Centura Mica a Timisoarei devine tot mai mare si se-apropie de finalizare. Consiliul Judetean a lansat licitatia pentru inca un segment de drum ce va fi modernizat

TIMISOARA. Inainte sa fie gata centura mare, se inchide inelul centurii mici din jurul Timisoarei.

CITESTE SI: Adriana Balaj, profesoara de istorie din Timisoara, premiata la Gala Excelentei in Educatie. A strabatut zeci de kilometri facand naveta intre 7 localitati sa-i invete carte pe copii, a facut machete cu transee, iar elevii ei au trimis ‘scrisori de pe front’

Opiniatimisoarei.ro a scris in exclusivitate, in urma cu aproape 6 ani, despre oportunitatea construirii unei centuri alternative a Timisoarei, care sa ocoleasca orasul prin comunele invecinate. De atunci, s-au facut deja investitii importante si s-au pus in miscare mecanismele care permit ca, nu peste mult timp, in jurul orasului sa existe un inel aproape complet dedicat traficului usor.

Mai mult, in ultimii ani, edilii au constientizat ca o centura de viteza a Timisoarei, chiar daca ar fi construita in cel mai scurt timp, nu poate fi solutia tuturor problemelor comunitatilor de la periferii si ca oricum vor avea nevoie de drumuri de legatura cu localitatile invecinate, care sa permita nu doar accesul mai rapid, ci si o dezvoltare teritoriala mai armonioasa.

Iata ca s-au facut si continua sa se faca pasi importanti pentru inchidere acestei Centuri Alternative sau Centura Mica a Timisoarei, dupa ce mai multe segmente de drumuri comunale au fost preluate de Consiliul Judetean pentru a putea fi modernizate.

CJT a lansat acum licitatia pentru Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, care include si obtinerea Autorizatiei de Construire, pentru modernizarea DJ 595D Mosnita Veche – Mosnita Noua – Urseni – Giroc (sensul giratoriu din fata primariei).

Sunt 12,5 km propusi spre executie, dintre care 4,4 km drum de pamant, intre Urseni si Giroc, iar restul avand imbracaminte asfaltica. Realizarea acestui drum rezolva aproximativ 80 la suta din inchiderea completa a centurii mici„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Cristian Mos, vicepresedintele Consiliului Judetean Timis.

Valoarea estimata a contractului este de 519.320 lei fara TVA, adica putin peste 120.000 de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 22 septembrie.

Va reamintim, in anul 2015 s-a dat drumul la circulatie pe soselele Bucovat – Mosnita Veche si Dudestii Noi – Sanandrei, in 2016 a fost dat in folosinta inca un segment intre Sacalaz si Sanmihaiu Roman si s-au pus bazele pentru modernizarea altor portiuni, tot sub coordonarea Consiliului Judetean.

In anul 2018, mai multe sectoare de drum comunal au fost ridicate la rang de drum judetean pentru a putea fi realizate investitiile de catre CJT.

In acest moment sunt in stadiu avansat lucrarile intre Dudestii Noi si Sacalaz, iar odata ce se va moderniza si segmentul dintre Mosnita si Giroc, aproape ca va fi completa Centura Mica.

Ar ramane de facut tronsonul intre Sag si Sanmihaiu Roman (in stadiul de documentatii), respectiv Sanandrei – Cerneteaz – Giarmata si Ianova, segment de pe care insa poate prelua traficul Centura de Nord, mai ales ca urmeaza a fi facuta inca o descarcare de pe soseaua de mare viteza. Lucrarile la aceasta bretea sunt programate sa inceapa in scurt timp, poate chiar in aceasta luna.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Mai corect ar fi sa fie denumita Centura Mare sau Alternativa a TM

  2. Si Ghiroda-Mosnita Veche poate fi o alternativa buna

  3. Ar mai trebui doua poduri peste Timis, unul la Giroc si altul la Urseni, si apoi drumuri care sa impunga drumul Sacosu Turcesc – Liebling. Drumurile exista dar sunt de pamant. Ar ajuta foarte mult toate satele din sud, si ar descongestiona Sagului si Buziasului.

  4. Intre Dudestii Noi si Sacalaz este lipsa un pod la intrarea in Sacalaz.
    Nu este nici fundatie.. nimic.
    Mai trec muuuuulti ani pana termina.

  5. Practic din cei 12 km doar 4,4 km vor fi drum nou. Restul exista demult si doar se repara cu aceasta ocazie.

    Apoi cum zicea „timisoreanul” mai sus, sunt necesare doua poduri noi sau cel putin unul peste Timis in dreptul Girocului pentru un drum care sa dea in drumul Sacosu Turcesc – Liebling…
    Se va face doar cand ii va veni aceasta idee unui politician de la judet, cand acesta va avea o revelatie…

  6. Niște hărți mai clare nu pot fi atașate?
    Eventual cu suprapunerea celor 2 centuri…:-)

  7. Credeam ca str Berlin din Mosnita Noua este centura mica…

  8. PNL=PSD așa se întâmplă dacă susțineți un oltean ce a ajuns șef o să rămâneți cu petece de centura și în oraș cu tiruri. Drula mai puțin și făcea și centura de Vest, așa o să o votați pe Gheorghiu și pe Câțu și poate va da și două fărămituri că am văzut cu ce avant se lupta liberării pt putere.

  9. Centura Timișoara la nivel de autostrada era o soluție pentru creștere economică cu toate minusurile pe care le avem. Și fondurile europene veneau. Ma întreb, cine nu vrea dezvoltare?