Avem city manager la Timisoara. Matei Creiveanu, un ‘bancher’ din Bucuresti, ales de Dominic Fritz dintre sute de CV-uri: Ii deleg semnatura, toate facturile vor trece prin mana lui

TIMISOARA. Nume din Bucuresti in pozitia de city manager la Timisoara. Dominic Fritz anunta ca economistul Matei Creiveanu este noul administratorul public al orasului, aceasta dupa ce, spune el, a analizat cateva sute de CV-uri din noiembrie si pana acum, cand a lansat un ‘concurs’.

Matei Creiveanu are 42 de ani si vine din Capitala, unde a activat ca reprezentant regional al bancii austriece HYPO NOE Landesbank für Niederösterreich und Wien AG.

S-a incheiat un proces inedit de recrutare. Am avut peste 300 de persoane care au aplicat pentru aceasta functie si pot sa spun ca am avut candidaturi de la niste profesionisti extraordinari. Din 2014 a fost directorul reprezentantei in Romania la banca de dezvoltare a landului Niederosterreich din Austria, una dintre cele mai importante banci. Are experienta in administrarea unui patrimoniu, dar si in lumea financiara.

Este economist. A absolvit Academia de Studii Economice din Bucuresti, a absolvit si liceul german si are 42 de ani. Ma bucur foarte mult ca Matei s-a hotarat sa ni se alature. Este unul dintre acei oameni realizati profesional si chiar material, asa cum sunt si consilierii mei personali, si simt ca a venit momentul sa dea ceva inapoi societatii si sa se implice. Din această categorie face parte si Matei Creiveanu. L-am ales pe Matei pentru că are o dubla experienta: a lucrat timp de 18 ani in privat, in banci, dar are o solida experienta de colaborare cu administratia publica din Europa Central Rasariteană, inclusiv din Romania. A initiat si structurat finantari municipale de peste 200 milioane de euro pentru municipii din Romania precum Oradea, Brasov, Iasi, Craiova si a asistat municipalitati in utilizarea finantarilor nerambursabile din partea UE, impreuna cu instrumente de datorie publica, pentru finantarea unor investiții locale de anvergura, precum Parcul Industrial Oradea.

Prinicipalii clienti ai lui Matei Creiveanu au fost municipii, administratii publice din toata regiunea.

A finantat proiecte de investitii mari in toata regiunea, la Ruse, la Belgrad, si in ultimii ani, a restructurat si finantat mai multe proiecte in domeniul energiilor regenerabile.

In acest proiect de selectie, am constatat ca avem o viziune comuna asupra dezvoltarii Timisoarei. Prin jobul lui este foarte bine conectat la toate ideile si strategiile moderne de dezvoltare urbana. Ma bucur foarte mult ca am reusit sa atragem in Primaria Timisoara cei mai buni profesionisti din Romania.

Din pacate, trebuie sa spun ca acest concurs de city manager este singurul pe care eu am putut sa-l fac asa cum consider eu ca e cel mai bine. Din pacate, toate celalalte sunt facute dupa legea functionarilor publici si sunt foarte rigide si am cateva dubii daca prin acest sistem reusim sa atragem cei mai buni oameni. Cu acest proces gestionat de mine sunt convins ca am reusit sa gasim cel mai bun.

Are 3 obiective principale: sa reduca din cheltuielile orasului, sa creasca veniturile si sa valorifice patrimoniul nostru si sa creasca calitatea serviciilor publice – curatenie, transport in comun…

Prin prisma economistului, o sa se uite cum decontam, cum gestionam resursele.

O sa primeasca si drept de semnatura, o sa ii deleg semnatura mea de ordonator de credit, deci toate facturile orasului o sa treaca prin mana lui Matei. A primit si un aviz de la BNR, atunci a fost verificat ca este un om de incredere si asta imi da si mie incredere ca va gestiona foarte bine resursele orasului„, a spus primarul Dominic Fritz.

Matei Creiveanu a explicat de ce s-a indreptat spre Timisoara si spune ca bugetul pe 2021, curatenia si Coltermul sunt prioritatile sale.

