Opinia Timisoarei

Ce se intampla daca treci cu viteza mare pe sub radarul fix de la pasajul Michelangelo din Timisoara? Raspunsul: NIMIC!

TIMISOARA. De vineri, 1 iulie a.c. a intrat in functiune radarul fix montat la intrarea in pasajul Michelangelo, iar efectele se vad imediat, soferii reducand viteza in aceasta zona.

Ceea ce nu se stie, insa, este ca nimeni nu poate sa ii amendeze, cel putin deocamdata, pe soferii vitezomani, iar afisarea vitezei este doar pentru informare.

Primarul Nicolae Robu a dezvaluit ca deocamdata soferii vitezomani care trec pe aici nu vor pati nimic.

Radarele trimit informatii privind viteza in sistemul informatic. Nu se intampla nimic, inca nu este temei pentru a se lua masuri fata de cei care depasesc viteza. Cand sistemul va fi dat in folosinta, atunci toate informatile culese de componentele sistemului vor fi folosite pentru acordarea de sanctiuni pentru abateri de la lege„, a spus Nicolae Robu.

Concret, Edilul a explicat ca Primaria Timisoara va semna un protocol cu Politia Rutiera si abia cand intreg sistemul informatic de trafic management va fi functional suta la suta, atunci se vor putea aplica si amenzi.

In ceea ce priveste acest sistem de trafic management, desi semafoarele sunt instalate deja, precum si camerele de luat vederi, el va fi functional abia spre sfarsitul anului.

Avem inca 4 luni la dispozitie pentru ca sistemul sa autoinvete din traficul real al Timisoarei. Poate nu am punctat destul de mult lucru acesta. Sistemul este unul adaptiv, nu are in algoritmi parametri prestabiliti ci acestia se ajusteaza pe masura ce sistemul cunoaste traficul real din oras. Acea multime de camere video, 230 la numar, transmit in permanenta sistemului de control informatii privind traficul real pe diversele artere si asa este conceput si realizat acest soft incat in cadrul algoritmilor care ii inglobeaza parametri se modifica astfel incat sa se ajunga la valorile care asigura optimul. Nu poti avea unda verde peste noapte deindata ce sistemul este functional. Este nevoie de parcurgerea acestei etape de autoinstruire care sa asigure optimul. Pe parcursul acestei perioade , in diverse zone se va ajunge sa se vada ca functioneaza unda verde„, a declarat Nicolae Robu.

Proiectul Trafic Management prevede semaforizarea a 134 de intersectii, dotarea intersectiilor cu 230 de camere video si crearea unui centru de comanda si control pentru supravegherea video si managementul traficului. Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 44 de milioane de lei, adica aproape 10 milioane de euro, de la Uniunea Europeana venind 35 de milioane de lei.

Exit mobile version