Cea mai mare nereusita a Primariei Timisoara, anuntata de Nicolae Robu. ‘Nu se poate pune in carca noastra’

TIMISOARA. Primarul Timisoarei Nicolae Robu a tras linie si a intocmit bilantul anului 2019. A tinut sa faca o ierarhizare a nereusitelor si a desemnat-o pe cea aflata in topul nerealizarilor administratiei sale. Este vorba de faptul ca nu s-au demarat lucrarile la Pasajul Solventul, pentru care municipalitatea a primit la mijlocul lunii octombrie terenul necesar de la administratorul platformei industrialea fostului combinat chimic.

Cea mai mare nereusita, nu se poate pune in carca noastra, e ca nu am reusit sa demaram lucrarile la pasajul Solventul. Avem Avizul de Mediu si acolo, de ieri, si prin urmare vom trece la treaba imediat ce vremea ne va permite. Sigur, trebuie sa organizam licitatia pentru executie, dar am iesit din acel blocaj. Unul dintre cele mai prioritare proiecte, cand am candidat in 2012, a fost pasajul Solventul. Era o prioritate, pentru ca ar fi descarcat foarte mult zona centrala. O multime de masini nu ar mai fi ajuns nici macar la Pasajul Jiul. Pe acolo s-ar fi facut trecerile sud-nord si nord-sud. Nu a depins de noi. Acum suntem in linie dreapta. Va fi cel mai mare pasaj al orasului si ca largime si ca lungime. Pasajul propriu zis e parte dintr-un set de proiecte in zona„, a precizat joi primarul Nicolae Robu.

Va reamintim, in martie consilierii locali au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru o noua linie de tramvai la Timisoara, care sa lege Gara de Nord de zona Solventul, iar in iunie alesii si-au dat acordul pentru ca Primaria sa accepte donatia mult asteptatului teren de care era nevoie pentru realizarea pasajului pe sub liniile de cale ferata. In octombrie a venit momentul parafarii donatiei.

Este vorba de 663 mp pe care firma Valkiria Invest SRL, care gestioneaza platforma industriala Solventul, l-a transferat, prin contract, cu titlu gratuit, municipalitatii pentru amenajarea ‘Pasajului Inferior Solventul‘, astfel ca parcela a trecut in domeniul public al Timisoarei.

Acum ca proiectul are si Avizul de Mediu, se poate organiza licitatia.

Va reamintim, Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai. Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg din Timisoara.

Dupa ce initial si-a pus nadejdea in bani europeni pentru realizarea mult asteptatei legaturi intre nordul si sudul orasului, municipalitatea a optat pentru un credit pe 10 ani, urmand sa incerce mai apoi recuperarea investitiei din fonduri UE. Pasajul e estimat la 27 de milioane de euro.

Lucrarile ar trebui sa dureze un an si jumatate din momentul in care se da ordinul de incepere, cel mai probabil undeva in vara viitoare, aceasta daca licitatia se va derula fara probleme.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Mars ma inaptule! Pe Grigre Alexandrescu cand va apucati?
    FONDURI EUROPENE?
    Nu se poate cu asa experti in primarie, toata spuma penelista, toata materia cenusie…

    p.s. Trist a devenit in Timisoara cu rahati din astia la conducere.

  2. bai, robulache, tu esti tare nesimtit. portile de intrare spre oras ar fi una din MARILE realizari, asa-i? bai, criminalule, tu o sa ajungi la puscarie.

  3. In 7 ani de cand este promar si cu un buget de aprox 250 milioane de euro pe an nu a reusit sa caca ecest pasaj atat de important pentru Timisoara.
    DAR cheltuie milioane pentru studii de fezabilitate pentru proiecte care NU se vor realiza nici in urmatorii 50 de ani. Linua de metrou mdin Sagului pana la aeroport este unul din aceste fantasme pe care se arunca banii timisoarenilor. „Realizarile” cu care se mandreste primarul sunt foarte schumpe, facute cu firme de casa / PNL, de calitate foarte proasata si neterminate. Multe strazi largite dar fara trotuare reparate, Semaforisoara functioneaza pe intermitent etc. Angajari in institutii pe criteri politice si nu meritocratie.
    Ne trebuie un alt primar din 2020!

