Cele TREI santiere care vor sufoca centrul Timisoarei in 2016

TIMISOARA. Se anunta un an incarcat pentru timisoreni! In 2016 sunt programate sa inceapa marile santiere ale orasului, urmand sa avem nu mai putin de 3 zone blocate de lucrari fix in zona centrala. Daca credeti ca la Michelangelo ati suferit tare, stati sa vedeti ce va asteapta!

Primele santiere ce vor fi deschise sunt cele pentru pasajele pe sub calea ferata Jiul si Popa Sapca. Lucrarile sunt programate sa inceapa in acelasi timp, licitatiile fiind in plina desfasurare. Daca acestea sunt gata la timp, primarul Nicolae Robu sustine ca santierele pot fi deschise chiar din aceasta iarna, urmand ca, odata ce vine inghetul sa fie oprite lucrarile. Pana in 27 octombrie trebuie se accepta oferta pentru pasajul Jiul, iar pana in 20 noiembrie pentru Popa Sapca.

pasaj-jiul-extindere-proiect (7)

Asadar, cu siguranta anul viitor cele doua pasaje vor fi in santier, iar lucrarile vor dura ceva vreme. La Popa Sapca ar trebui sa fie gata in 18 luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor.

pasaj-popa-sapca-proiect-modernizare (6)

Dar asta nu este tot! Santierelor de pe Popa Sapca si de la Jiul li se alatura altul si mai mare: pentru Inelul I de circulatie, in cadrul caruia ar trebui sa se lucreze si la pasajul auto subteran din Piata Victoriei.

Lucrarea ar costa 6 milioane de euro, din bani publici, conform estimarilor specialistilor. Aici intra si amenajarea pasajului rutier subteran prin fata Operei, pe care ar urma sa circule numai masinile mici. Proiectul initial prevedea ca se va circula pe sens unic pe traseul Piata Marasti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/strada Paris – pasaj subteran Piata Victoriei – Bv. I.C. Bratianu – strada Hector – Piata I.C. Bratianu – strada Oituz – Piata Marasti. Primarul a anuntat insa ca va transforma in strada pietonala Sf. Ioan, urmand ca pe acolo sa circule doar mijloacele de transport in comun, referindu-se probabil doar la tronsonul Bv. Republicii – intersectia cu Coriolan Brediceanu.

CITESTE SI: Atentie biciclisti! Primaria Timisoara pregateste o ‘surpriza uriasa’ pentru voi, in centru!

Robu a anuntat super-piste de biciclete pe Inel, noi strazi pietonale de la Parcul Catedralei si pana langa Bastion, precum si o parcare subterana cu 700 de locuri sub bulevardul cu palmieri.

pasaj auto victoriei opera

„Vom face ca in jurul centrului istoric sa se circule intr-un singur sens, pe minimum 3 benzi de circulatie, pe alocuri chiar pe 4. O banda va fi dedicata transportului in comun. Strada Sf. Ioan va deveni o strada pe care vor circula numai troleibuzele, transportul in comun, altfel va fi pietonala si ea. De acolo, incepand de la Sfantul Ioan si pana la Bastion, totul va fi pietonal. Vreau sa extindem zona pietonala a Timisoarei, asta e o idee mai veche de-a mea, din campania electorala, am enuntat-o atunci prima data, pana in spatele Parcului Catedralei. Deci, de acolo incepand, si pana la Bastion, pe o anumita directie, respectiv pana la Parcul Botanic, cu prelungire prin Parcul Botanic, trebuie sa fie o zona de loisir a Timisoarei. Si acolo vom ajunge, dar nu peste noapte. Insa facem pasi, in ritmul in care ii putem face”, a explicat primarul Timisoarei.

Totodata, intaiul gospodar al orasului a anuntat ca si-ar dori sa implementeze transportul public gratuit pe Inel.

CITESTE SI: Vom avea transport public GRATUIT in tot centrul, la Timisoara! Unde lasam masinile?

