Opinia Timisoarei

Culita Chis, directorul ‘tras pe dreapta’ de la Primaria Timisoara, anunta ca tramvaiul turcesc a trecut toate testele

TIMISOARA. Lovitura de teatru. Directorul Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati din Primaria Timisoara, Culita Chis, care se judeca cu Primaria Timisoara dupa ce a fost indepartat din functie, iar deocamdata a fost repus pe post, data fiind suspendarea noii organigrame a administratiei Fritz, anunta ca tramvaiul turcesc produs de firma Bozankaya din Turcia a trecut toate testele.

CITESTE SI: Administratia Fritz vrea sa prelungeasca la 3 ani contractele de inchiriere cu proprietarii de garaje dintre blocuri, la Timisoara. Mai sunt inca peste 6000 de constructii in cartierele orasului

În data de 15.10.2021 au fost finalizate ultimele teste ale tramvaiului ,,Timișoara”, tramvai proiectat și realizat de firma Bozankaya Otomotiv Mak.IML.ITH VE IHR.A.Ş. pentru Municipiul Timișoara, în baza contractului de furnizare nr. 103/2019. Conform Specificație tehnice cod: ST01-Tim-Boz 16+24, avizată de Autoritatea Feroviară Română (AFER), au fost realizate 57 de teste și încercări, testele critice fiind efectuate de laboratoare acreditate UE: VZU Plzen, Cehia; CETEST SL, Spania; TÜV SÜD Rail GmbH, Germania și Organismul Notificat Feroviar Român (ONFR).

Menţionez că am avizat toate procedurile de testare, respectiv rapoartele de testare, în calitate de Director General al Direcţiei, Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, desi am fost eliminat din cadrul echipei de implementare a proiectului. Mai mult, persoanelor din cadrul AFER Bucureşti, care se ocupă de agrementarea tramvaiului ,,Timişoara”, prin noua organigramă din data de 13.10.2021, le-au fost desfiinţate posturile.
Având în vedere statutul de funcţionar public nu pot face mai multe comentarii în
acest sens.

Cu toate piedicile intampinate pe parcurs, tramvaiul ,,Timişoara” merge mai departe! Nimeni si nimic nu mai poate împiedica ca Timişoara sa aibă cele mai perfomante tramvaie, tramvaiele cu cea mai mare autonomie din lume.

Multumesc echipei de implementare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara care lucreaza la acest proiect de 5 ani, de la ideea de proiect si pana la ultimele detalii de design, echipei furnizorului din Ankara, precum şi echipei de la Societatea de Transport Timişoara SA.„, transmite Culita Chis intr-un comunicat.

***
Va reamintim, acesta este primul dintr-o serie de 21 de tramvaie ce vor ajunge la Timisoara. Toate vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la reteaua de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (baterie montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.

Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, la Timisoara erau prevazute sa ajunga, in urmatorii ani, 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaya Otomotiv, cu posibilitatea extinerii pana la 40 de garnituri.

Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA, adica aproximativ 2,4 milioane de euro bucata, cu TVA.

 

Exit mobile version