Biciclistii din Timisoara, interzisi pe trotuare. Ce patesc pietonii care merg pe pistele de biciclete?

TIMISOARA. Atentie, biciclisti! NU aveti voie sa circulati pe trotuarele pe care nu au fost amenajate piste de biciclete. Politistii rup amenzi amatorilor de pedalat pe doua roti, dar spun ca ii sanctioneaza si pe pietonii care circula pe traseele special amenajate pentru biciclisti, la Timisoara.

Potrivit politistilor de la Rutiera, cele mai multe accidente din Timisoara sunt cauzate de biciclisti.

„Ponderea cea mai mare a accidentelor la nivelul judetului, in special la Timisoara, o cauzeaza biciclistii. Ori sunt ei agresati in trafic, ori sunt indisciplinati… Nu stiu cati biciclisti stiu cate obligatii au”, a atras atentia Ionel Icobescu, de la Serviciul Rutier al IPJ Timis.

Potrivit legii, biciclistii nu au voie sa pedaleze pe trotuarele pe care nu sunt piste, ei fiind obligati sa circule pe carosabil in acest caz. Apoi, nu au voie sa pedaleze fara a tine cel putin o mana pe ghidon, sa circule in paralel cu alti biciclisti ori sa consume bauturi alcoolice si sa se urce pe bicicleta, in toate acest cazuri fiind pasibili de amenzi.

Este interzis si transportul altei persoane pe vehiculul pe doua roti, exceptand copii, care trebuie pusi in scaune speciale. Bicicletele trebuie echipate corespunzator pe timp de noapte, cu elemente reflectorizante: ochi de pisica, far si stop. Vesta reflectorizanta nu este obligatorie, in conditiile in care pe bicicleta se gasesc alte elemente care sa ofere vizibilitate.

„Pe partea carosabila, acum nu este sezonul, dar se intalnesc biciclisti, cand ninge afara, e polei, ei pedaleaza fara probleme. La conducatorii auto le interzicem sa circule fara cauciucuri de iarna, la conducatorii de biciclete nu avem decat sa le interzicem sa circule…”, a atras atentia Ionel Icobescu.

Cea mai grava situatie, spun politistii de la Rutiera, este intalnita la trecerile de pietoni, cand biciclistii nu se dau jos de pe biciclete.

„Se numeste trecere de pietoni, nu este trecere pentru biciclisti. Exceptii sunt atunci cand este pista de biciclete amenajata pe langa trecerea de pietoni. Atunci, biciclistul nu are obligatia sa se dea jos de pe vehicul. Dar intalnim accidente, din ce in ce mai des, cand pista traverseaza alta cale de acces si biciclistul chiar evita, omite sau o face intentionat… cand in capatul pistei are STOP, el are obligatia de a se asigura, dar nu se opreste”, mai spune agentul de la Rutiera.

S-au rupt nenumarate amenzi la Timisoara si celor care nu au vehiculele pe doua roti dotate cu sonerie. Politistii sustin ca accidentele cauzate de soferii care nu-i respecta pe biciclisti in trafic sunt mult mai putine decat cele cauzate de biciclisti.

„Procentual, 20% este vina conducatorilor auto si 80% a conducatorilor de biciclete”, a declarat Ionel Icobescu.

La Timisoara a inceput o noua campanie pentru informarea si educarea biciclistilor: „Povestea bicicletei supreme prin orasul tau”. Reprezentantii IPJ, specialistii de la Directia de Sanatate Publica si reprezentantii unui magazin de biciclete incearca sa-i invete pe biciclisti ce reguli trebuie sa respecte in trafic si cum sa circule corect pe trotuare sau pe drumurile publice.

„Noi participam la mai multe campanii pentru disciplinarea biciclistilor. Politia Rutiera trebuie sa dea amenzi… problema este ca avem o lupta colosala, atat cu biciclistii, cat si cu pietonii. Replica lor este: <<domne’, du-te prinde hoti, ce-ai cu mine>>. Dar nu exista zi in care sa nu avem doua sau trei accidente in care sa fie implicati biciclisti… numarul acestora a crescut de la un an la altul, din ce in ce mai multa lume a inceput sa foloseasca bicicleta la Timisoara”, a mai spus agentul de la Rutiera.

