CNADR recunoaste problemele de pe Lotul 1 al Autostrazii Lugoj-Deva, proaspat deschis circulatiei

TIMISOARA. Primul tronson al Autostrazii Lugoj-Deva a fost deschis circulatiei cu probleme, luni seara, inainte de Craciun. Lucrarile sunt de departe de a fi finalizate, fapt recunoscut si de CNADR.

CITESTE SI: Liber la circulatie pe primul tronson din Autostrada Lugoj-Deva. Pasajele pentru ursi costa peste 30 de milioane de euro

Oficialii CNADR nu au mai reusit sa inaugureze primul lot al autostrazii ce leaga Lugojul de Deva, mai ales ca, o zi inainte de deschidere, s-a produs un accident in lant de proportii pe Autostrada Orastie-Sibiu, proaspat inaugurata. Tragedia a fost pusa pe seama poleiului format pe carosabil, DRDP Timisoara fiind responsabila cu deszapezirea.

CITESTE SI: Accident in lant de proportii pe autostrada Orastie-Sibiu! Peste 40 de masini implicate! Paula Seling, printre accidentati. FOTO si VIDEO!

In ceea ce priveste Lugoj-Deva, soferii se plang ca de pe acest tronson de 27 de kilometri lipsesc lucruri esentiale: semnalul pentru telefoanele mobile, dar telefoanele fixe de urgenta, care inca nu au fost montate. Nici sistemul de supraveghere video nu este functional.

Cei de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale explica problemele de pe soseaua rapida. Redam precizarile CNADR!

„In legatura cu toaletele din spatiile de servicii, acestea sunt finalizate si sunt functionale, Antreprenorul luandu-si angajamentul ca pana la finalizarea bransamentului Spatiului de Servicii la reteaua de distributie electrica, sa asigure furnizarea de energie electrica prin intermediul generatoarelor de curent electric.

In legatura cu telefonia mobila, toti operatorii de telefonie mobila au fost instiintati despre inaugurarea sectoarelor de autostrada Orastie-Sibiu loturile 1, 2 si 4 si Lugoj-Deva lotul 1, in vederea asigurarii unui semnal GSM corespunzator pentru toti participantii la trafic.

In legatura cu Sistemul ITS al acestui lot de autostrada, precizam ca acesta trebuie conectat la Centrul de Intretinere si Comanda (CIC) de la Pecica, acesta nefiind finalizat, intrucat acest CIC face parte din Contractul „Proiectare si executie Nadlac – Arad Lot 2” reziliat, in urma intrarii in faliment a Antreprenorului. Sistemul ITS este partial finalizat (sunt instalate panourile VMS pentru mesaje variabile, camerele de luat vederi) si se are in vedere racordarea acestor sisteme la Centrul de Intretinere al autostrazii Lugoj-Deva lotul 1, pana la finalizarea sectorului de autostrada Nadlac-Arad (si implicit a CIC-ului de la Pecica). Sistemul ITS va putea fi functional integral pe autostrada Sibiu-Nadlac dupa finalizarea integrala a tuturor tronsoanelor si dupa integrarea completa a sistemului.

In legatura cu telefoanele de urgenta, precizam ca sunt instalate cabinele telefonice pe intreg sectorul de autostrada, urmand ca in scurt timp sa fie instalate si aparatele telefonice. Acestea fac parte din Sistemul ITS si se va incerca racordarea acestora tot in Centrul de Intretinere si Comanda al autostrazii Lugoj-Deva Lotul 1″, se arata intr-un comunicat emis de CNADR.

Autoritatile sustin oricum ca pana in 2015 autostrada va fi completa si ii va duce pe soferi pana la Deva, nu pana in localitatea Traian-Vuia, asa cum se intampla acum.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. salutare … azi am intrat pe aceasta autostrada dinspre traian vuia … am mers cam 10 km si am fost directionat afara, in localitatea balint … deci mare lucru n-am realizat!!! mai asteptam!

  2. Mi se pare interesant faptul ca CNADNR pare dispus sa recunoasca orice neajuns remediabil al acestui tronson, dar nu da semne sa admita anomalia cea mai mare, anume ca a inaugurat doar 17 km (Balint – Dumbrava), din cei 27 km cit are de fapt Lugoj – Deva Lot 1 (Sanovita – Dumbrava).

    Eu sint curios pe unde scoteau camasa daca cei 10 km ai drumului de legatura A6 Centura Lugoj – Balint n-ar fi existat, ptr ca tronsonul de A6 de fapt ii ajuta sa mascheze lipsa celor 10 km de la Sanovita. Ati observat, toata lumea vorbeste despre cei 27 km circulabili ca si cind acestia ar apartine Lotului 1 Lugoj – Deva, cind de fapt cei 27 km sint compusi din 10 km A6 + 17 km A1.

    Iar restul de 10 km A1 (Sanovita – Balint) ce facem cu ei ? Caci stau realizati integral dar nu sint circulabili ptr ca la Sanovita nu exista o urcare temporara pe A1, care sa deserveasca traficul timp de 2 ani pina e gata lotul adiacent Izvin – Sanovita.

    Vad ca si TVRTM a dat stirea cu neajunsurile lotului, dar a tacut malc pe subiectul lipsei urcarii de la Sanovita. Ramona Gherman a punctat pe lipsa telefoanelor de urgenta, pe grupul social inchis, pe lipsa sistemului de supraveghere video, etc. De toate in afara neajunsului major, faptul ca traficul pe relatia Timisoara – Deva ar avea la dispozitie inca 10 km de A1, dar care nu pot fi folositi ptr ca nu poti urca / cobori la Sanovita.

  3. va dau eu solutia toti angajatii CNDAR care au avut vreo legatura cu aceasta autostrada DATI AFARA

  4. ce mi se pare mie incredibil e prostia de care dau dovada ziaristii. CUM sa pui astfel de probleme gen telefoane, sos-uri si rahaturi de genu pentru un tronson de 10 km folosibili de autostrada? Focusativa ba pe problema ce conteaza cu adevarat…faptul ca nu i-a dus capul sa faca un giratoriu la sanovita pentru ca noi sa avem macar tot tronsonul la dispozitie.
    Voi chiar nu judecati deloc? Pe cine intereseaza acum de semnal la telefon pentru 10 km pe care ii parcurgi in 5 minute? Dumnezeule cata prostie.