Opinia Timisoarei

Blocaj pe ‘Autostrada Sudului’ Lugoj – Filiasi. Avem contestatie, CNAIR obligata sa reevalueze ofertele pentru Studiul de Fezabilitate

Dupa ce in urma licitatiei, in noiembrie era desemnata asocierea care sa realizeze documentatia pentru trei portiuni din viitoarea ‘Autostrada a Sudului’ Lugoj – Filiasi, CNSC a admis contestatiile unora dintre pierzatori si obliga CNAIR sa reevalueze ofertele pentru doua dintre loturi.

Firmele Egis si Proiect Consult au depus plangerile la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor pentru tronsonul 3 Domasnea – Caransebes (45 km), respectiv Drobeta Turnu Severin – Domasnea (65 km), unde Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere ii desemnase castigatori pe proiectantii de la Irimat-Studio Corona, noteaza economedia.ro.

Admite contestatia in parte si dispune remedierea”, se arata in solutia CNSC din 29 decembrie 2022.

Prima procedura pentru proiectarea completa a Drumului de mare viteza Craiova – Lugoj a fost lansata pe 1 iunie 2021 in mandatul ministrului Catalin Drula (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a castigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura in mandatul ministrului Grindeanu si a lansat licitatii pentru patru sectiuni. Grindeanu atragea atunci atentia ca prin aceasta masura, timpul de realizare a SF-ului, pe care predecesorul sau Drula il stabilise la 4 ani, se va reduce la 2 ani.

Ministrul Transporturilor a explicat atunci si de ce a modificat si lungimea traseului pe care il stabilise initial CNAIR. Sorin Grindeanu a precizat ca soseaua de mare viteza se va construi, nu intre Craiova si Lugoj, ci intre Filiasi si Lugoj.

Nu mai vorbim de la Craiova la Lugoj, vorbim de la Filiasi la Lugoj. De ce? Pentru ca cei care au lansat aceasta licitatie se suprapuneau cu un proiect care deja este in faza de implementare si anume drumul expres Craiova – Targu Jiu si e drum comun pana la Filiasi”, declara in aprilie la Timisoara Sorin Grindeanu.

Ministrul a mai spus atunci ca studiile de fezabilitate vor fi realizate in mai putin de doi ani.

Durata pentru realizarea acestor studii de fezabilitate este de sub 2 ani, undeva la 20 de luni, ceea ce inseamna o scurtare evidenta a timpului si va duce la implementare mai rapida”, a mai precizat Sorin Grindeanu.

Am vazut o anumita iritare din zona ‘rezistilor’ in ultima vreme. Cand am venit la minister am gasit un proiect, de la Craiova la Lugoj (…) Patru ani a considerat fostul ministru al Transporturilor ca trebuie sa dureze doar Studiul de Fezabilitate. Patru ani de zile. Sa faci un intreg tronson de 250 km si sa scoti caietul de sarcini pentru SF in 4 ani si, surpriza, apare interesul”, a mai spus la finele lunii martie Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a mai dezvaluit atunci ca licitatia pentru proiectarea acestui drum a fost castigata de o firma care are legatura cu primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand.

Predecesorii mei au scos acest caiet de sarcini de care aminteam, patru ani de zile doar maculatura, doar Studiul de Fezabilitate. Au castigat unii care au in istoria lor, au legatura cu actualul primar al Sectorului 1. Stiti, care au mai lucrat si pe autostrada inexistenta. Am reziliat, de ce? CNSC a spus ca trebuie revazut, apoi cand scoti un tronson de 250 km, arati ca nu vrei sa il faci, exact ca la Bechtel, sa iei bani pe ceva ce nu se va intampla. Vad, de cand am luat aceasta decizie si am sectionat de la Craiova la Filiasi, de la Filiasi la Severin, o iritare extraordinara. Daca au fost obisnuiti sa isi ia bani de la statul roman, acesti domni, cum au facut la Bechtel, cu mine nu si-au gasit clientul”, a declarat Grindeanu.

Practic, insa, la un an de la anularea primei proceduri, CNAIR nu are niciun contract semnat pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. In plus, pe lotul 4 (Caransebes – Lugoj), nici nu a fost anuntat proiectantul castigator.

Drumul expres Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Domasnea – Caransebes – Lugoj va avea 230 km.

Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este prevazuta intre 18 si 26 de luni.

Lotul 1: Filiasi-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domasnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domasnea-Caransebes (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebes-Lugoj (50 km), 18 luni

Exit mobile version