Opinia Timisoarei

Centura Vest Timisoara, unda verde de la Guvern. Poate porni licitatia pentru soseaua cu 2 benzi pe sens, 4 noduri rutiere, 10 poduri si pasaje

TIMISOARA. Cu Studiul de Fezabilitate avizat si Acordul de Mediu aprobat, soseaua de Centura Vest Timisoara poate intra in licitatie pentru gasirea unui constructor. Joi,  si Guvernul a aprobat indicatorii tehnico – economici pentru Varianta de Ocolire Timisoara Vest al carei traseu va traversa in parte teritoriile administrative ale localitatilor Timisoara, Sacalaz si Sanmihaiu Roman.

CITESTE SI: La mai bine de 2 ani si jumatate de cand avem primul tramvai Bozankaya la Timisoara, primaria cauta un constructor pentru hala in care sa se asigure intretinerea pentru garniturile turcesti 

Va reamintim, varianta de Ocolire Vest, care ar insuma aproape 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu Centura Sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.

Am aprobat astăzi în ședința de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Vest (județul Timiș)!
Această nouă rută (13,9 km), care face parte din rețeaua TEN-T Centrală, va realiza conexiunea rutieră între DN Centura Timișoara și Varianta de ocolire Timișoara Sud (în execuție) și va sprijini inclusiv dezvoltarea economică regională.
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea profil de Drum Național cu două benzi pe sens.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este estimată la 2,27 miliarde de lei, iar finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport (#PT) 2021-2027„, transmite ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Drumul va avea 4 noduri rutiere, dar si 10 poduri si pasaje

Nodurile rutiere ce vor fi amenajate pe viitoarea Centura Vest Timisoara sunt:

– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 69 (E671) si Drumul
national Centura Timisoara (DNCT);
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 6;
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu DN 59A;
– Nod rutier la intersectia Varianta ocolitoare Timisoara Vest cu Radiala Noua de Vest (aflata inca in faza de documentatie)

Iata si podurile si podetele ce vor fi construite pe Centura Vest!

Lungimea traseului este de 13,620 km si traverseaza teritoriul UAT Timisoara, Sacalaz si Sanmihaiu Roman.

Coridorul propus nu afecteaza zone naturale protejate, cea mai apropiata arie fiind la Becicherecu Mic, la circa 350 m nord, care cuprinde un sit din reteaua ecologica europeana Natura 2000 Romania, in care se regasesc mlastini si pajisti ce adapostesc pasari si animale precum popandaul, suita sau buhaiul de balta cu burta rosie.

Pe traseul viitoarei variante nu se afla cladiri care necesita demolare.
In zona adiacenta raului Bega exista 4 rezervoare in care este depozitat namolul rezultat din dragarea raului, iar varianta de ocolire va afecta doar o celula care este goala, astfel ca nu impiedica lucrarile.

Durata de executie pentru Centura de Vest Timisoara, conform documentatiei, este de aproape 2 ani din momentul ordinului de incepere a lucrarilor

De asemenea, in urma cu aproape un an, Primaria Timisoara a incheiat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru soseaua de 1 kilometru, cu regim de drum expres, care urmeaza sa lege strada Garii si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest.

Firma castigatoare, FIP Consulting, are la dispozitie 330 de zile sa realizeze documentatia si primeste de la Primaria Timisoara 730.000 lei (fara TVA), adica aproape 180.000 de euro, cu tot cu TVA, pentru Studiul de Fezabilitate.

In ceea ce priveste Centura Sud Timisoara, firmele lui Dorinel Umbrarescu au termen pana in luna iulie sa o finalizeze.

 

Exit mobile version