Ce se intampla cu cea mai periculoasa intersectie din Timisoara? Se pun semafoare sau se face sens giratoriu?

TIMISOARA. Contradictii la nivel inalt in Primaria Timisoara: primarul Nicolae Robu vrea sens giratoriu, pe cand seful Directiei Tehnice cere semafoare. Ce se intampla, pana la urma, cu cea mai periculoasa intersectie din Timisoara?

Proaspat intors dintr-o vizita de lucru in Spania si Portugalia, primarul a pornit pe santiere. Prima zi n-a fost cu noroc, avand chiar si un accident cu masina primariei, din cauza soferului care nu ar fi fost atent intr-o intersectie.

CITESTE SI: Nicolae Robu implicat intr-un accident rutier la Timisoara. Masina primariei a lovit un Jeep. In ce stare este primarul?

Dupa evenimentul nefericit, primarul marseaza pe cat mai multe sensuri giratorii in oras. Si-ar dori unul si la intersectia strazii St. O. Iosif cu strada Stefan cel Mare, considerata chiar de Culita Chis, seful Directiei Tehnice din cadrul Primariei Timisoara, drept cea mai periculoasa intersectie din Timisoara. Proiectul, pe fonduri europene, prevede insa intersectie semaforizata, nu sens giratoriu.

Nicolae Robu, catre seful Directiei Tehnice din Primarie: Mai, Culita, tu ai avut la examen sensuri giratorii si ai picat?

Mai in gluma, mai in serios, primarul a tinut sa precizeze ca tocmai acesta este motivul pentru care Timisoara nu are prea multe sensuri giratorii, pentru ca nu-i plac sefului Directiei Tehnice.

„Mai, Culita, tu ai avut la examen sensuri giratorii si ai picat? El tot timpul e impotriva sensurilor giratorii”, a spus Robu. Replica a venit imediat: „Nu, nu sunt impotriva, dar aici e si tramvai, e cea mai periculoasa intersectie din Timisoara… asta va garantez eu, e cea mai oribila. Acum se reconfigureaza geometria intersectiei si se si semaforizeaza”, a raspuns Culita.

Primarul e convins insa ca pana la urma tot sens giratoriu va fi acolo. „Va spun eu ca pana la urma tot la sens giratoriu vom ajunge! Experimentam cu semaforizarea, dar vom vedea”, a concluzionat primarul.

Refacerea intersectiei este prevazuta intr-un proiect pe fonduri europene, care prevede reabilitarea liniei de tramvai si a tramei stradale pe strada Stefan cel Mare, pe tronsonul cuprins intre strazile Stefan Octavian Iosif si 1 Decembrie.

CITESTE SI: Se deschide santierul pe strada Stefan cel Mare: lucrari la linia de tramvai, asfalt nou si piste de biciclete

Muncitorii vor sparge cel mai probabil de saptamana viitoare asfaltul existent pentru a reabilita linia de tramvai si pentru a amenaja trotuarele, piste de biciclete, spatii verzi si carosabilul.

„Se va lucra in subteran si se vor reabilita retelele de canalizare, de alimentare cu apa, practic tot ce cuprinde trama stradala de la un zid la altul. Lucrarile in aceasta zona se vor desfasura greu, pentru ca in mod inevitabil traficul va fi afectat. Si acum, zona aceasta este una dintre cele mai circulate din oras. Intersectia este extrem de critica si de periculoasa si speram ca dupa ce vom finaliza lucrarile lucrurile sa decurga mult mai bine. In proiect este prevazut sa se faca semaforizare aici, dar parerea mea personala este ca la un moment dat, desigur atunci cand regulile privind proiectele europene ne-o vor permite, vom trece la amenajarea unui sens giratoriu. Circulatia va fi restrictionata”, a explicat Robu.

Autobuze in loc de tramvaie!

Potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, se va circula destul de greu in zona, tramvaiele vor fi intrerupte, in locul acestora urmand sa intre autobuze. Circulatia nu va fi inchisa, ci doar restrictionata.

„Circulatia nu se va inchide de tot. Propunerea primariei este sa inchidem doua benzi de circulatie spre partea dreapta unde vine tramvaiul, vom reface integral cele doua benzi de circulatie si sa mutam circulatia pe partea cealalta. Se va circula cu restrictii, va fi mai greu, o banda pe sens, dar se va circula. Circulatia tramvaielor va fi suspendata. Vor fi autobuze in locul lor. Noi am stabilit sa dam ordinul de incepere a lucrarilor de luni, vom vedea daca au toate detaliile, sa nu inchidem circulatia daca nu este inca totul stabilit”, a explicat Culita Chis.