Potrivit statisticilor pe care le-am obtinut de la Inspectoratul Judetean de Politie Timis, in primele 5 luni ale acestui an, la nivelul judetului au fost amendati 553 de biciclisti si 3.057 de pietoni. In aceeasi perioada, la nivelul Timisoarei s-au dat 224 de amenzi biciclistilor si 1.828 pietonilor care nu respecta legea. Sanctiunile pentru biciclistii care incalca normativele legale sunt intre 6 si 8 puncte amenda.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Politia ar trebui mai intai sa verifice si sa asigure buna circulatie si a biciclistilor, cat si a pietonilor, prin desfintarea acestor piste de biciclete de pe trotuare, care sunt facute ilegal, nu respecta normele STAS!

    • Asa e, un trotuar vopsit nu devine pista pentru biciclete!!!

  2. In 20 de ani de circulat cu bicicleta nu stiu sa fi vazut vre-un singur sofer care sa faca o depasire regulamentara a biciclistilor: sa se asigure ca are suficient spatiu, sa semnalizeze corespunzator.. toti se baga ca boii. Nu am vazut prea multi soferi care sa respecte viteza regulamentara: 30kmph, 50kmph, sa parcheze doar pe locurile de parcare.. in absolut toate intersectiile din timisoara vezi masini parcate la mai putin de 25m de intersectie, chiar si autobuze sau camioane; toate trotuarele is pline de masini, toate spatiile foste verzi is pline de masini, pistele de biciclete is pline de masini, numarul cazurilor de cancer si afectiuni respiratorii e in crester in special la copii..
    De asemenea nu stiu accidente in care sa nu fie implicati soferi: sa zicem pieton vs pieton, biciclist vs pieton, biciclist vs pieton..

    .. dar biciclistii sunt vinovati

    • De acord ca in mare majoritate a cazurilor soferii depasesc fara sa se asigure ca au spatiu suficient un biciclist, de acord ca sunt multi care parcheaza neregulamentar si care nu respecta viteza legala de 30,50 km/h. Dar nu e o chestie generala, mai sunt si exceptii, adica oameni care respecta atat biciclisti cat si locurile de parcare.
      La fel exista si multi biciclisti care nu respecta deloc reguli de circulatie, care circula pe stada in zone unde au piste de bicicleta pe trotuar. Ca sa iti dau un exemplu pe Take Ionescu unde sunt piste pentru biciclete pe ambele trotuare am avut „sansa” sa imi iese in fata un baiat de vreo 26-28 ani cu bicicleta. Nu am claxonat, nu am deschis geamul desi daca o faceam nu ma simteam vinovat. Am mers pur si simplu in spatele lui si cand am avut ocazia l-am depasit si l-am intrebat daca pistele de pe trotuar au pioneze pe ele de nu vrea sa merga pe acolo. El ca un bun cetatean, care suporta multe din partea soferiilor(care ii deranjeaza pe strada) si a pietoniilor(care il deranjeaza pe trotuar) s-a gandit sa imi raspunda pomenind si ceva neamuri din familia mea. Si atunci te intreb oare doar soferii si pietonii sunt nesimtiti si universul complota impotriva biciclistilor sau un procent de vina o au si biciclisti.
      Eu zic sa nu mai se spuna doar despre soferi, si pietoni si sa se zica si ca poate biciclisti uneori nu respecta marcajele lor. Daca ar exista bun simt in Romania si respect intre oameni probabil nu ar exista acest subiect.

    • Ai si tu dreptatea ta; dar nu uita cata lume si pe ce perioada au platit abonamente tel park in ideea de a se construi parcari, ori parcarile din timisoara sunt minim ODIOASE, si insuficiente. Acum ii spune Tim Park, te taxeaza degeaba si lumea uita de fapt de la ce a pornit acest sistem semi – legal de plata (dupa ora 17:00 gata poti parca linistit oriunde)

