Claxoane, injuraturi si nervi intinsi la maxim! Incepe anul de calvar al soferilor la Timisoara! FOTO!

TIMISOARA. Un an si doua luni de nebunie in trafic la Timisoara! In cateva saptamani se deschide santierul la Pasajul Jiul, dupa ce miercuri Primaria  a predat amplasamentul firmei care se va ocupa de lucrarile de modernizare si largire la 5 benzi de circulatie.

Pana cand vom avea un trafic lejer intre bulevardul Republicii si Calea Circumvalatiunii, insa, vom trece prin 14 luni de cosmar, intrucat strada Jiul se va inchide, iar in zona si asa aglomerata, circulatia va deveni o mare provocare.

predare-amplasament-pasaj-Jiul (4)

Reprezentantii firmei care executa lucrarea sunt constienti ca masurile de restrictionare a traficului vor schimba viata soferilor timisoreni pentru o buna bucata de vreme.

Provocarea este traficul de aici, pentru ca lucram in centrul Timisoarei, lucram si pe cale ferata, si pe drum aglomerat si trebuie ca toate sa ramana functionale… Strada Jiul se inchide, se inchide prima banda din Circumvalatiunii, de langa culeia care urmeaza sa fie reabilitata, si o sa obturam o parte din strada Nera. Si, bineinteles, se inchid bretele stanga-dreapta. Breteaua de aici dinspre Republicii se inchide, pentru ca aici se face lansarea culeii noi, iar breteaua de dincolo se inchide pentru ca urmeaza sa executam caminul pentru pompe pentru preluarea apelor din pasaj, care este o lucrare care se face la adancime mare si care necesita timp si utilaje mari” a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Narcis Stoica, seful de proiect al lucrarii de la Pasajul Jiul.

predare-amplasament-pasaj-Jiul (23)

Pasajul Jiul va fi largit la cinci benzi de circulatie, insa si strada Jiul va fi largita la 4 benzi. Durata de realizare a proiectului este de 14 luni, iar suma alocata pentru asta este de aproape 18 milioane de lei.

Lucrarile vor demara in cateva saptamani, imediat ce firma austriaca va primi ordinul de incepere a lucrarilor de la Primarie.

Cum se va circula in zona Pasajului Jiul in timpul lucrarilor?

Ceea ce trebuie sa stie soferii este ca strada Jiul va fi complet inchisa, iar daca vor dori sa intre de pe splaiul Nicolae Titulescu catre bulevardul Republicii, vor trebuie sa o faca pe strazile Anton Seiller si Andrei Muresanu.

Soferii mai trebuie sa stie ca vor avea o singura banda de circulatie la dispozitie pe sub pasajul Jiul in timpul lucrarilor. Daca vin de la Gara de Nord si vor sa mearga catre Calea Circumvalatiunii, vor vira stanga in intersectie, ca si pana acum. Cei care vor sa treaca de pe bulevardul Republicii dinspre centru catre Calea Circumvalatiunii vor trebui sa faca dreapta tot in intersectie, intrucat bretelele se vor inchide.

Dinspre Calea Circumvalatiunii catre Republicii se va trece pe sub pasaj pe singura banda cu doua sensuri, si se va face dreapta din intersectie spre Gara, respectiv la stanga catre centrul orasului.

„Stiu ca probabil un numar de cetateni, deranjati ca traficul va merge mai greu, vor fi suparati pe mine…Pentru Jiul am mers pe fonduri locale pentru ca nu am vrut sa intarziem. Abia saptamana trecuta a aparut ghidul aplicantului pentru noile programe europene, 2014-2020. Drept urmare noi acum vedem cum trebuie sa intocmim proiectele cerere de finantare… Daca vom putea comuta din mers pe finantare europeana, desigur ca vom face asta„, a spus primarul Nicolae Robu.

Lucrarile la cel de-al doilea pasaj al Timisoarei, cel de la Popa Sapca, vor trebui sa mai astepte. Licitatia pentru atribuirea lucrarii a fost contestata, iar inceputul modernizarii este blocat pana la solutionarea ei.

FOTO: Virgil Simonescu

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. La finalizarea lucrărilor de la pasajul Jiul, limita de inaltime maxima admisa de subtraversare, sa nu fie sub 4,50 m !!!

    • Limita va fi de 4,1m.

  2. „Claxoane, injuraturi si nervi intinsi la maxim!”… De ce? Romanul nu poate astepta linistit, nu? Dar atunci cand esti prins intr-un „stau” pe autostrada in Germania, Austria, Ungaria, etc.. de ce stau „cuminiti” si asteapta? De ce nu claxoneaza si injura si acolo? Va spun eu de ce, pentru ca acolo aceste manifestari ale imbecilitatii si nesimtirii sunt taxate cu foarte multi euro.

    • True! Nemtii nu s-au nascut civilizati, dar au legi (si sanctiuni) bine puse la punct care nu le permit sa faca cei taie capul.
      Bineinteles, mai exista si puterea exemplului. In RO, cand vezi pe unu’ cu „jeep” ca parcheaza pe spatiul verde si nimeni nu se atinge de el, parca nu-ti mai vine nici tie sa cauti 30 min o parcare regulamentara (care oricum nu exista).