Au fost 3 luni fabuloase, a fost un proces incredibil. Acum 3 luni nu aveam nicio intentie sa fac pasul catre sectorul public si catre Timisoara. A fost un concurs care a atras atentia profesionistilor din sectorul privat care lucreaza cu sectorul public. Am incercat sa aflu mai mult despre noua administratie de la Timisoara, ce isi propune, care sunt principiile, de ce au venit acesti oameni sa conduca un municipiu mare. La Dominic Fritz mi-a atras atentia viziunea functionarului public, ca om aflat in serviciul public. A fost impresionant ca s-a inconjurat de o echipa de profesionisti, varfuri in domeniile lor, si asta a facut diferenta majora fata de oricare alta administratie publica din Romania. Abia atunci am hotarat sa candidez pentru acest post. A fost un proces complex, au fost multe discutii, in care ne-am intalnit cu toti membrii echipei, a fost un proces de cunoastere. Eu, ca profesionist, trebuia sa conving echipa. Ne-am dat seama ca avem aceeasi viziune. Nu ne facem iluzii, stim ca va fi greu, stim ca lucram cu un sistem greu. Cu o echipa extrem de sudata si profesionista, putem sa depasim problemele. La nivel personal, nu am ales Timisoara intamplator. Pentru mine si generatia mea, eu sunt copil al comunismului, Revolutia, schimbarea, renaterea, a venit de la Timisoara. La inceputul anilor 2000, din Timisoara a inceput renasterea economica din Romania. Au inceput investitiile straine, pe care le-am tot asteptat in anii ’90. Cred ca sunt sanse mari, cunoscand echipa care administreaza acum Timisoara, ca tot de la Timisoara sa plece si un nou mod de a face administratie publica, in care demersurile sunt centrate pe cetatean si mai putin pe functionarul public. Este clar ca aici exista o dorinta autentica de reforma. Aici e punctul esential care m-a determinat sa fac un alt pas. Pasul principal in cariera a fost din mediul privat in mediul public. Aici a fost un proces. De la Praga pana la Sofia, poti sa torni foarte multi bani, dar totul se inchide pe partea administratiei publice. Nu poti sa ridici nivelul unei tari fara sa ai o noua calitate a oamenilor din sectorul public. Si asta m-a determinat sa fac acest pas. N-am intalnit niciodata un proiect de investitii meritoriu pentru cetateni care sa nu se faca din lipsa de finantare. Am intalnit, insa, proiecte care nu au fost realizate din cauza administratiei publice sau centrale proaste.

Vine peste noi un urias bulgare de cheltuieli angajate si neplatite. Anul trecut Timisoara a avut un buget supraevaluat masiv si principalul nostru scop este sa rezolvam aceste cheltuieli neplatite.
O alta mare prioritate este intocmirea bugetului local pe 2021, iar principiile din 2021 se vor continua si in urmatorii ani. E foarte important sa rebalansam bugetul de pe partea de cheltuieli, care nu aduc un plus in comunitate catre partea de investitii. A existat o evolutie, in ultimii 10 ani, nu doar la nivel local, ci si la nivel national, de crestere a cheltuielilor de functionare si de renuntare la investitii. Aceasta tendinta trebuie noi sa o intoarcem incepand cu acest an. Cu atat mai mult ca este un an de pandemie, trebuie sa avem un buget cat mai echilibrat. Nu exista solutii magice, mintile luminate din domeniul economic nu stiu cum va arata acest an. Vom incerca sa intocmim acest buget foarte echilibrat. E foarte clar ca bugetul si orasul il sustin contribuabilii, prin taxele si impozitele locale, dar cea mai mare contributie este din impozitele pe salarii, iar marii platitori sunt marii angajatori.
Vom cauta o apropiere cat mai puternica de acesti mari angajatori, pentru ca in pandemie este esential sa pastram locurile de munca in Timisoara. Trebuie sa intelegem de ce sunt ei aici, de ce sunt in Timisoara, e vorba de multinationale care se pot stabili oriunde. Trebuie sa intelegem ce ii poate face sa continue in Timisoara si ce ii poate determina sa creasca afacerile in Timisoara. Asta este esential intr-o perioada de pandemie, care va atrage si o criza economica. Plecand de aici, aceasta este baza pentru serviciile publice pe care vrem sa le prestam. Sunt chestiuni urgente, precum salubritatea, rampele de gunoi, Colterm, toate acestea sunt prioritati pe care trebuie sa le rezolvam rapid. Cam astea sunt prioritatile mele.