    • Aventurile primarului PNL in judetul institutiilor PSD, cand vrea pasaj pe sub tara lui CFR. Nu mai zic ca unii ii imputa si centura. Votati-va alt primar, care veti mai fi in libertate.

  4. Banii s-au dus la Colterm si la firmele care au renovat Parcul Central si Alpinet, chioscuri in Piata Traian cumparate cu 5000€ bucata, tramvaie din Turcia la pret dublu, sute de studii de fezabilitate din care nu iasa nimic, proiect pentru podul Jiul care nu se face, semafoare, palmieri, catarge, etc, etc, etc…
    Vin alegerile, tragem linie si judecam.

    • Mai rau este ca ne cerram intre noi pentru niste Hoti! Care ne fura vu Studii de fezabilitate,trag de timp sa bage scuze si maresc sumele,fura la greu,mint cu nerusinare,promisiuni si vrajeli ,sunt din Bucuresti,dar sincer sa fiu cand a fost deschis asa zisul parc central,era dezastru,luminile nu mergeau,cum sa tii un parc inchis degeaba,semafoare la care stai se pune rosu la masini si culmea la pietoni tot rosu sistem de 2 bani,sa nu mai spun de transportul foarte scump din Timisoara un abonament pe 1 luna 90 si ceva,in Bucuresti oe tiate liniile 50 ron,calatoria in TM 2,5 in B 1,3….sa va luam Politicienii in P..A

    • Prietene, sunt curios ce scuza gasesti ca jumatate din tramvaiele Armonia stau in depou din lipsa de vatmani? Sa fie legat de neplata salariilor cu lunile? Probabil cele turcesti vin cu vatmani cu tot, din bani europeni. Sau le vom tine de muzeu, ca pe vaporase sau microobuze. O sa-mi zici ca vaporasele au stat doi ani pe uscat din cauza guvernului PSD, si asa e. Dar acum, ca pot circula in voie, de ce circula 3 si stau 4 pe uscat? De ce-o fi cumparat sefu’ 7 superbe baraci plutitoare? Sa zic, sa nu zic.. iar ma injuri dar eu cred ca se numeste „proasta planificare”.
      De fapt sunt gata sa recunosc, am gresit, Robu e de fapt cel mai bun primar. Dovada: a cumparat el pentru primarie drona de 50.000 lei in vara asta? A cumparat. Asta scuza tot, ce daca riscam sa ramanem fara lumina pe strada, am stat noi si cu gunoiul la gura luni de zile ca sa avem ciresi japonezi in Parcul Alpinet. Viata buna cere sacrificii. Laser, frate! Sau macar ceva LED-uri prin fantani, nu?

      • Tu esti prea prost să poti intelege ce se întâmplă în jurul tău și vii doar cu tâmpenii pe care nu poți să le probezi. Tramvaiele stau în depou pentru simplu fapt că nu sunt oameni care vor să facă acest lucru.
        Pe timpul comuniștilor moldovenii și oltenii veneau și lucrau ca vatmani, taxatoare sau șoferi pe firobuz astăzi pleacă mai departe în vest cu toate că li se oferă o mie de euro și cazare. Iar când spui că nu sunt plătiți trebuie să ai și probe nu să mănânci KĂKT .
        Iar dacă tu crezi că datorită cumpărării dronei cu 50 000 de lei nu sa plătit iluminatul public ești și mai idiot decât bănuiam.

  5. Nu o fi Robu cel mai bun, dar oricare din voi, cei cu gura mare si maniere de mahala, n-ati face tot ceea ce-i reprosati.
    Si orice primar va veni, indiferent de partid sau independent n-ar multumi pe toata lumea. Mai ales d-alde gura mare
    ca cei de mai sus. Daca sunteti timisoreni de buna credinta, mai multa tinuta n-ar strica.

    • bai, prietenache, oricare altu’ din noi NU ESTE PRIMAR. primarul sa-si faca treaba de primar, da? nu lasi un dezaxat ca robulache sa faci treaba de primar, ca uite unde ajungem. lasa-ne cu „buna credinta”, astia papagali ca tine sunt multi. stiu un anume urangutan vopsit care mereu are aceeasi sintagma in gura.