    • In loc sa se faciliteze tot mai mult circulatia pe biciclete pentru decongestionarea traficului si reducerea poluarii, autoritatile fac totul posibil pentru descurajarea biciclistilor: piste care incep si se termina pe trotuare (si la 10m de la capatul acestuia), borduri inalte si neinclinate la urcarea si coborarea de pe asa zisele „piste”, construirea „pistelor” din piatra ORNAMENTALA de pavaj, obligativitatea traversarii drumurilor pe langa bicicleta, etc… Cu toate astea, biciclistul e scos vinovat in timp ce infrastructura e ZERO!!! PS: A incercat cineva sa mearga pe pista de bicilete de la turnul de sudura pe langa Politehnica spre centru? Sunt niste denivelari inumane de la radacinile copacilor! Aia e pista de biciclete? Eu nu voi merge niciodata pe asa ceva, iar daca voi primi amenda o voi contesta in instanta! E ridicol!!!

  3. „Procentual, 20% este vina conducatorilor auto si 80% a conducatorilor de biciclete”,
    Vrem datele confirmate prin hotarari si sentinte ale instantelor de judecata, nu opinia unui individ care este angajatul vreunei „politii”

  4. Felicitari politiei! Sunt bucuroasa de aceasta initiativa! Chiar acum 2 zile am trecut printr-un incident nu tocmai placut cu o domnisoara biciclista destul de agresiva: ma deplasam pe trotuarul strazii Calea Aradului, intr-o portiune unde trotuarul este destul de ingust si mai este si jumatate folosit pentru parcarea masinilor; practic pietonilor le mai ramane o bucata foarte mica de trotuar pe care pot sa circule intre masini si garduletul viu. Din spatele meu aud un claxon de bicicleta, m-am intors si i-am spus frumos biciclistei ca nu se merge pedaland pe trotuar, cu atat mai mult nu se claxoneaza pietonii pentru a-i grabi avand in vedere ca nu au unde sa se duca. Biciclista mi-a replicat: „pai si pe unde vrei sa merg?” I-am raspuns ca conform codului rutier biciclistii, pe bicicleta trebuie sa mearga pe sosea. Aceasta s-a oprit efectiv din pedalat si a inceput sa ma injure folosind cuvinte obscene si un limbaj deloc adecvat unei domnisoare. Vazand ce fel de caracter josnic are am scos telefonul din poseta si i-am zis ca o sa sun la politie sa ne lamureasca un echipaj care dintre noi are dreptate. In acel moment, probabil fiind speriata a urcat pe bicicleta si a plecat rapid. Cand am ajuns la birou am povestit colegilor, si unul dintre ei mi-a spus ca in urma cu nu mult timp in urma, a trecut prin aceeasi situatie, doar ca el a fost batut de biciclist si sa am grija pe viitor.

    In urma acestui incident chiar ma intrebam oare cum se poate reclama un biciclist indisciplinat, si mai ales si agresiv, pentru ca majorittea biciclistilor circula cu biciclete fara numere de identificare. De aceea, personal ma bucura foarte mult aceasta actiune. Si as mai sugera sa se trimita niste echipaje si in parcuri sa dea amenzi biciclistilor care merg in viteza pe alei riscand sa loveasca copii care se joaca, sau proprietarilor de caini care ii lasa sa alerge liberi, fara botnita prin parcuri!

    • Sustin! Sunt sofer, biciclist si pieton. Din toate categoriile sunt oamnei si ne-oameni, asa ca politia sa se ocupe de toti cei cu „ne”

    • Aici marea problema e lipsa infrastructurii, biciclistul fiind confruntat cu posibilitatea de a merge printre soferii inghesuiti si grabiti in trafic sau pietonii de pe trotuar… Lipsa politete al biciclistei este evidenta, dar trebuie inteleasa alegerea ei… Daca un pieton face un pas in dreapta pe trotuarul „lui” fara sa provoace o confruntare pe teme legale, s-ar putea sa primeasca si un „multumesc” din partea biciclistului…

    • Multi idioti in lumea asta! Te-ai fi luat de un sofer badaran? Faceai pe tine de frica, dar de biata fata te-ai luat! Cred ca si eu ti-as fi raspuns la fel!

