Continua de unde a ramas largirea la 4 benzi a drumului Timisoara – Dumbravita – Autostrada Vestului. A pornit licitatia de 15 milioane de euro

TIMISOARA. Consiliul Judetean Timis a facut expertiza, a actualizat preturile si a lansat licitatia pentru a gasi o noua firma care sa preia lucrarea de pe DJ 691, intre Timisoara si Autostrada, prin Dumbravita. Vorbim de Lotul 2, ramas in aer dupa rezilierea inca din primavara a contractului cu constructorul care nu doar ca nu si-a facut treaba, ci a lasat si probleme pe bucata pe care a lucrat.

Expertiza pe care noi am realizat-o, dupa rezilierea contractului cu societatea Tehnocer, a reliefat anumite neconformitati pe care noi le imputam firmei respective si asta arata ca firma nu avea nici capacitatea nici financiara, nici logistica, nici tehnologica de a duce la bun sfarsit aceasta lucrare si decizia noastra de a rezilia contractul cu acea societate a fost justificata„, a declarat la finele lunii trecute presedintele CJT Alin Nica.

Acum Consiliul Judetean Timis a lansat licitatia pentru gasirea unei noi firme care sa largeasca acest sector de drum si sa duca lucrarea la bun sfarsit.

Vor fi realizate urmatoarele tipuri de lucrari:
• largire la patru benzi a drumului pe lungimea de 7,175 km
• piste de biciclete pe lungimea de 5,882 km
• racordarea cu strazile laterale si amenajarea acceselor la proprietati
• amenajarea sensurilor giratorii
• dispozitive de scurgere a apelor
• elemente de siguranta circulatiei
• iluminat în sensurile giratorii
• amenajarea trecerii la nivel cu calea ferata
• relocarea retelelor de gaz
• relocarea liniilor electrice LEA/LES„, se arata in documentatia postata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Valoarea estimata a contractului pentru ce a ramas de facut este de 63.167.131 lei fara TVA (75.168.885 cu TVA), adica putin peste 15 milioane de euro cu TVA, iar in evaluarea ofertelor se va tine seama de toate lucrarile pe care competitorii le-au realizat in ultimii 5 ani.

Castigatorul va avea la dispozitie o jumatate de an sa finalizeze acest tronson de drum, din momentul in care se va da ordinul de incepere.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 28 decembrie.

In total, investitia pentru acest tronson se ridica la 81 de milioane de lei, din care aproximativ 6 milioane au fost deja platite. Din cele 75 de milioane necesare (suma cu TVA), o parte reprezinta cheltuieli rezultate din lucrari suplimentare prevazute in proiectul tehnic actualizat, considerate ca fiind necesare de catre specialistii contractati de administratia judeteana. Acestea vor fi asigurate din bugetul judetului.

Prin proiectul tehnic s-a prevazut un strat de asfalt suplimentar (strat de baza din anrobat bituminos de 8,0 cm grosime), necesar pentru asigurarea capacitatii portante a sistemului rutier, avand in vedere valorile de trafic care au crescut considerabil. De asemenea, sensurile giratorii vor fi iluminate, iar trecerea la nivel cu calea ferata va fi automatizata.

Trebuie spus ca, in baza OUG 64/2022, se preconizeaza suplimentarea valorii eligibile a proiectului cu aproximativ 27 de milioane de lei, procedura fiind in curs de aprobare„, transmit reprezentantii CJT.

Acest proiect este unul vital pentru judetul nostru si nu ne permitem sa facem niciun pas gresit, mai ales dupa erorile facute cu acest proiect inca de la inceput, erori pe care noi le-am corectat intr-un timp record.

Ma bucur ca s-a acceptat publicarea, de catre ANAP in in SEAP a anuntului de participare pentru licitatia deschisa, pentru aceasta lucrare deosebit de importanta. Ofertele pot fi depuse pana la data de 28 decembrie 2022, iar contractul este estimat la valoarea de 75 milioane lei, inclusiv TVA.

Contractul pe care l-am stabilit cu fostul executant era ca pana in toamna sa avem deja publicat anuntul in SEAP. Iata ca ne-am respectat acest angajament. Daca licitatia nu va avea elemente neprevazute, contestatii, in martie anul viitor ar trebui sa inceapa lucrarile, adica imediat ce vremea va permite intrarea pe santier, iar lucrarea ar trebui sa fie incheiata la cel mult 6 luni de zile

Vom primi inca 27 milioane lei suplimentar de la ADR Vest pentru actualizarea valorilor contractelor, tinand cont de cresterea preturilor la materiale„, a precizat presedintele CJ Timis Alin Nica.

Va reamintim, largirea drumului Dumbravita – Giarmata – Autostrada Lotul 2, adica sectorul km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975), s-a impotmolit din cauza constructorului care, in ciuda amenintarilor repetate ale CJT, nu doar ca nu a accelerat ritmul, ci a blocat mai multa vreme lucrarea ajunsa la aproximativ 30% realizare.

Dupa mai multe pasuiri, Consiliul Judetean Timis si-a asumat rezilierea contractului cu Tehnocer, firma care castigase licitatia si pornise lucrarea in 2020.

Acum, daca licitatia va decurge fara probleme, santierul ar putea fi redeschis in primavara, in luna martie, iar in jumatate de an sa fie gata.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. HAHAHAHAHAH

  2. HIHIHIHIHI ,…..hai la munca sarakilor si sa nu uitati sa ne votati , da !!!???

  3. Firma Tehnocel nu era în stare să execute o asemenea lucrare , parcă suntem într-un film cu proști dacă vedem ce firme cîstigă licitații și cine verifică asemenea firme.Domnul Nimica este omul potrivit la locul potrivit și dacă nu găsim vinovat punem vina pe Fritz că doar este învățat cu jigniri și înjurături.

  4. Directorul șpăgar din CNAIR: ”Sună-mă când mai rămâi în pană așa ! Îi iau pă ăștia în p..lă, le dau bani, că io le dau, dă-i drecu de aici!”. Ce intervenții a făcut la DRDP Timișoara

  5. Daca trageau din start autostrada mai aproape de oras, nu mai erau atatea probleme de ajungere la autostrada. Aradul a facut-o foarte elegant. Timisoara este repetenta la acest capitol!

  6. Să ne aducem aminte cine a fost la guvernare cînd sa făcut autostrada,o făcătură în stil ……..,altă variantă era oferită dar a fost refuzată din start pentru că cu Timișoara nu sa discutat și nici pînă astăzi nu sau schimbat prea multe.

  7. Dar prin Dumbrăvița când? Mileniul viitor?