,,Timişoara” merge mai departe! Nimeni si nimic nu mai poate împiedica ca Timişoara sa aibă cele mai perfomante tramvaie, tramvaiele cu cea mai mare autonomie din lume.

Multumesc echipei de implementare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara care lucreaza la acest proiect de 5 ani, de la ideea de proiect si pana la ultimele detalii de design, echipei furnizorului din Ankara, precum şi echipei de la Societatea de Transport Timişoara SA.„, transmite Culita Chis intr-un comunicat.

***
Va reamintim, acesta este primul dintr-o serie de 21 de tramvaie ce vor ajunge la Timisoara. Toate vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la reteaua de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.

Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara erau prevazute sa ajunga, in urmatorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri.

Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA, adica aproximativ 2,4 milioane de euro bucata, cu TVA.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. monument de prostie. pui baterii de mii de kg si zeci de mii de euroi pe tramvai legat la fir.
    va mirati ca e singuru din lume?

    • Nu-i așa că ai fost scăpat în cap la naștere?

    • la ce naiba i-a trebuit la robu tramvai cu un sfert din greutate in baterii….ca sa ce? sa platim un sfert din curentul consumat la plimbatul bateriilor prin oras…
      cel mai tare din lume la autonomie….pai poate or fi stiut pro stii aia ‘din lume’ ceva de nu si-a facut nici unul asa parascovenie

  2. Minune, dupa numai 6 luni de la livrare va circula cu calatori ca sa recupereze suma astronomica cu care a fost cumparat! Bravo tovarasi (Robu, Chis, Batea, si cati au fost imlicati in mareata decizie)! Asa sa aveti parte de toate in viata, dupa achizitie sa va puteti folosi de ce cumparati dupa 6 luni. Plus timpul in care am asteptat constructia, un tramvai gata omologat s-ar fi construit mult mai repede.

    • Stai în banca ta, te bagi în discuții când nu cunoști toate aspectele problemei.

      Acest tramvai este un PROTOTIP și reprezintă o premieră mondială în domeniu, necesitând o serie de teste și măsurători de parametri specifici, suplimentari. Deja în uzină de la Ankara stau garate încă 4 garnituri terminate care așteaptă doar ok-ul testelor ăstuia. Ba chiar perioada de testare a fost decentă, că la livrarea Armoniilor, care aveau deja omologarea AFER, s-a stat 1 an, de o trebuit să amenințe Robu cu proces penal dacă nu se pun rapid în funcțiune.

      • Si totusi, de ce ne trebuie tramvaie neomologate? Singurul motiv ar fi fost ca sunt mai ieftine, platim mai putin dar mai asteptam o vreme. Nu e cazul, aceste tramvaie sunt printre cele mai scumpe din lume. Eu nu zic sa fi cumparat musai de la Arad, inteleg ca Astra nu face fata la numarul de comenzi, dar exista multe fabrici in Europa care fabrica tramvaie bune gata omologate, mai ieftine si cu termen de livrare mai scurt.
        Multumesc ca ai amintit de Armonii, uitasem. Daca la Armonii putem suspecta o greseala robulanista, cand greseala se repeta dar la scara mai mare e clar prostie amestecata cu coruptie pana in maduva oaselor.

      • pai mai talambule….cand iti cumperi masina noua, tu iti iei prototip sau iei un buna pe care stii ca te poti baza? ba da scurti la minte mai sint unii…

      • Marius doar daca esti papagalul lui Robu acest tramvai esteo premiera de prostie mondiala! Trebuie sa fi dus cu pluta sa ceri autonomie de 100 km pentru ca tu, Ciuhandu si Robu timp de 32 de ani nu ai modernizat reteaua de alimentare a catenarei pentru a inlatura sincopele in furnizarea energiei electrice. Dar cand visezi fantani muzicale, aduci Pod Proiect din Iasi care iti gresesc proiectele de la viaducte si poduri inseamna ca esti prea prost sa realizezi acest lucru :))

  3. Chis in freză Culita…. mare papagal si pupincurist ca Robu. Lachetz fara masura ! RUSINE BA HOTULE ! i-ai facut cadou lu Robu catarge cu 8000 de euro bucata. Sper ca DNA sa te lege !

  4. Din comentariile de mai sus constatam ca usristi nu-s doar incompetenti, ei sunt de-a dreptul limitati. Adica si cand se fac, in continuare, din inertie, lucruri bune de fosta echipa a lui Robu, sa comentezi tot contra? Cand pe de alta parte echipa usrista, instalata de un an pe toate posturile, n-a dat nici un rezultat notabil, din contra, a realizat ce n-a reusit nimeni, sa bage frigul in scoli si spitale, ca sa nu mai spunem de amenda de 23 de milioane de euro, echivalentul pasajului Solventu, pentru care nu sunt bani. Pe de alta parte, pe postacii usristi ii inteleg, dar pe votantii usristi de buna credinta, care insista in a sustine niste nulitati, nu-i inteleg. Errare humanum est, perseverare diabolicum!

  5. Mare bou te-a făcut ma- ta! Robu a făcut o grămadă dd tîmpenii. Si pe alea după primul mandat, căci in primii 4 ani nu a făcut nimic. De „poarta”de intrare in Timisoara care a omorat un tanar student, nu zufli o vorba! Kkt in ploaie.

    • Imi pare bine ca ai recunoscut ca esti un bou. Era mai rau daca ziceai ca esti taur. Asa castrat ( sau nu stii ce-i ala un bou?), nu esti bun de nimic decat de tras in jug.

  6. NU

  7. Ciocu mik ! Compatibili 🙂

  8. Toate „realizarile” lui Fritz se bazeaza de fapt pe fosta administratie. Trebuie luate in considerare insa si adevaratele realizari ale lui Fritz: marirea organigramei PMT, inchiderea gradinii zoologice, falimentul Colterm, frigul din casele timisorenilor si frigul din scoli si spitale, anularea unor evenimente culturale de traditie si pornirea altora noi de gen LGBT etc… Ma intreb ce fel de oameni vor mai vota acest USR???

  9. Marius stai tu in banca si mai invata fizica elementara! Robu, Culita si ceilalti cretini care au scris caietul de sarcini erau atat de prosti incat nici macar nu stiau ce se fabrica pe plan mondial! Nimeni nu fabrica astazi tramvai cu autonomie de 100 de km pentru ca este o prostie sa transporti si sa consumi energie in plus pentru tone de baterii. In prostia lor si a …ta Mariusica vreti sa acoperiti lipsa substatiilor de tractiune care prin circuite de alimentare separate ar limita intreruperea cu energia in catenara la maximm 3-5 minute care ar fi ‘acoperita’ de un tramvai cu autonomie de 5-7 km. Dar cand tractoristii, cizmarii si semidoctii se cred doctori in actionari electrice ajungem sa platim un milion de euro in plus pentru fiecare tramvai