  5. @Gabriela: fiecare putem da exemple de comportamente reprobabile din partea tuturor categoriilor de participanti la trafic: sunt destul pietoni care nu au pic de simt practic in deplasarea pe trotuar in relatia cu alti pietoni si totusi nu ne grabim sa lasam un atac orchestrat asupra lor;

    vezi mai sus ai scris „mai este si jumatate folosit pentru parcarea masinilor”: oare nu ar fi mai simplu ca politia sa ii amendeze sistematic pe acei indivizi care au parcat in acest fel pana cand se vor prinde ca nu e rentabil sa parcheze acolo, se va elibera o parte din trotuar si tu alaturi de alti pietoni va veti da mai la o parte cand vine un biciclsit;
    de ce crezi tu ca ai ma multe „drepturi” fundamentale decat el ca si biciclist; nu spun ca legea nu e pe moment de partea pietonilor, dar practic ei au nevoie de cele mai putine drepturi: ei sunt mici, usori si mobili; vezi legislatia martitima: nava mai mica intotdeauna „face loc” navei mai mari care nu poate face nimic pentru a evita fiind prea mare;

    revenind la incidentul relatat: nu intelegi ca nu esti politstul orasului si nu va fi niciodata primita cu bunatate atitudinea pe care crezi ca trebuie sa o ai de a explica altora ce trebuie sa faca; noi ca si specie si ca si indivizi nu agream acestu lucru, de aia se foloseste forta si autoritatea pentru a impune ceea ce „trebuie” facut;

    in momentul in care ai deschis gura „sa iei atitudine” asa cum tot auzi ca ar fi bine sa faci ca si individ social responsabil si alte non-sensuri moderne trebuie sa stii pana unde iti permiti sa mergi si ca poate te vei trezi cu un cutit in burta sau mai rau 🙂

    bla bla bla… m-am plicitisit acum, dar daca ai chef de o polemica incearca sa construiesti o contraargumentatie coerenta si poate o sa mai scriu… sunt „in the mood” pt polemica 🙂

    • Well, Mihai, nu sunt ‘in the mood’ sa intru in polemici. Am dat doar un exemplu si mi-am exprimat bucuria personala fata de o actiune laudabila a Politiei. Am totusi o mentiune pentru tine: exista trotuare pe care este regulamentar sa parcheze masinile pe jumatate din latimea lui – e si un semn de circulatie care „semnalizeaza” trotuarele de acel tip ;).

      @AAA: Ce zici de articolul 161, aliniatul 1: „Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:” punctul c: „sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor”? Seamana cu ce am scris in primul comentariu? 😉

      P.S.: Nu iau apararea nimanui, la fel ma bucur si pentru faptul ca pietonii primesc amenzi cand circula pe pistele de biciclete, la fel si pentru soferii indisciplinati. Si daca nu suntem suficient de civilizati si ne permitem sa injuram, claxonam si deranjam ceilalti participanti la trafic, pe buna dreptate meritam niste amenzi, doar asa ca sa ne amintim ca „da, ne tragem din maimute, dar am coborat de mult din copac”!

      Apropo, stiati ca in tarile civilizate pe benzile/scarile rulante lumea sta in rand pe marginea din dreapta, chiar daca sunt un grup de 2-3 oameni, lasand spatiu in partea stanga pentru a trece cei grabiti? La noi se merge pe ideea: 2-3 oameni sa stea intr-un grup cat mai compact, de nu poate nici musca sa treaca pe langa ei, iar daca indraznesti sa le zici pardon iese cu scantei. Asta ar fi un alt exemplu la care ar mai trebui sa lucram. 🙂

      • he! Gabi! stiai ca in tarile civilizate exista chiar si piste de biciclete? si chiar si indicatoare; inceput de pista, final de pista, pista pe trotuar etc. si stiai ca bicicleta are prioritate si fata de pietoni si fata de masini? dar sunt tari civilizate in care nu-ti arati neaparat „muschii” prin numarul cailor putere de sub capota si nici prin calitatea injuraturilor…