Eu impreuna cu primarul si cei doi viceprimari si consilierii primarului formam o echipa unitara. Aceasta e echipa, nu voi avea consilieri personali. Eu sunt un profesionist, un consilier si un expert. Vom lucra cu aceiasi consilieri ai primarului. Este o echipa remarcabila, pe care multe multinationale si-ar dori-o, daca ar putea sa le plateasca. Nu am fost director de banca, am fost seful reprezentantei in Romania din Austria. Familia a fost de acord cu mutarea. Am avut un proces profesional care a avut destul de multa mobilitate geografica. Aspiratiile oamenilor la o viata mai buna sunt aceleasi. Oamenii vor in viata lor imediata sa aiba siguranta, acces la serviciul de baza, medical, apa. Timisorenii nu sunt mult diferiti de cetatenii din mari orase din Bulgaria, Cehia. Ce este important la Timisoara este cultura si invatamantul. Dezvoltarea orasului se datoreaza in buna masura faptului ca Timisoara este un mare centru universitar. Calitatea invatamantului, nivelul cultural al orasului, toate acestea contribuie si la dezvoltarea economica. Noi cand ‘vindem’ orasele Romaniei, vindem salariile mici, vindem pentru ca suntem in vestul Romaniei, vindem autostrazile Ungariei, dar, de fapt, marii investitori care vin aici se uita la calitatea invatamantului, masura in care isi pot atrage angajati din mediul local. Marile firme se uita la oras din prisma calitatii vietii. Pot ei sa isi aduca oameni din afara sa lucreze aici? Cred ca asta este marele atuu al Timisoarei, cultura si invatamantul”, a spus Matei Creiveanu, noul administrator public al Timisoarei.

Noul city manager sustine ca nu va avea consilieri personali, iar primarul a anuntat ca ii va pune la dispozitie o secretara.

Vezi CV-ul noului administrator public al Timisoarei, Matei Creiveanu AICI.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Vrajeala de popa de sat = Fritz-Blitz!

    • FRITZ NE IA DE PROȘTI!! A ales un bancher ca să administreze orasul?! Ptr asta am așteptat 3 luni?! Pariu ca e „recomandarea” USR București?! NICIO ZI Trăit în Timișoara. Pe deasupra, de când sunt finanțele principala treabă a CityManagerului?! El trebuie sa fie MANAGER cu experienta de ADMINISTRATOR cu multa muncă de teren, nu un finanțist. Ptr asta îți numești un șef pe direcția financiară ori consultant pe fonduri Europene. Ce știe el despre administrarea efectiva a unui oraș, cand a lucrat DOAR ÎN LUMEA BANCARA?! Pe deasupra ce știe el despre orașul nostru, cartierelor, infrastructura, etc. NADA, NIMIC! Va trebui sa o ia DE LA ZERO!! Pariu ca nici măcar cartierele după nume nu le știe, dărâmi-te și unde sunt situate. Asta înseamnă alte 6 luni de întârziere ptr noi cetatenii ptr învățarea orasului, inainte să poți căuta soluții specifice problemelor orașului. MĂCAR DE ALEGEAU UN TIMISOREAN CONECTAT DE MIC CU ACEST ORAȘ. Sa nu se mire Fritz că știr este sentimentul tot mai puternic că Securistii mitici din USR, ne-au impus cu complicitatea apatridului Primar, in conducerea orasului un Bucureștean de al lor, cu parfum de Secu… Pariu ca asta vor gândi bănățenii?! Nu se lasă orbiți de lustrul Vienez din CV-ul sau profesional de agent economic trimis acolo tot de servicii…

      • Ii tot văd le unii ca se agita sa ne convingă ca a fost…concurs. Ba mai mult, ne cearta ca nu înțelegem ce e ala un concurs și ca suntem niște…troli. Sa ma ierte Dzeu, dacă a ajuns o selecție de dosare sa treacă drept “concurs public”, înseamnă ca am greșit usa!
        Nu-l cunosc pe om, deci nu vorbesc despre el! Dar am sesizat câteva aspecte. Noul city manager crede că a ajuns la Calafat sau Călaraşi, de aia ne vorbeşte de „frații noştri bulgari”. Ba că „administrația nu e diferită față de alte oraşe din Bulgaria sau România”, „se vede de la Praga la Sofia” etc.
        Sa-i transmită cineva ca a ajuns în Mittel-Europa, la Timisoara, iar frații noştri, dacă avem, sunt sârbii aici. Sau Zoli, Levi ori Loți.

    • D-l Fritz caută cadre cu liceul german? 🙂

  2. Ciudat, un bancher….

  3. Bravo Donimic Fritz, daca tu nu faci nimic macar deleaga! Ar putea si Ruben sa delege pe cineva cu cohones, poate astupam si noi macar o gropa din multele aparute in ultima luna.

  4. Sper că sunt toți la bord și poate să înceapă treaba ,pînă acum nu au fost mai deloc mișcări mai substanțiale mai ales cu gunoaiele care sunt tot mai multe.

