Opinia Timisoarei

Bataia de joc a DRDP Timisoara pe un drum de 20 km plin de valuri si crapaturi, din Timis, de care depind oameni din 3 localitati. Seful Cristian Ispravnic: S-au facut reparatii cu mixtura stocabila pe 26 mp si prin stropiri succesive pe 516 mp

TIMISOARA. Parcurgi 20 km in 45 de minute, mergand cu teama sa nu-ti rupi masina, mai ales daca nu e una de teren. Vorbim despre unul dintre cele mai proaste drumuri nationale din Timis, plin de crapaturi si denivelari, DN 59B, care leaga orasul Deta de Giera.

CITESTE SI: ‘Jupanul’ pe mosia DRDP Timisoara, Cristian Ispravnic, mai smecher decat seful sau, ministrul Transporturilor. Sfideaza legea, isi tine ‘la secret’ veniturile in declaratia de avere, dar si rapoartele de activitate 

Chiar daca din birourile caldute ale Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, in subordinea caruia se afla soseaua, nu se vede, drumul este vital pentru mai multe comunitati, ce numara mii de suflete.

Este singura legatura a comunelor si satelor din zona cu orasul Deta si mai apoi cu Timisoara. Altfel, aceste comunitati ar fi izolate. Concret, niciun tren nu mai circula pe ruta Banloc – Livezile – Giera. De asemenea, niciun autobuz de transport persoane nu are traseu pe aceasta ruta. Oamenii din cele trei localitati folosesc fie masina proprie pentru a se deplasa ”la oras”, fie stau la ocazie. Asa ca drumul este singura cale de iesire din aceste asezari de la marginea judetului. Prea neinsemnate insa pentru DRDP Timisoara care, in afara unor peticiri, si acelea foarte rare, n-a cuprins acest tronson in nicio reabilitare.

Pe soseaua degradata circula in voie si tractoare si alte utilaje agricole mari si grele, unele cu senile, pentru ca nu verifica nimeni traficul si nici nu exista vreun cantar pe acest drum.

Ajunsi la disperare, localnicii au plantat chiar flori in gropi in urma cu un an, in speranta ca vor reusi sa traga un semnal de alarma in ‘imparatia’ de la Timisoara, dar in zadar.

Dupa protest, angajatii de la DRDP au acoperit cateva gropi doar la intrarea in Banloc, intr-o curba, la intersectia cu drumul de Soca, socotind ca e indeajuns.Soseaua a continuat sa se degradeze, iar in primavara, opiniatimisoarei.ro s-a adresat reprezentantilor Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara pentru a afla daca si cand va intra in reparatii capitale.

Pe surse, ni s-a raspuns ca ”acest drum este unul secundar, deci nu foarte important”, iar oficial am aflat ca abia in lunile iunie – iulie se vor face ‘ceva reparatii’. Am asteptat rabdatori, apoi ne-am interesat din nou despre starea acestui drum de 20 de kilometri.

Raspunsul iscalit recent de directorul DRDP Timisoara, Cristian Ispravnic, a fost unul cat se poate de sec si… neconcludent: „Va informam ca in lunile iunie – iulie 2019, pe DN 59B, sectorul Deta-Giera, au fost executate urmatoarele lucrari: reparatii cu mixtura stocabila pe 26 mp si reparatii prin stropiri succesive pe 519 mp„.

Cu alte cuvinte, s-au mai carpit 2-3 gropi si asta a fost marea reparatie a soselei. Cat despre costuri, tacere totala din partea institutiei carmuite de Cristian Ispravnic, directorul parasutat de PSD de la Arad in fruntea DRDP in urma cu doi ani sa vegheze la bunul mers al drumurilor nationale din vestul tarii.

Opiniatimisoarei.ro a solicitat, in baza legii liberului acces la informatiile publice, si costurile pentru reparatiile facute  pe bani publici pe tronsonul Deta – Giera, insa angajatii DRDP Timisoara nu s-au sinchisit sa raspunda.

Astfel, dupa ce drumul a fost ”reparat” dupa standardele DRDP Timisoara, marcajele aproape ca nu se mai vad in continuare, crapaturile sunt la locul lor si vegetatia creste pana in sosea.

Facand haz de necaz, localnicii spun ca au invatat gropile pe de rost si le ocolesc cu atentie ca sa nu-si rupa masinile ori sa faca vreun accident.

Pana atunci, sefii de la DRDP Timisoara se afunda in fotoliile comode si cumpara masini noi pentru institutie…. ca sa faca deplasari in teren. Dar despre asta, opiniatimisoarei.ro va va oferi detalii in scurt timp.

Exit mobile version