        • @Mitza: da, stiu ca exista, si mai stiu ca sunt tari in care se si interzice mersul cu masina intre anumite ore, pe anumite artere. Insa la noi, nici macar prin zonele unde exista piste de biciclete nu se respecta, nici de pietoni, nici de biciclisti, dar poate totusi cateva amenzi ii vor potoli de la a se comporta necivilizat. Si ca sa iti dau un exemplu in sensul asta: un coleg de al meu de facultate a lovit o babuta in zona Piata Operei – care intr-o perioada era inchisa circulatiei pe bicicleta – , si nici macar nu s-a oprit sa o ajute sa se ridice. Intamplarea a facut ca la cateva zile sa treaca prin acelasi loc si sa dea nas-in-nas cu un echipaj de Politie. Cum in acea perioada era interzis mersul pe bicicleta pe acolo, si-a luat amenda meritata. Si uite asa s-a invatat minte sa nu mai circule neregulamentar. Chiar si acum dupa mai bine de 5-6 ani de la incident pe acolo pe unde nu e pista de biciclete si din cauza traficului prea mare nu indrazneste sa mearga pe carosabil, merge frumos pe trotuar, pe langa bicicleta. Asa ca repet: Felicitari Politiei!!! La cat mai multe actiuni de acest gen.

    • @ Mihai: Legal, biciclistii nu au voie sa circule pe trotuarele pe care nu au fost amenajate piste de biciclete. Nu exista loc de polemica. Sa traiesti.

      • nu vorbim de lege; vorbim de principii; daca am vorbi de lege nu ne-am baga in interesele altor tari/guverne care functioneaza din punctul vedere al legii LOR

  6. As dori daca se poate articolul de lege care specifica urmatorul lucru:

    „Potrivit legii, biciclistii nu au voie sa pedaleze pe trotuarele pe care nu sunt piste, ei fiind obligati sa circule pe carosabil in acest caz.”

    Si doresc sa il invit pe domnul Ionel Icobescu sa faca o tura de vreo 1 ora pe bicileta , in civil, pe carosabil prin oras dupa care putem relua discutia :). In nestire de cauza e cel mai simplu de comentat .

    Multumesc

    • Am postat raspunsul pentru tine in mesajul adresat celui care a scris inaintea ta, imi cer scuze pentru incurcatura, asa ca il mai postez odata aici:

      @AAA: Ce zici de articolul 161, aliniatul 1: „Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:” punctul c: „sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor”? Seamana cu ce am scris in primul comentariu?

      • @Gabriela: Acum 3 zile am incercat sa merg cat se poate de regulamentar de la BRD pana in calea Girocului.
        Drumul este lejer pana la statia Cluj, dupa care nu mai exista piste de biciclete. Asa ca am mers pe carosabil. Dupa ce am trecut liniile de tramvai, am mai mers vreo 30 de m si un sofer mi-a deschis usa in fata. Aveam aproximativ 2m pana la el. Desigur ca am intrat direct in portiera sa. Sunt julit pe toate membrele si am avut mare noroc ca nu am cazut in cap (am facut o rotatie completa in aer!!!). De bicicleta nu are rost sa mai zic. Bine ca soferul din spate a franat ca isi distrugea si el masina.
        Atunci de ce sa nu merg pe trotuarul care este destul de lat?

        • Sebi, cred ca o solutie in cazul tau ar fi sa faci o reclamatie la politie spunand numarul de inmatriculare al masinii – din fericire masinile pot fi identificate prin numrul de inmatriculare, in schimb bicicletele majoritatea nu au placute cu numere. In plus, zona Clujului o cunosc si eu si acolo tot timpul este aglomerat, sunt sigura ca ai fi gasit si un martor. 🙂 Insanatosire grabnica!

          • @Gabriela: „majorittea biciclistilor circula cu biciclete fara numere de identificare” – asta ai scris mai sus si vreau sa te intreb: ce fel de numere de identificare are minoritatea ?