  6. Robu, in 8 ani nu ai fost in stare sa faci pasajul si nici un pod nou,desi ai avut si timp si bani. Esti un incapabil. Lasa-ne

  7. Nesimtitul din fruntea primăriei știe foarte bine ce face. Cheltuie banii publici pe firme falimentare și pe studii de fezabilitate, care aparent sunt legale și nimeni nu-l poate trage la răspundere. Cât despre realizări ce să vorbim? In 2019 un oraș că Timișoara să nu aibă o centură ocolitoare,.. jenant. Dar vin ele alegerile!

    • Idiotule chiar nu imi este simpatic ,,Vopsitul” dar șoseaua de centură nu aparține atribuțiilor primarului .
      Dacă primarul ăsta sau care va veni va reuși măcar să înceapă lucrările pentru a scoate linia de tren din oraș și în locul ei o șosea pe patru benzi care să facă conexiuni cu toate străzile care o intersectează, cu șoseaua de centură și implicit cu autostrada, va sparge toate piețele care sunt adevarate focare de infecție și în locul lor va face parcări supara etajate unde la parter să fie amenajate piețe civilizate voi spune că este primar, în rest gargară ieftină al lui Robu și tâmpenii scrise de niște psihopați tampiți de A3, RTV și mai nou de ,,salvatorul” Dan’ilă Prepeleac care a băgat pe gât papagalilor pe o PIEFKE care a cărat geanta lui HORST KÖHLER prin Berlin și ne citește discursuri scrise de colaboratorul A3 dragoș botă. Semaforizarea cu undă verde este o adevărată tampenie din simplu motiv că este în România unde 80% dintre cei care se urcă la volan sunt FULL IDIOȚI și care ori unde în Europa nu ar primi carnet.
      Dacă voiau să facă ceva , trebuia să facă așa numitele semafoare inteligente ca în Austria unde arterele principale au verde încontinuu iar cele secundare doar când ajunge în intersecție o mașină și se schimbă după câteva secunde.

  8. maxim 5-6 ani, hai 7, si e gata planu de prefezabilitate.

  9. Dupa parerea mea,Pasajul Solventul va avea efect aproape nul fara continuare cu pod peste Bega,dublat de Centura timisoarei.Poare se mai uita vre-un specialist din primarie si pe harta orasului

    • Inteligentule pasajul Solventul se va termina în Bega, iar prin el va fi dirijat numai oltenii 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  10. Cateva sarcini de maxima importanta pentru legislatia viitoare 2020-2024 (fara detalieri si particularizari, care ar lua min. 25 de pagini):
    (1) realizarea celor 5 – 7 parcari supra-/sub-terane din centru si vecinatati (limitrofe) si a celora de la spitalele din centru (vezi noul spital de copii),
    (2) gestionarea „circulatiei” in Timisoara, – inclusiv parcarea – care fara (1) este o himera;
    (3) gestionarea corecta a semaforizarii rutiere, a marcajelor, a indicatoare de toate tipurile,
    (4) legislatie – cel putin locala – pentru „trotinetisti” si „biciclisti”, inclusiv benzile de circulatie dedicate (printre altele, la o viteza de 25 km/h (pe trotuar) un „trotinetist” parcuge intr-o secunda (1) cca 6 – 7 m/sec, viteza cu care „se arunca in mijlocul carosabilului la trecerea ptr pietoni, mascat fiind si de masinile parcate (sa nu zic aiurea)!
    (5) rezolvarea corecta a iluminatului public si – in aceste sens – prioritar, pentru traversarile din intersectii
    …. altele ,
    Sarbatori Fericite si La Multi Ani mai fericiti!

  11. Intrebare: avizul de la CFR este obtinut?
    Intreb pentru ca avizele de la CFR pentru cele doua pasaje terminate, Jiul si Popa Sapca, au venit dupa circa un an si jumatate…
    In cazul pasajului de la Solventu avem de-a face cu o lucrare mult mai ampla unde sunt mai multe linii de tren afectate si care merg in mai multe directii…

  12. puteti să vă puneti poalele-n cap postacilor ciumati prin ce a realizat robu în timisoara nu are conracandidat . dar să vă intre bine în cap timosoara ca de altfel tara nu va avea primar sau presedinte psd în veci.