Opinia Timisoarei

Ce site-uri au picat de Black Friday? Preturi, reduceri, oferte la eMag, Altex, Domo, Flanco, evoMag, Koyos, Marketonline, PC Garage, la tablete, televizoare, laptopuri, frigidere, masini

Black Friday a fost preluata de la americani, insa in 2013 a fost romanizata puternic pentru ca nici nu se tine in data traditionala si va dura chiar opt zile  pentru unele magazine. Site-urile au facut fata bine pana la ora 8.00

Fata de anul trecut site-urile au facut fata mult mai bine traficului de dimineata. la ora 9.00 functionau aproape toate site-urile monitorizate, cu exceptia Domo care oricum se bazeaza pe magazinele fizice. Totusi, pe o buna parte din site-uri s-au inmultit etichete cu stoc epuizat, semn ca ofertele interesante se imputineaza.

La ora 8.00 site-uri precum eMAG, cel.ro, koyos.ro, F64, Evomag, Azerty, Marketonline si PC Garage functionau, dar greul acum urmeaza fiindca lumea intra online mai mult in orele care urmeaza. Flanco invita oamenii in magazine si are catalogul publicat online, Domo merge cu intermitente dar catalogul poate fi vizualizat, iar Altex a afisat pana la 8.00 un mesaj prin care invita oameni in magazine dimineata, iar acum are si catalogul de reduci publicat. Nu au lipsit nici erorile, sunt produse la care reducerea afisata este de… 0 %. Au aparut si limitari: la Evomag spre exemplu poti cumpara maxim trei produse din acelasi model.

Foarte putine site-uri au deschis ofertele la ora 0 fiindca ar fi fost risc mare sa pice sub asaltul curiosilor. Dupa ora 2.00 insa cateva magazine online au dat drumul promotiilor, iar spre ora 5.00 deja existau destule produse cu eticheta stoc epuizat.

Magazinele fizice au deschis la ora 6.00 (in cazul Flanco si Domo si la 7.00 (Altex).

Cel mai mare site de retail online, eMAG, a dat drumul promotiilor in jurul orei 6.45, insa marea surpriza a venit dupa miezul noptii cand compania a anuntat ca include si autoturisme in catalogul produselor ce pot fi cumparate de pe internet. Miscarea este curajoasa fiindca masini de zeci de mii de lei figureaza in acelasi catalog cu produse de doar cateva zeci de lei, cum ar fi casti sau tastaturi. eMAG a dat si primele bilanturi: pana la ora 8:00 valoarea totala a comenzilor (in numar de 45.000) a fost 31 milioane de lei si s-au vandut si toate televizoarele 4K.

Conceptul unei zile a reducerilor a fost pentru prima oara vizibil in tara in 2011 cand insa nu a existat o strategie clara si doar cateva magazine online au fost pe faza (in frunte cu eMAG), dar lucrurile au stat cu totul altfel in 2012 cand s-a comunicat masiv pe tema sarbatorii reducerilor. Mai mult decat atat, Black Friday s-a extins in multe domenii din afara electro-IT-ului, exemple fiind biletele la concerte, incaltamintea, anvelopele, parfumurile, imobiliarele, mobila, accesoriile de baie si multe altele. Multe site-uri au „picat”, coletele au ajuns si dupa zece zile, insa au existat si multi oameni care si-au luat produse care i-au multumit.

In 2013 tot mai multi romani se gandesc sa-si ia ceva de Black Friday insa, surpiza!, Vinerea Neagra nu se tine pe 29 noiembrie ca in SUA, ci astazi, pe 22 noiembrie. Si asta fiindca o serie de magazine online, incepand cu Evomag care a anuntat printre primii, dar mai ales eMAG, cel mai influent retailer online, au decis sa devanseze Vinerea Neagra cu o saptamana.

De ce au „furat” startul? Pentru ca dupa 29 urmeaza Sfantul Andrei si Ziua nationala, multi clienti pleaca in mini-vacante si nu ar mai cumpara, mai ales ca o parte isi vor lua liber si luni 2 decembrie sau poate si marti. In plus, fiind multe comenzi, era posibil ca unele sa nu fie livrate pana la Mos Nicolae.

PRETURI SI OFERTE ALTEX  BLACK FRIDAY 2013 AICI

PRETURI SI OFERTE eMAG BLACK FRIDAY 2013 AICI

PRETURI SI OFERTE evoMAG BLACK FRIDAY 2013 AICI

PRETURI SI OFERTE DOMO BLACK FRIDAY 2013 AICI

PRETURI SI OFERTE FLANCO BLACK FRIDAY 2013 AICI

 

 

Exit mobile version