Bilet de calatorie de o ora pe toate liniile, la Timisoara

TIMISOARA. Bilet unic valabil 60 de minute pe toate liniile. Asta vor reprezentantii Societatii de Transport Public sa introduca in Timisoara.

CITESTE SI: Razboiul cu tantarii si capusele se muta in aer. Stropiri din avion la Timisoara 

Un proiect de hotarare a fost intocmit in acest sens, iar consilierii locali vor stabili daca vor vota pentru introducerea acestui tip de bilet, care sa poata fi utilizat timp de o ora pe orice linie de transport in comun.

Practic, biletul de o calatorie va disparea, iar cel nou valabil 60 de minute va fi mai scump cu 50 de bani, adica 3 lei.

Aceasta modificare a tarifului va asigura o conectivitate mai buna a calatoriilor si va veni in sprijinul populatiei din municipiul Timisoara si din alte localitati care viziteaza orasu’, se arata in expunerea de motive ce insoteste proiectul de hotarare.

Biletul unic de o ora va fi valabil pe absolut toate liniile: urban, metropolitan si expres.

Ramane de vazut daca alesii locali vor fi de acord cu introducerea acestui tip de tichet la Timisoara. Acestia se vor intruni in sedinta vineri.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. La frecventa cu care circula acum mijloacele de transport in comun, aceasta masura este de fapt o scumpire mascata a biletului de calatorie cu 20%.

  2. Cea mai mare tampenie !!! Adica o sa stau cu ochii pe ceas tot timpul cat intarzie mijlocul de transport…si s’ar putea sa’l si arunc la un moment dat ca nu mai e valabil!!! …si adica cum:”acasta modificare a tarifului va asigura o conectivitate mai buna a calatoriilor…” ???

  3. hehe, prin alte orase nu departe de noi, tipul asta de bilet era in uz cu vreo 20 de ani in urma.

  4. E greu cu aritmetica si cu lucrurile care sunt logice si functioneaza de ani de zile in alte tari, nu?…

    Pai cum faci tu astazi daca mergi cu 2 mijloace de transport?
    Sa presupunem ca vrei sa ajungi din Girocului pana in Piata 700:
    Intri in troleibuzul 15, validezi un bilet de 2,5 lei, ajungi la Posta Mare, te dai jos.
    Urci apoi in tramvaiul 4 sau 10 sau 1 sau 6 (sau care or mai avea traseu comun), validezi ALT BILET de 2,5 lei, ajungi in 700, te dai jos.
    Cost total: 5 lei, desi cu linia 4/10/1/6 mergi numai DOUA statii.

    Cum o sa faci dupa introducerea biletului de o ora, pe acelasi traseu:
    Intri in troleibuzul 15, validezi un bilet de o ora, probabil o sa iti scrie clar ca este ora 12:05, valabil pana la 13:05.
    La 12:30 sa zicem ca ajungi la Posta Mare, te muti in statia cealalta in 3 minute, deci mai ai 32 de minute sa te urci in primul tramvai care vine (1/4/6/10) si sa mergi pana in 700 gratis.
    Cost total: 3 lei

    Daca in loc de Piata 700, vrei sa ajungi in Cetatii, datele problemei nu se schimba, dar probabil ca va trebui sa fii putin mai atent. De ce? Pentru ca nu mai poti lua tramvaiul 1 sau 6, ci doar 4 sau 10. Daca vreunul din ele ajunge in 10-15 minute, iti e cam suficient sa ajungi in ora respectiva.

    Exemplul meu de mai sus presupune ca la ora 13:05 biletul de o ora expira complet, si risti amenda daca te prinde controlorul la ultima statie la 13:07.
    Dar NU M-AR MIRA sa existe o toleranta, sau chiar si mai simplu, sa se ia la socoteala doar ora la care INTRI in mijlocul de transport, si sa ai voie sa circuli cu biletul pana la capatul de linie. Deci sa fii linistit pe parcursul calatoriei, atata timp cat la URCARE verifici faptul ca biletul inca mai e valabil

    Toata chestia asta e usor de implementat cu cardul („portofelul electronic”), in sensul ca la urcare in orice mijloc, validezi. Daca mai esti in ora de valabilitate, iti confirma ca mai e valabil. Daca valabilitatea a expirat, iti ia inca 3 lei, al doilea bilet. Simplu!

  5. Îmi pare rău că trebuie să scriu despre ce a fost înainte de 1989.Nu sunt NOSTALGIC dar cei dinainte erau manageri care gândeau mai mult pt călători.Luai un bilet de 0.25 lei și circulai de la Gara de Nord până la Operă.Depășeai Opera trebuia să ai bilet de 0.50 lei.Ce era bine în schimb dacă îți luai un bilet cu 0.50 lei spuneai la urcare taxatoarei (care era în fiecare mijloc de transport )că vrei să-ți composteze cu schimb la tramvaiul 2, 3,5,6 sau 7 și circulai cu același bilet fără să fi amendat până la destinație.Nu ți se spunea intervalul orar în care poți circula.Mijloacele de transport în comun erau foarte dese și făceai de la Gara de Est până la Gara de Nord cu tramvaiul cam 45 minute.Acum îți vine tramvaiul la un interval de 20 minute.

    • Nu stiu exact in ce an va aduceti aminte ca ar fi fost asta, dar in anii ’80 eu tin minte complet altceva: nu mai erau taxatoare, existau bilete cu 1, 2, 4, sau cel enorm cu 10 calatorii, o calatorie costa 1 leu, iar biletele erau de culori diferite in functie de mijlocul de transport folosit. Adica in tramvai puteai urca DOAR cu bilet rosu, nu puteai folosi biletul verde de firobuz sau cel albastru de autobuz. Deci nu prea se gandeau cei de pe atunci la bunastarea calatorilor.
      Cat despre frecventa cu care circulau, la fel… tin minte uneori firobuze care veneau foarte rar si plecau cu calatorii adunati timp de o ora in statie, acestia ajungand sa calatoreasca pe scari, tinandu-se doar de bara de pe mijlocul treptelor de urcare. Daca dupa o faza din asta venea firobuz mai vechi (cele rosii, scurte, fara burduf), atunci sigur nu incapeau toti, nici macar pe scari.