Opinia Timisoarei

Avem constructor si pentru modernizarea lotului de cale ferata Timisoara – Lugoj pentru ca trenurile sa poata circula si cu 160 km/h. Cele 4 segmente din magistrala Caransebes – Arad vor fi reabilitate de italieni si spanioli cu bani din PNRR

TIMISOARA. CFR SA a desemnat, vineri, oferta castigatoare pentru modernizarea a 55 de kilometri de cale ferata dintre Timisoara Est si Lugoj, ultimul segment din cele 4 de pe magistrala Caransebes – Timisoara – Arad pentru care mai era de gasit un constructor.

CITESTE SI: Viceprimarul Cosmin Tabara: Ce se intampla cu Timisoara dupa ce se termina proiectele majore mostenite, Cetatii, Bogdanestilor, Vidrighin, Solventul? Se blocheaza administratia

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA transmite ca fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitaţie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Lugoj – Timisoara Est (lotul 2), aferenta obiectivului de investitii “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Oferta depusa de spaniolii de la FCC CONSTRUCCION SA, in valoare de 1.916.221.849,14 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare si executie lucrari, la care se adauga 60 de luni, perioada de garantie a obiectivului.

Finantarea va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Principalele lucrari prevazute in contract vizeaza:
– imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h
– modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice
– modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare
– dublarea liniei
– consolidarea podurilor si a podetelor, imbunatatirea sistemelor de drenaj, a terenului de fundare și a terasamentelor
– ridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile
– montarea panourilor fonoabsorbante sau a unor solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata care strabat localitati
– montarea unor instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
– montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.„, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Va reamintim, au fost desemnate ofertele castigatoare si pe celelalte tronsoane de pe linia Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad.

Lotul 1, Caransebes – Lugoj castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA

Lotul 2 Lugoj – Timisoara Est, castigator licitatie: FCC CONSTRUCCION SA

Lotul 3 Timisoara Est – Ronat Triaj, castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

Odata cu reabilitarea caii ferate Caransebes-Arad, trenurile de pasageri vor putea circula cu pana la 160 km/h, iar cele de marfa cu 120.

Exit mobile version