Avem transport scolar la Timisoara, de luni. Primele scoli la care elevii vor fi dusi si adusi cu microbuzele

TIMISOARA. Dupa ce la finele lunii septembrie a anului trecut primarul Nicolae Robu anunta ca elevii din Timisoara vor fi transportati catre si dinspre scoala cu minibuze, acum acesta a prezentat si primele scoli care vor beneficia de acest serviciu, chiar de luni.

CITESTE SI: Terenuri gratuite pentru tineri care vor sa-si ridice o casa se pregatesc intr-o comuna de langa Timisoara. ‘Vor fi 120-150 de parcele’ 

„DE LUNI, 14.01.2019, STPT INCEPE SERVICIUL DE TRANSPORT PUBLIC SCOLAR! PATRU CARTIERE SI PATRU LICEE VOR FI, PENTRU INCEPUT, BENEFICIARE!

De luni, 14.01.2019, elevii:
* Colegiului Național “CD Loga”,
* Colegiului Național “C. Sylva”,
* Colegiului Tehnic “E. Ungureanu”
* Colegiului Tehnic “I.C. Brătianu”

care locuiesc în cartierele:
* Circumvalațiunii
* Calea Lipovei
* Calea Șagului
* Soarelui
vor beneficia de servicii de transport public speciale, cu minibuze, din cartier la școală și înapoi. Vor fi patru linii speciale:

Linia S1:
Stație de plecare:
* Piața Dacia, ora 7.20
Stații de coborâre:
* Col Brătianu & Col Ungureanu,
ora 7.36
* Col CD Loga, ora 7.43
* Col C Sylva, ora 7.45

Linia S2:
Stație de plecare:
* Pod C. Șagului, ora 7.10
Stații de coborâre:
* Col Bănățean, ora 7.23
* Col Brătianu & Col Ungureanu,
ora 7.36
* Col CD Loga, ora 7.43
* Col C Sylva, ora 7.45

Linia S3:
Stație de plecare:
* Vama Bd. Sudului, ora 7.20
Stații de coborâre:
* Col CD Loga, ora 7.38
* Col C Sylva, ora 7.40
* Col Brătianu & Col Ungureanu,
ora 7.45

Linia S4:
Stație de plecare:
* Str. Holdelor, ora 7.15
Stații de coborâre:
* Col Brătianu & Col Ungureanu,
ora 7.36
* Col CD Loga, ora 7.43
* Col C Sylva, ora 7.45

Pt revenirea de la școală, pt fiecare cartier vor fi trei curse: la 12.10, la 13.10, respectiv la 14.10, cu plecare de la liceele capete de linii”, a scris in urma cu cateva minute primarul Nicolae Robu pe pagina sa de socializare.

Elevii vor fi transportati cu minibuzele cumparate de municipalitate, in urma semnarii unui contract
cu firma Mercedes la inceputul anului 2016. Prin acesta, Timisoara beneficiaza de 20 de microbuze, in valoare de 563.140 de lei bucata, dar si un autocar, in valoare de 1,2 milioane de lei.

Microbuzele sunt vopsite in alb-violet, au aer conditionat, rampa pentru persoanele cu dizabilitati, sunt iluminate in interior cu leduri, podeaua este coborata si au motorizare Euro 6.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Speram sa functioneze acest sistem de transport !

  2. Ideea e buna dar am urmatoarele propuneri de imbunatatire:
    – 2-3 statii pe cartier
    – mai multe scoli generale (clase primare) ar trebui sa se gaseasca pe trasee.
    – bineinteles macar 2-3autobuze pe traseu…altfel e o gluma proasta. Nici macar o clasa de elevi nu incape intr-un astfel de autocar…
    Sa auzim numai de bine!

  3. Se iau copii din fiecare stație sau doar de la statiile de plecare?

  4. Este o rezolvare prin care se dovedeste inca o data amatorismul in gandire a unora. Care va fi varsta maxima pana la care vor fi acceptati copiii? Cati copii incap in acel microbus care este un vehicul destinat transportului de persoane adulte nu pentru transportul copiilor neansotiti? Isi va asuma cineva riscul da a accepta sa-i transporte si in picioare? Nu prea cred. Cate automobile se spera sa se scoata de pe sosele in acest mod? S-a facut inainte de aceasta initiativa un sondaj in scolile din oras, si pe baza lui sa se stabileasca cele mai incarcate trasee, sau traseele s-au stabilit de un functionar plictisit din PMT pur si simplu dupa ureche?

    • Am fost la Liceul German din Arad acum vreo 15 ani care oferea si inca ofera autobuz scolar si a fost practic cea mai misto chestie atat pentru mine, elev, cat si pentru parinti presupun. Aveam ceva legitimiatie ce o primeam de la secretariat si o foloseam pe aia aia, sa i-o arat soferului la intrare (se intra pe la sofer, se iese pe usile din spate, doar usa soferului se deschide si cele din spate doar la destinatia finala). Autobuzul apartinea liceului dar nu e relevant. Singura chestie ingrijoratoare ar fi bully-ing-ul din autobuz care e foarte comun, dar te descurci daca nu esti mula de copil. Cred ca acolo am invatat cele mai misto injuraturi, pe care le folosesc si azi, in relatia cu prietenii si imi aduc aminte cu drag cum erau batuti copii care erau firavi.

      5 stele

  5. Un school bus care sa satisfaca cerintele unui transport civilizat si in siguranta al unui numar de min. 48 de copii ar trebui sa arate cam asa:

    https://www.google.com/search?q=school+bus+capacity&tbm=isch&ved=2ahUKEwiYyayZieDfAhVEOVAKHVSbCsAQ2-cCegQIABAC&oq=school+bus+capacity&gs_l=mobile-gws-wiz-img.3..0j0i8i30j0i24l3.92546.97947..99407…0.0..0.124.1694.4j12……0….1………0i67j0i5i30.7VfKdwkAMI0&ei=oZQ1XNj0FcTywALUtqqADA&client=ms-android-huawei&prmd=ivn&biw=816&bih=454#imgrc=orCgpK5OA1yuBM

  6. Am configurat un microbuz similar pe site-ul Mercedes-Benz. Cu toate optiunile nu am reusit sa trec de 60 000 euro. Asta fiind pret pe bucata. Daca cineva vrea sa cumpere 20 de bucati cu siguranta va beneficia de un discount consistent.
    Din articol reiese ca Timisorenii au platit (aprox) 120 000 euro pentru fiecare microbuz.
    Anul acesta primarul a dublat impozitele cand a aflat ca primaria nu mai are bani.
    Ca si conincidenta, detinatorul reprezentantei MB in Timisoara e membru PNL. Si cu siguranta e doar coincidenta, nu a achizitionat primaria microbuze la dublu pret.