Opinia Timisoarei

Consiliul Judetean reziliaza contractul pentru largirea drumului Timisoara – Dumbravita – Autostrada. Nu-l poate executa pe constructorul care nu-si face treaba pentru ca acesta are garantia la firma de asigurari City Insurance aflata in faliment

TIMISOARA. Masura radicala in privinta modernizarii drumului Timisoara – Dumbravita – Giarmata – Autostrada Vestului, unde santierul bate pasul pe loc.

CITESTE SI: Largirea la 4 benzi a drumului Timisoara – Giarmata – Autostrada Vestului, un santier cu probleme. Consiliul Judetean Timis si Primaria Timisoara nu au ajuns la un consens privind mutarea stalpilor de pe traseul troleibuzelor in Dumbravita

Consiliul Judetean Timis a decis sa rezilieze contractul si a transmis o notificare firmei care largeste la patru benzi drumul dintre Timisoara si Autostrada.

Motivul este lipsa noii Garantii de Buna Executie pentru asigurarea realizarii obligatiilor asumate prin contract, in conditiile in care Garantia de Buna Executie initiala, constand intr-o polita emisa de City Insurance, si-a pierdut valabilitatea, deoarece societatea de asigurare se afla in faliment.

In 26 noiembrie 2021, CJ Timis a notificat constructorul ca are la dispozitie 30 de zile sa faca dovada noii Garantii de Buna Executie, iar acesta nu s-a conformat, deoarece, in urma evaluarii capacitatii sale financiare si pe teren, nicio societate de asigurare nu si-a asumat emiterea unei polite conform acelorasi termeni ca ai anterioarei garantii.

Fara o Garantie de Buna Executie, Consiliul Judetean Timis nu ar fi putut face nicio plata catre constructor, iar acesta depinde de fluxul de numerar.

Contractul intre CJ Timis si constructor vor inceta in 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere.

In continuare, Consiliul Judetean va demara o achizitie pentru servicii de expertiza care sa constate stadiul si calitatea executiei de pana acum, pentru a stabili de unde va prelua urmatorul constructor care sa finalizeze lucrarile.

Intr-un scenariu optimist, la sfarsitul lunii iunie 2022, daca nu vor exista contestatii pe licitatia care urmeaza a fi organizata, santierul ar putea avea un nou constructor, pentru a nu se pierde banii europeni pentru modernizarea acestui drum.

Am încercat să mobilizăm constructorul, însă, din păcate, acesta este depășit de situație. Am evitat cât am putut rezilierea deoarece există un risc al pierderii finanțării europene, dar nu putem trece cu vederea întârzierile de pe șantier și faptul că a bătut pasul pe loc chiar și după ultimatumul primit în toamna târzie a lui 2021. Noi am moștenit firma și condițiile contractuale de la fosta administrație. Ca să evităm, pe viitor, astfel de probleme și neînțelegeri în execuție, asigurăm atât cetățenii cât și firmele care se înscriu la licitație că vom fi foarte preciși în formularea cerințelor. Conform Programului Operațional Regional, ultimele plăți pentru execuția proiectului se vor putea efectua în luna decembrie 2023. În momentul de față știm că suntem semnificativ în întârziere, dar nu avem un tablou foarte exact al situației deoarece constructorul a refuzat în mod repetat să actualizeze graficul de lucrări. Pentru acest lucru a primit penalități de 4.000 lei/zi de-a lungul ultimelor luni”, a spus Alin Nica, presedintele CJ Timis.

Problemele intampinate in proiectul de modernizarea a DJ691 au fost accentuate de faptul ca Primaria Timisoara a refuzat in repetate randuri procedura de predare a stalpilor si a retelelor de alimentare pentru troleibuze, astfel incat constructorul sa fi avut posibilitatea de a lucra la largirea drumului judetean pe raza comunei Dumbravita, mai transmit reprezentantii CJT.

Exit mobile version