Centura Timisoarei mai are o sansa? Masterplanul a fost respins la Bruxelles: Nu e bine, refaceti-l!

Dupa nesfarsite schite, dezbateri, laude de sine si conferinte de presa, celebrul Master Plan pe Transporturi al ministrului Ioan Rus este respins la Bruxelles si retrimis la Bucuresti pentru completari si revizuiri.

Comisia Europeana considera ca in Master Planul General de Transport al Romaniei exista in continuare probleme nerezolvate, „fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autoritatilor de la Bucuresti pentru imbunatatirea acestui document.

Purtatorul de cuvant al DG REGIO, Sophie Dupin de Saint-Cyr, a declarat miercuri pentru cursdeguvernare.ro ca domeniile care trebuie revizuite sunt cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructura propuse spre realizare in perioada 2014-2020.

Pentru a putea accesa finantarea europeana alocata Romaniei pentru proiecte de infrastructura in actualul exercitiu financiar, guvernul de la Bucuresti ar trebui sa modifice Master Planul in concordanta cu ultimile observatii si sa trimita, cel tarziu pana pe data de 9 aprilie, varianta finala spre aprobarea Comisiei Europene.

In ceea ce priveste Strategia de implementare a proiectelor de infrastructura, oficialii de la Bruxelles au recomandat ca aceasta sa fie pusa in acord cu sursele de finantare, cu ordinea de implementare a obiectivelor si cu imprumutul public de 7 miliarde euro aprobat recent de Guvern.

Cum tocmai in aceasta Strategie, Centura de Sud a Timisoarei a fost retrogradata si trecuta, ca prioritate, in urma altor sosele ocolitoare pentru orase mult mai mici, e posibil ca la refacerea documentelor ceruta de Bruxelles sa prindem un loc fruntas.

CITESTE SI: Guvernul mai da o palma Timisoarei! Proiectul Centurii de Sud, retrogradat in Masterplan! Ce orase mici vor avea sosea ocolitoare inaintea noastra

Comisia Europeana a mai solicitat autoritatilor noastre sa dea asigurari ca acest imprumut nu va pune in pericol tinta de deficit bugetar, semn ca autoritatile de la Bucuresti au putine sanse sa negocieze, asa cum au existat semnale publice, depasirea acestei tinte cu procentul aferent investitiilor in infrastructura.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. pai cum sa fie de acord finantatorul cu rahatul asta de proiect al celor de la bucuresti? pt ei sunt importante finalizarea rutelor de legatura cu vestul nu cu estul, asa cum considera a fi prioritare cei din capitala…. baieti treziti-va odata in al 13-lea cea si nu mai incercati marea cu degetul. finalizati legaturile cu europa nu cu moldov, ucraina etc ca alea nu duc niciunde …

  2. Dupa aceasta respingere de catre Bruxelles a conceptului „master/mega/giga-plan”, cei care l-au elaborat si l-au sustinut cu ardoare (inclusiv tronsonul Comarnic-Brasov, 8.5 MILIARDE EURO!!!!) ar trebui sa traga concluzii asupra capacitatilor (de toate felurile) de care dispun.
    (citat din Minulescu . .. alt acrobat, alt salt mortal…)