  5. Încă de la început am spus că acest șarlatan verde ca balega de gâscă din partidul verzilor german nu va semna nimic !
    A delegat toate semnăturile și responsabilitățile și el a rămas purtător de cuvânt al primăriei !
    🤣🤣🤣🤣

  6. Ce sa spunem, mare realizare in 4 luni, o numire pe post. Sa speram ca nu-l vom plati si pe asta degeaba, ca deja se inmultesc directorasii si consilieri.

  7. Care sunt totuși atribuțiile stabilite pe plan național pentru un city manager!? Fișa postului pentru un city manager de la București, Craiova, Cluj, Iași, Brașov sau Vaslui cuprinde aceleași atribuții ca pentru cel din Timisoara!? Ce mai face totuși Directorul economic din Primarie, care îi vor fi atribuțiile în viitor!?

    • Era un zicere pe vremea mult iubitului: „Nouă nu ne e frică de muncă caci știm să ne ferim de dânsa”

  8. Poate ar trebui sa se axeze pe ce se cheltuie banul public, sunt multe servicii și activități ce sug din bugetul local fără a avea pic de performanta.
    Primăria o cloaca de angajați puși pe pile cu venituri grase.
    Primul lucru ce trebuie sa îl facă Fritz e sa restructureze personalul începând cu Serviciul Resurse Umane, sa scoată la concurs posturile inclusiv pe care sunt angajate deja persoanele.
    Sa le verifice dosarele de angajare sunt convins ca mulți angajați nu își merita posturile pe care sunt, fie nu au studiile sau experienta necesara, fie sunt incompetenți.

    • Ești cam visător, după părerea mea. Un funcționar public, angajat prin concurs nu poate fi concediat chiar asa usar. Cum dovedești de ex că s-a fraudat concursul și candidații preferați de Robu știau subictele a priori!?

  9. Serviciul Resurse umane din Primărie trebuie reconstruit de la zero.
    Daca în acest verviciu vor fi oameni competenți, corecți și responsabili atunci toții angajații recrutați vor fi de calitate.
    Dacă ai un Serviciu de Resurse umane putred nu vei putea face niciodată performanta poți sa aduci City manager și pe președintele băncii naționale a Elveției.

  10. perfect…acum avem si un mitic
    sunt curios ce stie despre Timisoara
    astia sunt niste mercenari, vaneaza posturi pt bani, nu simt nimic pt oras, comunitate, traditii, etc
    se duce naibii traditia si cultura banateana

    • Nu aș fi crezut niciodată că locuitorii acestui oraș sunt atât de naivi.
      In scurt timp o să se afle de cine a fost impus. Voiculescu, Borna sau te miri cine și de ce !!??
      Așa o somitate cum îl vopsește Fritz sigur trebuia să aibă un salariu cel putin dublu la bancă decât la primărie. Pentru că nu poti să-l plătești dublu decâ a avut Cristof.
      Și atunci te întrebi ,,ce se ascunde in boscheți” că nu prea se leagă !!??

  11. Domnule city manager. Imprumutati-va si dati drumul la investitii in Timisoara. Pasajul Solventul, poduri noi, parcari. Ca Fritz e un incapabil se pare.

  12. Este extrem de ciudat că dintre toți ardenții susținători care l-au propulsat pe DF pe scaunul de primar NICI UNUL nu a ajuns sa satisfacă exigențele pentru acest job, desi unii sunt angajați în domenii de vârf ale economiei. Chiar nu s-a găsit în multinaționalele din zonă un inginer, manager de proiecte/programe sau operațiuni, capabil să ocupe acest post!?

    • Adică să pună în post de City Manager un prieten? O sinecură? Auzi ce spui? Înțelegi cum e cu concursuri publice la care să poată participa oricine? Sigur nu din spusele tale.

      Dominic a primit peste 300 de CV-uri de la persoane de peste tot din lume și a ales pe cel care-l consideră cel mai bun în poziția respectivă. Văd că mulți din cei care comentează pe aici fie sunt troli, fie nu conștientizează că o astfel de poziție nu se dă din pix a doua zi de cum ai intrat în primărie, ci trebuie o selecție FOARTE STRICTĂ a celor care-și doresc această responsabilitate. Mai trebuie menționat că a unii au impresia că în 2-3 luni poți repara ce a distrus Robu în 8 ani, respectiv Ciuhandu în mandatele sale. Voi nu pripeceți că e mai greu să repari după altul decât să faci de la 0? Oamenii din primărie nu pot fi dați afară pentru că tovarășul Robu a făcut o reorganizare de administrație fix înainte de alegeri, iar astea se pot face odată la 6 luni, deci mai e de așteptat puțin până la următoarea, plus că trebuie să știi cine chiar își face treaba și cine nu, în cine poți avea încredere și în cine nu (lingăi oportuniști sunt peste tot), deci mai calmați-vă cei care care nu sunteți troli și gândiți înainte de a avea așteptări nerealiste.