        • Tatal unui coleg din liceu a murit dupa ce o cazut in cap din portiera unui inconstient…

      • @Gabriela
        In legatura cu alineatul 1, articolul 161, acela tine de Codul fiscal (https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Legislatie_R/Cod_fiscal_norme_2014.htm#_Toc304299988)
        Biciclistii AU VOIE sa circule pe trotuar, dar NU AU PRIORITATE !!! (OUG 195, art.4, sectiunea 194 – http://instructorauto.bynet.ro/regulament-cod-rutier-5-4-1.php)
        j) sa circule pe trotuare ori pe aleile din parcuri sau gradini publice, cu exceptia cazurilor când nu stânjenesc circulatia pietonilor;

        • @Sebi, cred ca ti-ai raspuns singur la ce am zis eu initial: nu au prioritate, deci sa se abtina de la a claxona, injura, agatza plasele pietonilor, etc. Sincer, habar n-am care este mai prioritar, daca codul rutier sau cel fiscal. Oricum, ideea e ca daca portite de scapare gasim in lege, asta nu ne scuteste de la a ne purta civilizat, fie ca suntem pietoni, fie ca suntem biciclisti, fie ca suntem soferi. Si cum la noi legea se respecta doar dupa ce primesti o amenda, foarte bine ca se fac astfel de actiuni! 🙂

    • Bine punctat!

  7. Sunt si sofer si pieton si biciclist. Nimeni nu ar fi vinovat daca zonele de trafic aferente nu ar fi facute in batjocura. Este absurd sa se impuna respectarea unui regulament pe cand cei care au amenajat pistele nu l-au respectat absolut deloc.
    Deci orice polemica pe subiectul vinovat/nevinovat nu are niciun pana cand nu vor avea ambele parti conditii macar acceptabile de circulatie.

    • @biciclist anonim: CORECT!!! Infrastructura e factorul nr1 cauzator de accidente/amenzi/polemici! Tocmai pe aceste considerente cred ca majoritatea amenzilor astea aplicate biciclistilor pot fi anulate in instanta…

  8. E vorba de o problema sociala: lipsa pistelor de biciclete si in special a celor corepsunzatoare standardelor internationale, lipsa de civilizatie a unor soferi, biciclisti, reactia politiei, care e depasita mereu in orice problematica. Avem nevoie si de un raspuns la intrebarea: cum ar arata traficul in Timisoara daca, prin absurd, toti biciclistii devin brusc soferi sau pietoni.

  9. Initiativa este buna, sa vedem ce efecte vor avea aceste amenzi!Nu contest ca vina apartine, atat pietonilor cat si biciclistilor!Problema parcarilor in Timisoara o stie toata lumea care detine un mijloc de transport, de ani de zile nu se face nimic, este greu de acceptat (de cei care NU au masina!) ca strazile si trotuarele au ramas aceleasi, ba mai mult, sau luat anumite parti din trotuare pentru biciclisti!
    Nu va suparati pe mine „dragi” biciclisti, dar din moment ce v-am cedat o parte din trotuarul pietonal (asa se cheama pentru ca este destinat PIETONILOR ) dorim sa mai putem circula pe ce a mai ramas din trotuar in conditii cat de cat normale!De exemplu: in zona Calea Sagului pe partea unde este cimitirul exista pista pentru biciclisti, asta este OK! Problema este ca de cele mai multe ori biciclistii circula cu viteze foarte mare, chiar se intrec unii pe altii, si nu mai au timp sa te ocoleasca, daca din nefericire esti prea aproape de pista biciclistilor. Zilele cineva foarte grabit era cat pe ce sa-mi agate plasa din mana, nu a facut nici cel mai mic gest de scuza, chiar din contra, a murmurat ceva „dragut” in timp ce ma depasea!A venit din spate, dinspre sensul giratoriu,nu l-am vazut!
    Dar promit ca voi fi mai atenta, si daca mai prind un „vitezoman” de genul acesta, s-ar putea sa „scap” poseta sau ce am in mana exact in fata lui, sa vedem daca are timp sa ocoleasca, SAU NU?
    Am rugamintea dragi biciclisti sa va bucurati cat mai mult de pedalare, in schimb lasatine sa circulam si NOI in siguranta!!!Macar actionati soneria sa stim si noi ca veniti!OK?!Pedalare placuta!

  10. biciclisti.,pe lumea cealalta ori in coma la spital veti avea prioritate maxima ,,deplina si fara oprelisti,pe lumea asta ar trebuii sa respectam cu totii regulile de circulatie.pentru toti aceia ce conduc un vehicul…imaginati-va in moarte cerebrala si cum echipa de prelevare de organe va convinge familia sa va doneze organele pentru ca altii sa traiasca mai bine mai linistiti mai sanatosi. Drum bun

  11. Au tras niste lini in batjocura… si gata au facut pista de biciclete :)) vai samar…Domnule Robu aveti – un vot de la mine si prieteni mei 🙂 daca mai vreti sa candidati 🙂 … acum 3 ore chiar am vrut sa va felicit dar acum vad ce face politia noastra local… sa isi dau amenda singuri cand depasec linia continua si fac intoarceri pe unde au ei chef .

