Cea mai mare demolare de garaje la Timisoara! Cate sute vor fi facute una cu pamantul si cine primeste despagubiri

TIMISOARA. Continua operatiunea de demolare a vechilor garaje ale Timisoarei cu o actiune de proportii. Nu mai putin de 339 de garaje aflate in baterii, intr-o zona din cartierul Soarelui, vor fi puse la pamant, deodata.

„Am lansat deja actiunea de notificare a proprietarilor de garaje ca trebuie sa si le demoleze, trebuie sa elibereze locul, care este de interes public, pentru ca vom ajunge cu lucrarile de amenajare la spatiile respective. Vreau sa ii rog pe proprietarii acestora sa inteleaga ca orasul trebuie sa se modernizeze si sa functioneze mai bine si suntem nevoiti sa inlaturam garajele. Nu le va parea rau, asa cum nu le pare rau si celor care au trecut prin asta. Contez pe faptul ca cetatenii din zona vor fi intelegatori si nu vor frana acest proces”, a spus primarul Timisoarei, Nicolae Robu.

Demolarea garajelor va fi facuta pe banii municipalitatii, iar proprietarii care au clauza de despagubire in contractul cu primaria vor primi cate 2000 de euro.

Demolarea o face primaria pe cheltuiala proprie, dar cine nu accepta demolarea va fi obligat sa demoleze pe cheltuiala proprie, sau sa suporte contravaloarea lucrarilor de demolare. Cei care au contract cu primaria, in care exista o clauza de despagubire, in cazul in care se solicita demolarea garajelor, vor primi 2000 de euro. E un lucru asumat de municipalitate sa respecrte acea clauza. Daca in contractele lor nu exista o astfel de clauza, primaria nu poate, legal, sa le dea aceasta suma„, a mai spus Nicolae Robu.

Terenul de pe strada Sirius, pe care sunt acestea, e socotit de interes public de catre primarie si de aceea va fi curatat de garajele localnicilor. In zona au inceput deja lucrarile, a fost inlocuita reteata de termoficare si se lucreaza la modernizarea trotuarelor. Iar, odata ce vor disparea garajele din zona, in locul lor vor fi construite mai multe locuri de parcare.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. eu nu am si nu am avut garaj,dar nu inteleg ce drac are asta cu gareajele.le va darama si pe alea construite sub blocuri

    • Le-am platit nenorocitilor astia de la primarie concesiunea pe 14mp mai mult decat plateste Robu impozitul la casa si apartamente la un loc. Am luat garajul dupa ce am ramas fara 3 oglinzi retrovizoare si nici nu mai stiu cate capace de roti! Sa le dea Dumnezeu testicule-n talpa si muci la anus pentru binele pe care mi-l fac! In afara de a barberi vegetatia si a incetini circulatia cu semafoare la 20 de metri interval oligofrenul asta nu face nimic!

    • Asta a fost inchis de taica-su in garaj de mic si a ramas cu pitici pe creier. De atunci nu suporta sa vada garaje.

  2. Evident ca nu pe alea sub blocuri (vezi si poza)

  3. Nu era mai înțelept toaletizarea și închirierea ?De unde atătea locuri de parcare pentru actualii deținători a acestora.
    În 26 de ani tot s-a demolat și ,,privatizat,, într-o veselie, ce a rămas se vede.

  4. Disperatul asta atata stie sa darame tot cate locuri de parcare a construit primaria in 4 ani sub mandatul lui Robu? Mai ales in centru lipsa totala de locuri de parcare in 4 ani nu a construit un singur loc de parcare in zona ultracentrala ba mai mult a desfintat locuri de parcare. Nu vreau sa fiu carcotas dar eu cred ca exista si alte interese cu respectivele terenuri pe care sunt amplasate actualele garaje . Pretul terenului intravilan in Timisoara este in continua crestere si tot mai greu de gasit . Nu mai poate primarul de estetica acestor garaje .

    • Interes cu acele fasii de pamant dintre blocuri? Ce poti sa faci acolo si cine ar da autorizatie? E necesara demolarea acestor garaje, mai ales ca sunt folosit pe post de depozit si masinile sunt parcate tot afara. Si in plus… se vede din poza cum arata…

      • Ho Ho si ce interese sunt pe acele „fasii ” valoreaza mult in spatele blocului unde locuiesc sunt 70 de garaje si ce sa vezi a apautut proprietarul terenului . Nu au avut ce face oamenii si au cumparat terenul ca altfel darama garajele . 6000 de euro de garaj sa vezi ce suma a primit proprietarul pe 1800 de mp de teren 420.000 de euro bani putini ? ( o fasie in spatele blocului ) .

  5. Cum sa faci mai multe locuri de parcare decat cate garaje sunt…poate supraetejate..Gunoi mare Robu asta…numai de gainarii se tine nimic fiabil si concret…

  6. Sa dispara toate magaziile de cartofi si varza,asa zise garaje.

  7. Sa dispara toata tigania de garaje improvizate.
    Sa fie transformate in locuri de parcare + spatiu verde.

  8. Acum hai sa fim seriosi si realisti. Cate garaje exista si cate dintre ele sunt folosite pentru a parca masina in ele. Din cate am observat eu se tin: cauciucuri, butoaie de varza/ muraturi, canapele si tot ce nu are nevoie omul pe acasa. Dupa un calcul simplu vedem cat loc ocupa un singur proprietar de garaj. 1. spatiul pe care este amplasat garajul, 2. spatiul din fata garajului ( ca nu putem sa ii blocam omului calea de acces), 3. spatiul public pe care isi parcheaza proprietarul masina ( garajul este ocupat cu….). Nu generalizez.

  9. Nu are importanta ce se depoziteaza in garaje,atata timp cat detinatorii acelor garaje platesc toate taxele la zi concesiune si impozit

  10. Are importanta ce isi tinea omul in acel garaj atata timp cat nu-l folosea pentru a-si parca masina. In multe cazuri garajul era folosit pe post de debara, masina ramanand parcata afara.

    Asadar nu de multe ori aceeasi persoana se folosea de un spatiu echivalent a ceea ce va insemna 2-3 locuri de parcare dupa demolari .

    • Cine plateste pt 2 optiuni,beneficiaza de 2 optiuni…Proprietarul de garaj,plateste si impozit pe masina si impozit pe garaj,plus concesiunea,cel care plateste doar impozitul pe masina,are doar o optiune….E normal sa existe la obligatii diferite si drepturi diferite…Prin analogie,ar insemna ca cei care au mai multe apartamente sau case,nefolosite,sa le darame,ca sa se construiasca ,pe acele terenuri ,case pentru cei ce nu au sau sa ii lase sa locuiasca in ele pe cei fara casa,gratis,nu?Care 2-3 locuri,dupa demolarea unui garaj?O masina medie are in jur de 8,15 mp,daca adaugam inca 0,5 metri de jur imprejur,pt deschis usile,acces la portbagaj,etc,rezulta ca aceasta masina ocupa o suprafata totala de 14,55 mp,iar un garaj are suprafata totala(inclusiv zidurile) de 17 mp.Asadar daca demolezi un garaj de 17 mp,ramane un loc de parcare pt masina care se afla in garaj si inca 2,45 mp liberi.Cate masini parcati pe cei 2,45 mp liberi?Doua sau treI?Poate biciclete sau scutere….dar si alea inghesuite….Asa ca nu mai faceti afirmatii gratuite.Si in fond,dati un garaj cadou celui mai infocat sustinator al demolarii garajelor si o sa vedeti cum renunta imediat la idee….Cu alte cuvinte invidia e mai mare decat ratiunea….