Cand intra in santier pasajele Jiul si Popa Sapca? Primarul Nicolae Robu spune ca orasul nu le suporta pe amandoua!

Doua dintre punctele nevralgice ale Timisoarei, pasajele Jiul si Popa Sapca, au ajuns in atentia consilierilor locali si cu ocazia dezbaterii publice pe marginea bugetului local pentru 2015. Primarul Nicolae Robu a fost somat sa precizeze termenele la care vor demara lucrarile.

Iar vestile sunt: una calda, alta rece. Daca pentru Pasajul Popa Sapca se estimeaza ca lucrarile sa demareze in acest an, Jiul mai asteapta. Asta si pentru ca Timisoara nu ar suporta doua astfel de santiere deschise simultan, conform primarului Nicolae Robu.

„Pasajul Popa Sapca va fi largit in acest an, incepem lucrarea, in scurta vreme vom da drumul la licitatie pentru atribuirea lucrarii. Largim strada Popa Sapca, trecerea pe sub calea ferata si Bd. Antenei, in continuare. Pasajul Jiul nu va intra in lucru anul acesta, pentru ca, pe de o parte, ne e greu sa sustinem din venituri proprii doua obiective grele, dar, pe de alta parte, nici n-ar face fata orasul in privinta trecerilor intre sud si nord daca deodata am bloca ambele. Dar proiectul este in derulare si la Jiul. Noi am dat dat drumul la toate cele trei proiecte, Popa Sapca, Jiul si Solventul, s-au facut deodata studiile de fezabilitate, proiectele tehnice si vom fi pregatiti sa aplicam pentru fonduri europene cu celelalte doua, cu Jiul si Solventul. Dar, ca sa nu mai asteptam pentru fonduri europene, ca asta ar insemna ca in 2016, cel devreme, am putea trece la executia efectiva a lucrarii, am decis sa alocam bani pentru pasajul Popa Sapca din bugetul local si sa incepem lucrarea acum, in 2015, astfel incat in 2016 s-o avem finalizata.” a spus Nicolae Robu.

Pana cand vor incepe lucrarile la Pasajul Jiul, se va face totusi ceva pentru fluidizarea traficului in zona, cu cheltuieli cat mai mici si se are in vedere construirea unui pod peste Bega care ar inchide Inelul 2 al Timisoarei.

” Este un pod foarte important acolo pe care il putem face din bugetul local, este demarat la nivel de etape pregatitoare, studiu de fezabilitate si proiect tehnic. Un pod costa pana in 5 milioane de euro, s-ar putea insa sa coste mult mai puţin, imi spun unii specialisti, dar eu am vrut asa, un ordin de marime, ca sa stiu daca ne putem asuma sa suportam de la bugetul local. Daca un pod costa cel mult 5 milioane, dar e posibil sa coste si 3 milioane, sau poate chiar 2, se va vedea in final cand proiectul e gata, dar timisorenii merita asta si putem face un efort de la bugetul local pentru a da drumul obiectivului, nemaiasteptand pana in 2016-2017, cu finalizare in 2018.” a mai spus primarul.

O alta idee luata in calcul de primar este deschiderea unei treceri peste calea ferata, cu bariera, in zona Solventul astfel incat o parte din soferii care ar ajunge la Pasajul Jiul sa poata evita zona extrem de aglomerata.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Podul peste Bega este inutil deoarece da intr-o strada ca si infundata.Restul utopi marca ROIBU . Tot asa a inceput si sala de sport si nu a mai avut fonduri , asa vrea sa faca si in cazul Popa Sapca (avand doar 15% fonduri asigurate). Demisia cat mai urgent.

    • asta tot spun si eu! ar fi o inflatie de poduri in zona aia, iar cel ce se vrea la Jiul ar fi total inutil. Locatii urgente pt. poduri ar fi: la Solventul, si in dreptul strazii Bobalna. Pana si cu prioritatile a dat-o in bara robu, trebuia sa inceapa cu Jiul… O solutie ieftina pt Jiul ar fi sa se sparga trotuarele, si se va crea inca o banda, iar pt pietoni sa se amenajeze un tunel paralel langa pasajul actual

  2. M-ar interesa sa vad cum se rezolva problema racordului la „capetele de pod” de pe ambele parti ale malului. Poate va fi prezentata undeva, candva o astfel de „schita”. Cine va ceda din terenuri: Pasmatex? fosta fabrica de Palarii?

  3. Cu toata parerea de rau, cred in continuare ca pasajul Jiul este prioritar. Faceti va rog un studiu asupra densitatii de autovehicule spre cele doua pasaje si veti constata un raport de cel putin 2:1 (Jiul/Popa Sapca)

  4. La pasajul Jiul , cred ca se poate rezolva temporar problema prin mutarea semaforului de pe str.Circumvalatiunii in dreptul strazii Nera(pentru a nu bloca pasajul cu masini stationate); iar cele 3 benzi sa fie folosite la culoarea verde in ambele sensuri . Este o solutie simpla si tind sa cred ca eficienta (apropo de comisia de fluidizare a traficului si sincronizarea semafoarelor )

    • Cu parere de rau dar propunerea … cele 3 benzi sa fie folosite la culoarea verde in ambele sensuri nu prea ar merge.
      Cred ca la pasaju Jiul „solutia cea mai putin dureroasa” ar fi ca in paralel cu pasajul cu 3 benzi – care sa ramana functional pe intreaga perioada a lucrarilor (conditia, bine organizate) – sa se realizeze un al doilea pasaj cu 2 benzi (variantele unde se pot discuta cu „harta in fata” partea Incubex” sau partea de str. Nera, ambele cu + si -).
      Ramane deschisa problema cu str. Jiul (cate benzi? si noul pod – urcarea spl. Titulescu (partea cealalta nu conteaza)
      Dupa asta s-ar putea pune si problema amenajarii pasajului din piata Victoriei.
      Ar costa mult mai putin; sa nu se uita ca „Popa Sapca” solicita largirea pe 4 benzi a unor „drumuri drepte” de ordinul km cu taieri de copaci.