5,5 milioane de euro investeste Primaria Timisoara, din care 4,4 milioane vin de la Uniunea Europeana, bani pe care nu-i mai dam inapoi. Joi, reprezentantii primariei au predat amplasamentul firmei Porr Construct, care a castigat licitatia. Lucrarile trebuie sa fie gata in 9 luni de la semnarea contractului. Asta inseamna ca, cel mai probabil, anul viitor in primavara abia se va circula in mod civilizat in zona.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. la ce mutra de autist are culita chis e clar ca orasul va deveni un mare rahat, astia habar nu au de nimic, nu au lucrat o zi in privat. De ce nu sunt penalizati la salrii si cu puscaria cand grsesc functionarii ?

  2. Sunt o prostie ambele variante. Cel mai bine ar fi ca cei ce vin dinspre fabrica de bere, pe stefan cel mare, sa fie obligati sa mearga pe banda 1 iar cei ce fac stanga de pe O Iosif sa fie obligati sa intre pe banda 2. Asa s-ar simplifica mult intersectia, cand faci stanga ar trebui sa te asiguri doar la tramvaie si la cei care iti vin din dreapta.

    • Si cand vine autobusul sau camioane, cum iti explici ca vor putea face stanga de pe Stefan Octavian Iosif pe strada Stefan cel Mare?

    • Pentru sens giratoriu ar trebui ca sa existe mult mai mult spatiu.
      St.cel Mare es f. ingust pe zona catre fabrica de bere.
      Deci nu i-mi dau seama de unde vine „dilema”? (si pentru cine)

      • Prafuri in ochii prostilor. De fapt traficul greu trebuia de mult sa fie scos din oras prin continuarea centurii incepute din anii 90 si… realizata doar pe un sfert de catre cei ce se „mandresc cu marete realizari” … dupa ’89.

  3. Ce se intampla cu cea mai periculoasa intersectie din Timisoara? a devenit periculoasa asa dintr-o data ..daca nu facea accident nu se intampla nimic sa inteleg ??? :))

  4. D-le primar, ce se intampla cu poarta de access pt camioane in fabrica de bere

    Blocati fabrica?

  5. la cum e semaforizata timisoara….oare culita asta circula prin oras sa vada ce fain e sa opresti in intersectii sa poti face la stanga sau , cum e pe closca, sa mergi 500m si sa te opresti…cap sec cel care se ocupa de semaforizari…

    • Inseamna ca n-ai mai fost demult pe Rebreanu 🙂 semafoare peste tot, circulatie ingreunata, tramvaie care opresc la semaforul aflat la 10 metri de statie…
      si ce sa zicem de intersectia Sagului/Rebreanu, cu zeci de camioane care trec pe rosu, „abuzand” codul rutier (vezi doamne, aveau viteza prea mare sa mai poata opri).

    • Nu cred! Probabil il plimba soferul. In plus cred ca nu prea le are cu „controlul circulatiei rutiere” (la diverse Universitati din strainatate exista specializare de controlul circulatiei (nu numai in orase), dar asta-i alt capitol de viata

  6. Adio ruta ocolitoare pentru Michelangelo…..

  7. Se pare ca in Timisoara „toate intersectiile sunt cele mai periculoase”.
    Semaforizarea este mai eficienta, dar ciclul temporal trebuie bine gandit.
    Trebuie odata clar renuntat la „specialitatea (originala) R-V cu variatiunile R-G-V alternante cu R-V (vezi inetresctia M.V cu Parvan, dar nu numai).
    Dece semaforizare? ptc. la sens giratoriu tramvaiul va trece prin sens si va avea o prioritate „inteleasa numai de vatmani”.
    Plus str. Gloriei (sau cum este botezata) este practic „o strada moarta”.
    Se pare insa ca in Timisoara cei raspunzatori de semaforizari ar trebui „trimisi la reciclare”

    • Inca o completare: in cazul acestei intersectii, chiar si „problema nerezolvabila in Timisoara a „undei verzi” nu o sa mai provoace insomnii nimanui.

  8. in problema de fata ii dau dreptate lui culita. Semaforizarea este calea. stim bine ca in sensurile giratorii se merge dupa legea junglei. ce dume are si robu asta, sa-i dea afara pe toti si sa fie el dumnezeu in toate domenile daca e asa destept. eu il scuipam in locul lui culita pt ce a zis

  9. De data asta cred ca Culita are dreptate . Acolo se circula bara la bara , fara semafor , unii nu vor mai trece nici noaptea . Dar in principiu , dom’ Primar are dreptate , pot spune cel putin 10 semafoare care mai mult incurca traficul .