Opinia Timisoarei

Cu trenul pana la Aeroportul Timisoara, planul pentru care s-a lansat prima licitatie. Vizeaza o cale ferata ce trece aproape de capatul pistei de aterizare decolare

TIMISOARA. Sa ajungem la Aeroportul Timisoara cu trenul e un proiect mai vechi al fostului director Daniel Idolu, al CJT si Primariei Ghiroda, ce a fost repus pe tapet recent de Ministerul Transporturilor.

CITESTE SI: Trenuri care vor circula cu 160 km/h, pasaje feroviare, un sens giratoriu suspendat sau o halta CFR in centru, la Timisoara. Ce planuri pentru Timis a scos din sertare Ministerului Transporturilor 

Aceasta vizeaza o conexiune pe calea ferata ce trece prin Giarmata Vii si prin vecinatatea Aeroportului. Mai precis, ajunge chiar in apropiere de capatul pistei de aterizare-decolare, in zona de presemnalizare luminoasa.

Marti, CNCF CFR S.A. Sucursala Regionala CF Timisoara a lansat o prima licitatie pentru realizarea unui studiu de fezabilitate. Se cauta o firma care sa intocmeasca aceasta documentatie, iar valoarea contractului este de 1.734.333,30 lei fara TVA, adica aproape o jumatate de milion de euro, cu TVA.

Studiul de Fezabilitate va prezenta cea mai buna alternativa privind realizarea legaturii dintre reteaua feroviara existenta si Aeroportul International Traian Vuia Timisoara, pentru respectarea conformitatii standardelor si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României. Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Contractantul este obligat sa studieze si sa coreleze documentatia pe care o va prezenta CNCF ˮCFRˮ-SA, cu toate studiile de prefezabilitate si fezabilitate si toate proiectele aflate in diferite faze de proiectare in faze de implementare ale Consiliului Judetean Timisoara, Primaria Timisoara, ale CNCF ˮCFRˮ-SA, ale Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu Planul de Urbanism Zonal al Aeroportului International Traian Vuia Timisoara, PUG-ul aprobat al comunei Ghiroda, etc. si legislatia specifica in vigoare. Statia Timisoara Est este cuprinsa in cadrul ”Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebes – Timisoara – Arad” al carui beneficiar este CNCF ˮCFRˮ-SA. in momentul de fata accesul la Aeroportul Traian Vuia Timisoara este asigurat numai printr-un drum cu doua benzi, situatie in care nu este asigurata fluenta corespunzatoare a transportului de marfa si de persoane. Prin realizarea legaturii feroviare dintre Aeroportul Traian Vuia Timisoara si reteaua feroviara nationala prin Statia CF Timisoara Est se obtine eficientizarea transportului prin fluidizarea transportului de calatori cu efecte evidente asupra economiei. Prin intocmirea unui studiu de fezabilitate care sa ai aiba ca obiect asigurarea unei conexiuni feroviare intre Aeroportul Traian Vuia Timisoara si reteua feroviara nationala prin Statia CF Timisoara Est este posibila studierea diferitelor posibilitati de realizare a acestora, compararea din punct de vedere financiar a variantelor propuse tinand seama si de beneficiu adus de fiecare dintre variante, pentru alegerea celei mai convenabile solutii. in studiul de fezabilitate se vor analiza variante care vor lua in considerare racordarea in linia CF 217 Timisoara Est-Radna si variante care vor prevedea un traseu nou de cale ferata racordat din Statia CF Timisoara Est„, se arata in documentatia postata pe SEAP.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 28 iulie.

Concret, in vecinatatea Aeroportului ar putea fi amenajate o gara si un drum care sa duca pana la aerogara.

Avem schite de gara feroviara, care este relativ facil de realizat pe linia secundara de cale ferata Timisoara – Lipova, la aproximativ 2 kilometri de aerogara. S-a si discutat concret care ar trebui sa fie terenurile care vor fi expropriate si cu o investitie relativ mica intr-o gara, asiguram conectivitatea si feroviar intre Aeroport si orasul Timisoara„, explica nu demult pentru opiniatimisoarei.ro, fostul director al Aeroportului Timisoara, Daniel Idolu.

Exista si un plan mai vechi care prevedea o prelungire a liniei ferate pana in fata aerogarii, insa acesta ar presupune o investitie insemnata.

Exit mobile version