Santierul pentru „Reorganizarea circulatiei rutiere pe Inelul 1 de circulatie si reproiectarea infrastructurii rutiere si de transport public” va fi deschis tot in 2016, anunta Robu. Studiul de fezabilitate a fost intocmit deja si se va trece la elaborarea proiectului tehnic, lucrarea urmand sa fie inceputa cu bani de la bugetul local.

plansa inelul I de circulatie centru sens unic 2

Reprezentantii Primariei Timisoara nu stiu exact cu ce se va incepe intai.

„Deocamdata, abia am primit documentatia din studiul de fezabilitate. In 2016 cu certitudine vom avea santier in centru. Eu cred ca se poate face aproape totul intr-un an si poate unele lucruri, care tin de parcarea subterana, spre exemplu, in al doilea”, ne-a declarat edilul-sef.

Ramane de vazut daca autoritatile locale se vor tine de curand si daca intr-adevar cele 3 santiere vor fi deschise la inceputul anului viitor sau chiar mai devreme.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. parcari nimic? una sub piata victoriei si una sub piata unirii. si obligat constructorii de blocuri sa faca si parcari minim 1.5 pe apartament..

  2. Ideea ” lansata ” de Lae este veche, nu-i apratine, asa cum nu-i apartin majoritatea pe care le lanseaza pe piata media. Poate doar cea cu metroul…

  3. indiferent ce ii apartine sau nu ca idee nu este important,important este sa le si realizeze.pina acu nu demult a ti tacut ca mortii pe vremea lui Ciuhandu …si ala nu a facut nimic inafara de furat bani si sprijinit mafiotii locali impreuna cu tiganii.acu va rupeti in figuri ca omu face ceva. tipic fraieri.

    • Pentru Claudiu, ganditorul. Cred ca a avea idei nu este suficient.
      Daca lucrarile la cele trei „mari realizari” incep deodata sau in orice caz cu „overlapping”, cred ca circulatia N-S din Timisoara „va sucomba”; va trebui sa te nasti fie la N fie la S de calea ferata. Ma gandesc nu numai la „civili” care trebuie sa tranziteze Timisoara iun directia N-S si invers (locuinta scoala, loc de munca) ci si la „utilitatile comunale” din care cateva sunt cruciale:
      – salvare, pompieri, politie,
      – sistemul de transport in comun,
      – si altele care vor deriva din situatia creata.

  4. Ideal ar fi sa se faca si un pasaj subteran prin fata Catedralei, iar acolo sa fie zona pietonala pana pe malul begai.

  5. 1. In structurarea din imagine, pasajul Jiul nu va face fata. Cei care vin dinspre gara, stiu ca circulatia din zona are nevoie de doua benzi spre stanga (indiferent de ideea inelului 0).
    Era mai ieftin si mai operativa solutia constructiei unui al doilea tunel de 3 benzi, paralel cu cel existent, situat la dreapta celui existent (venind dinspre Circumvalatiunii), la care cel putin 2 benzi dadeau nemijlocit pe str Jiul continuare podiul peste Bega (preconizat?, 4 benzi?).
    2. Daca incepe si construirea (concomitenta sau decalata) a noului complex/mall pe Circumvalatiunii ce se va alege din zona? Ca doar si asta va dura ceva timp?
    3. Pe imaginea 2 zona Muzeu apare o iesire pe doua benzi dinspre str. Alba Iulia; aceea este deja „pietonala”, deci ar trebui reactualizata imaginea, sau??.
    4. Doua intrebari:
    – perioada de 1 an (+ de doua ori 9 luni) (de realizare) este fezabila? nu cred, vezi pasajul Michelangelo 3-4 ani, si care era mai simplu de realizat. Ma gandesc si la amenajarile de santier (stilul RO), noroiul/mizeria, care vor fi un motiv in plus de blocare a centrului (circulatiei N-S)?
    – tare as vrea sa vad traseele circulatiei (de toate felurile) directia N-S pentru aceasta perioada; solutiile vor fi viabile?

  6. la un moment dat vom sta fiecare pe un fotoliu sau un sezlong relaxati si ne vom minuna de realizarile acestui oras. sper sa nu fim pensionati pana acolo :))