Ca intr-un film prost. Ministrul Transporturilor descinde la muzeul de 43 de km de pe Autostrada Lugoj – Deva, dupa ce CNAIR ‘a sarit’ la gatul constructorilor de pe lotul 3, pe care au refuzat sa-l receptioneze

TIMISOARA. Dupa ce i-au facut cu ou si cu otet pe constructorii de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva si au refuzat sa receptioneze luni tronsonul, reprezentantii ministerului Transporturilor descind pe soseaua de mare viteza marti, cu ministrul in frunte. Razvan Cuc a facut un pomelnic de promisiuni de-a lungul timpului legate de inaugurarea celor doua loturi de autostrada. Ultima era aceea ca cel tarziu de Sfanta Maria soferii vor putea folosi cei 43 de kilometri finalizati intre Holdea si Deva.

CITESTE SI: De ce nu se deschide traficului Lotul 4 al Autostrazii Lugoj – Deva, desi a fost receptionata lucrarea? Explicatia CNAIR 

Intr-un comunicat, luni seara, pe site-ul CNAIR, cei de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere explicau ca, desi au receptionat lucrarea de pe lotul 4, acesta nu poate fi deschis traficului intrucat bretelele de descarcare se afla pe lotul 3, nereceptionat.

Cei de la CNAIR insa nu au oferit detalii legate de neconformitatile descoperite pe lotul 3, care au dus la sistarea receptiei, dupa cum veti vedea mai jos in comunicatul ce a fost sters de pe site-ul companiei la scurt timp dupa postare.

Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european (Rin- Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România.

Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 mil. lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.

Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare.

Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3, a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul.

In această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.

De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor.

Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m„, au explicat luni seara situatia reprezentantii CNAIR.

CITESTE SI: Cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, ce trebuie facuta in Timis, scoasa la licitatie. Costa 300 de milioane de euro pentru 9 kilometri

Aceasta in conditiile in care ministrul Cuc a fost in mai multe randuri in vizita pe acest segment de sosea si stia foarte bine daca sunt sau nu probleme, dar a continuat sa dea asigurari cu privire la data de 15 august ca fiind de referinta pentru deschiderea circulatiei, amagiindu-i pe soferi

Ieri, rațiunea și buna credință au fost învinse, din nou! „Responsabilii” din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au REFUZAT recepția lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, invocând probleme tehnice de execuție.

Prostia, nemernicia, orgoliul stupid și incompetența criminală au creat un uriaș muzeu de autostradă de 43 de km în România, țara cu șoselele cele mai periculoase din UE (96 morți la 1 milion locuitori în fiecare an).

Pe toți cei 21 km ai sectorului Holdea-Ilia SE POATE CIRCULA ÎN DEPLINĂ SIGURANȚĂ, așa cum puteți vedea și din imaginile atașate surprinse astăzi din teren.

Eventualele lucrări nefinalizate și neînțelegeri între constructor și CNAIR pot fi soluționate în perioada următoare, sub trafic. În mod evident, autostrada este mult mai sigură decât DN68A: un drum cu gropi cârpite, foarte îngust și plin de viraje strânse.

Da, aveți dreptate, am mai trăit un episod similar din același film prost: lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș Turda a stat închis degeaba 8 luni de zile, tot din cauza disputelor surde dintre CNAIR și antreprenor.

Culmea ironiei, recepția pe lotul 4 a fost acceptată, dar tronsonul de 22 km dintre Ilia și Deva nu poate fi deschis pentru că nodul Ilia se află pe lotul 3!„, au notat cei de la Asociatia Pro Infrastructura.

La orele 14.30, ministrul Cuc este asteptat sa sustina o conferinta de presa la Soimus.

UPDATE: Bataie de joc. Traficul ramane inchis pe cei 43 km din Autostrada Lugoj-Deva finalizati. Ministrul Transporturilor: Constructorii de pe Lotul 3 trebuie sa remedieze problemele. CNAIR are datorii fata de ei 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. transpiratie la cuc !