  12. Niste nesimtiti biciclistii astia. Si sunt din ce in ce mai multi! Musai trebuie sa le reducem locurile prin care se pot deplasa. Trebuie starpiti, ca se inmultesc precum mustele. Si cand te gandesti ca prostii de prin vest le creeaza conditii….

  13. Felicitari! Reusiti sa incurajati mersul pe bicicleta pe zi ce trece! 🙂

  14. Toata lumea se cearta! Ca tara aceasta sa inceapa a functiona corespunzator, este nevoie ca toti sa faca un pas in spate si sa vada imaginea completa. In foarte mare parte din aceste probleme nu voi sunteti de vina, ci politicienii pentru ca sunt prea politicieni si mai putin tehnici. Daca, in legatura cu banii bugetelor, singura problema ar fi coruptia, am fi o populatie fericita, dar incompetenta produce pagube in egala masura.

  15. @The Mechanic: exista o ordonanta privind inmatricularea vehiculelor care circula pe drumuri publice, si crede-ma ca mai exista si persoane constincioase care respecta si au placute de inmatriculare, inclusiv in Timisoara. 🙂 Cred ca ar fi fost mai usor sa cauti pe google si iti aparea in primul link, decat sa dai mai intrebi aici. (Sper ca pana acum deja ai aflat despre ce ordonanta vorbesc, si nu ai asteptat atatea ore sa iti raspund eu.) 😉

  16. Merg de ani de zile pe bicicleta, pe pistele de bicicleta si MEREU, nu exista zi, pista pe care sa nu circule un pieton sau marea adunare a cocalarilor care merg in sir indian lateral pe toata lungimea trotuarului, inclusiv a pistelor si nu s-ar da la o parte nici daca dai peste ei. Claxonezi, ii rogi sa se dea la o parte, se uita la tine de parca ai fi de pe alta planeta. Sa nu zic cati te injura ca mergi cu bicicleta si le intrerupi sirul cocalarian. Si sa merg pe carosabil spuneti? Unde se petrec cele mai multe accidente in care sunt implicati biciclisti? Ha Marea Politie Rutiera Timisoara/TImis, cum naiba va numiti, PE CAROSABIL, acolo da masina peste tine ca NU ai pe unde sa pedalezi. Faceti piste pe carosabil, dar macar protejati biciclistii, puneti stalpi din 5 in 5 m sa nu se bage masinile peste tine cand pedalezi linistit. Ne dati amenzi ca ce? Ca pedalam, ca protejam mediul? Iar marii iubitori de motoare, masini cu sute de cai putere sunt liberi sa dea peste oameni la fiecare intersectie? Cand ii amendeaza si pe astia? Pe ASTIA care se ridica intr-o roata cu motorul si pun viata in pericol nu numai a lor, ci si a celorlalti de pe carosabil. Hai sa lasam prostiile si amenzile pentru ciclisti. In cate accidente sunt implicati motociclistii si tinerii sub 25 de ani care au carnet de sofer pentru a face „gogosi” in fata stadionului? Hmm? acolo nu merge nici un politist sa le dea amenda. Hai PA politia organului genital roman.

  17. observ o atitudine generala de condamnare a biciclistilor…..vorbiti de piste ,care piste…..daca respecti ce spune politia tre sa mergi mai mult pe jos decat pe bicicleta…piste intrerupte,borduri o bataie de joc ..mergeti pe pista de pe M. Viteazul partea cu Politehnica….offroad total…..s-au tras dungi noi peste pavelele ridicate si distruse…….toti sunt biciclisti de cateva ori pe an la Verde pentru biciclete in rest 80% merg pana la colt tot cu masina…..nu exista o cultura a sportului in RO….soferii nu conduc preventiv…de ex la treceri de pietoni la ce viteza spune codul rutier sa reduci viteza indif daca sunt pietoni sau nu?politia nu-asi face datoria dar vaneaza biciclisti,niste penibili….in fata la Clinici trotuarul este burdusit de masini parcate direct pe trotuar chiar sub semnul de interzis…unde-i poitia?…a vaneaza biciclisti..Deci lasati-o mai usor cu biciclistii ca nu omoara pe nimeni….soferii da

