Centura de Vest la Timisoara are un proiectant pentru documentatia de 1.000.000 de euro

TIMISOARA. Timisoara ar putea avea in viitor si un al treilea tronson de drum din mult asteptatul proiect de infrastructura care sa ajute la scoaterea traficului greu din oras.

Daca primul segment din varianta de ocolire este deja folosit de 10 ani in nordul Timisoarei (intre Lugojului si Aradului), iar la cel de-al doilea, care va trece prin sud, se lucreaza de 8 luni luni, noul tronson prevazut a fi amenajat in zona de vest intra in faza documentatiilor.

Soseaua de ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu varianta de ocolire sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a facut un prim pas si a lansat in luna iunie, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, licitatia pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru acest fragment de centura.

La termenul limita pentru depunerea ofertelor, in 16 iulie, s-au inscris 5 firme si asocieri de firme.

Dupa evaluarea tehnica si financiara, CNAIR a desemnat un castigator pentru intocmirea SF-ului cu aproape 1 milion de euro, cu tot cu TVA.

În urma procedurii de achiziție publică, licitație deschisă, pentru atribuirea contractului în valoare de 3.658.195,15 lei fără TVA, ofertantul declarat câștigător este S.C. SEARCH CORPORATION S.R.L. Durata contractului este de 15 luni. Comunicările privind rezultatul procedurii au fost transmise în data de 14.10.2020. În termenul prevăzut de legislația în materia achizițiilor publice nu a fost depusă nicio contestație.

Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului Timișoara din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud), ce va ocoli orașul prin vest, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță și a vitezei de deplasare, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.

Beneficiile anticipate a fi obținute după realizarea obiectivului „Varianta de Ocolire Timișoara Vest” sunt:

– creșterea gradului de siguranță;
– vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport ;
– crearea unei căi de comunicație moderne cu implicații în dezvoltarea regională a zonei;
– fluidizarea traficului și devierea traficului de tranzit în apropierea orașului;
– micșorarea timpilor de parcurs;
– scăderea poluării;
– reducerea numărului de accidente rutiere„, transmit reprezentantii CNAIR.

Firma ce va fi declarata castigatoare are 15 luni la dispozitie sa intocmeasca Studiul de Fezabilitate.

Viitoarea centura de vest va completa inelul de centura al Timisoarei, unind centura deja existenta in nord cu cea la care au fost demarate lucrarile in sudul orasului.

Centura Sud, are cativa metri de asfalt

Pe centura sud se lucreaza in mai multe puncte de pe traseu, inclusiv la viitoarele bretele de legatura cu drumul de Moravita si cu DN6. In urma cu aproximativ doua saptamani, s-au turnat primii metri de asfalt.

CITESTE SI: S-a turnat primul strat de asfalt pe Centura de Sud la Timisoara, pe cativa metri. Foto

Va reamintim, realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

CITESTE SI: Vor fi intarzieri la Centura de Sud la Timisoara. Nici pana acum nu s-au facut calculele si documentele pentru lucrarile suplimentare la intersectiile cu Drumul Boilor si celalalte drumuri judetene. Video

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Si asta se face tot cu o banda pe sens?
    Macar acum sa facem un proiect cum trebuie de la inceput: 2 benzi/sens.

  2. Nu ne-amsaturat de studii de fezabilitate? Nu i separe nimanui dubios sa dai un milion de euro pentru un studiu de fezabilitate? Nu proiectare, nu executie,ci un milion de euro pentru studiu de fezabilitate!!!! Sa aflam daca avem nevoie de acel tronson de drum. Apoi va urma proiectarea cu 10 milioane de euro si executia cu 1 banda pe sens la fel ca si centura de sud cu 10 milioane lei / 1 km. In alte parti mai sarace ale lumii (SUA) costa cam 6 milioane USD o mila de autostrada (according to the FHWA (2006 Dollars) The cost to construct one lane-mile of a typical 4-lane divided highway can range from $3.1 million to $9.1 million per lane-mile in rural areas depending on terrain type).
    din pacate, cu cat este mai scump studiul de fezabilitate, cu atat mai putine sanse sa se realizeze…