  18. sint legi in tari europene care pe timp de zi au un pret la amenzi si dupa ora 19 au pret dublu.exemplu italia ai calcat linia continua ziua costa 800 euro si 60 zile permisul suspendat noaptea costa 1600 euro si ai 3 luni permisul suspendat daca se repeta in timp de 2 ani aceiasi smecherie nu mai conduci timp de 2 ani nimeni nu te intreaba cat ai salariu si nici nu se pune la socoteala ca iti mor copiii de foame .drum bun

  19. gabriela! in special pt tine: https://www.youtube.com/watch?v=ZFe16kivH08
    Acolo biciclistii au drepturi! Pentru ca le cer! Ies in strada pt asta.
    Da stiu, noi suntem romani si avem vorbe de genul: capul ce se pleaca…. Saru-mana nenea politistu, saru-mana nenea cu bemweul….
    nu mai veni cu abureli. Tu ai terminat de sase ani faculta si acum stai in spatele unui birou. Posibil ca altii sa fi vazut mai multe continente decate tari ai vazut tu. Accepta ca pot fi altii cu mai multa experienta si capacitate de intelegere a faptelor.

    • @Mitza: Hai ca te-ai impacientat tare! :)) Fa un dus rece, poate te calmezi! Referitor la filmuletul pe care mi l-ai oferit, baietii si fetele pe bicicleta protesteaza acolo pentru mersul pe carosabil, nu pe trotuar. Cred sincer ca nu ii impiedica nimic pe biciclistii Timisoreni sa se duca sa ceara o autorizatie pentru un protest asemanator. Dar asta nu le confera posibilitatea de a circula neregulamentar pe trotuarele fara piste de biciclete, sau chiar mai mult sa claxoneze pietonii pe trotuar sau sa ii injure. Cred ca despre asta era vorba in articol, nu despre mersul pe carosabil – hai sa nu deviem de la subiect!

      P.S.: Sa stii ca nu am terminat facultatea de 6 ani, si nici nu stau exclusiv in spatele unui birou; cat despre tarile vizitate, te informez ca am vizitate mai mult de 7 (cate continente sunt), si nu doar din Europa. Dar cred ca nu are rost sa mai continui o discutie cu o persoana care trage concluzii deplasate pe baza unui username. 😉 Sa ai o zi faina, si… nu uita de dusul rece pentru calmare!!! 😉

  20. Definitia din codul rutier:
    25.pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;

    Prin urmare, politistii nu pot amenda pietonii daca pista pentru biciclete este o „subdiviziune a trotuarului”. Pietonii pot fi amendati insa cand circula pe „pista separata de drum […] destinata NUMAI circulatiei bicicletelor si mopedelor”. Dar avem asa ceva in Timisoara?

    Despre circulatia bicicletelor… ar fi util sa se mearga direct la sursa:
    http://trixbike.com/utlegislatie/politia-romana-circulatia-bicicletelor-si-a-mopedelor/

  21. daca esti pe bicicleta e mai usor sa respecti orice lege.totul tine de atentie si de cheful biciclistului de a opri la stop,,la semafor cand e rosu,,si altele ..la biciclistii din romania observ ca ei vor sa circule foarte fluent si fara oprelisti..doar pentru ca ei merg pe bicicleta??,,ei de cele mai multe ori au o satisfactie cretina de a se intrece cu masinile ori cu tramvaiele nu se poate !!!ori iti vezi de drum si respecti ce se impune prin lege ceea ce pentru biciclisti e mai usor,ori platesti o amenda daca esti prins,ori ajungi la spital cu oase rupte si stai 1 -1,5 ani pe tusa ori mori si ti se va face pomana de aducere aminte in fiecare an si se va spune ca ai fost un baiat bun.

  22. mai bine injurat pe trotuar dacat lovit de masini pe carosabil