      • Corect, lumea nu intelege alt mod de-a face politica, nu ii este familiar. Cand peste 20 de ani a face politica insemna a dirija bugetul orasului spre sediul partidului.

        • Da băi fraieri coaliți, asta este noul stil de a face politică !
          Bădălău a intrat in politică cu un dosar penal pentru că a furat doi saci de porumb și astăzi are jumătate de județ !
          Ruben Hund a fost numit viceprimar cu dosar penal pe ROL pentru conducerea unui autovehicul fără permis de conducere deci neasigurat !
          Si tot voi aveți tupeu de coclauri să-i faceți pe alții troli !!

      • Hombre, vrei să-mi spui că Joe Biden a selectat pe Kamala Harris sau pe ceilalți colaboratori, printr-un concurs național de CV-uri!? Sau chiar crezi ca posturile din ministere și aparatul bugetar se ananță și se scot în mod transparent la concurs!?

    • Cu siguranță există și in Timișoara oameni capabili dar nu cred că a găsit fraierul să semneze in locul lui!
      Fritz Witz Figur vrea să fie Oberbürgermeister dar nu vrea să semneze nimic pentru că așa cum am mai spus, omul nu este prost, a văzut ce a pățit Vopsitul cu cele două maghernite pentru care a ajuns să fie târât in judecată nevinovat !
      Eu ii cunosc foarte bine pe nemți, lor de două lucruri le este frică, să nu-și piardă banii și libertatea.
      Pentru asta Fritz va fi cel mult purtător de cuvânt al subalternilor !!

      • Omiți și partea întunecată a delegării… I-a dat unui bancher pixul ptr semnarea cecurilor, dar și încasarea comisionului din conturile offshore, de pe contractele de sute de milioane pe care le va contrasemna tot el la îndrumarea șefilor de la București. Din care o parte îi va reveni și lui Fritz, că la numit. Cum naiba sa descoperi șmenurile unui expert în finanțe bancare?! Fritz doarme liniștit, și se poate tine de ce-i place:sa taie panglici cu onorul de Primar și seara sa posteze fraze siropoase pe fcb.
        Că averea îi va crește la fiecare contract, progres și de negăsit, prin Bahamas, Singapore, sau pe contul prietenei asiate

        prin conturi offshore

        • Ai perfectă dreptate, cine are ceva in cap își poate aduce aminte cum îl elogia pe Ruben Hund înainte de a fi numit aghiotant ! Ruben Hund era Superman, ca după ce a fost inscăunat să aflăm ca de fapt este un infractor de drept comun !! Îți dai seama ce condiții i-a pus Kasperl Fritz să poată fi numit ?? Va semna și pentru creditele la bancă a lui Hampelmann !
          Dacă un primar in Germania ar fi făcut așa ceva pleca a doua zi cu el cu tot, dar aici este loc.

  13. Am citit cu atentie tot ce a spus austriacu asta von Miticia. Atuncea la ce dracu mai platim primar cu sase consilieri personali? Ca asta pare Batman Batman, si ii ajunge numa o secretara :))

  14. In sfârșit a găsit unul pe placul lui, adică SĂ SEMNEZE IN LOCUL LUI !!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Aş da orice să știu câți au rămas pe lista scurtă după ce au auzit că trebuie să semneze ca primarul !🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Un vrăjitor mai mare decât Pifke-le ăsta încă nu am întâlnit !

  15. Foarte multi erau deranjati ca Robu era one-man show iar acum foarte multi sunt deranjati ca Fritz incearca sa delege si sa-si faca o echipa. LIKE AND SHARE! :))

  16. Cand Kristoff a fost numit city manager, n-ati comentat atata, desi baiatului nu i se uscase bine cerneala cu care tot Robu i-a semnat diploma de inginer. Asta avea experienta, nu gluma! Vreo 4 ani de lins kurul lui Robu ca sef pe la Liga studentilor, era sa zic Asociatia studentilor comunisti, ca nu mi se pare nicio deosebire.

    • Nu băi cap de fontă, nu a spus nimeni nimic pentru că nu s-a făcut atâta circ și tam-tam. Narcisistul indiferent cât tupeu a avut nu l-a pus să semneze pentru el !

  17. in sfarsit dl Fritz si-a reobtinut jobul la care se pricepe, cel de secretara. Prin urmare el o sa faca cafeaua, o sa raspunda la telefon si va pregati mapa cu ce au de semnat sefii. Acum serios, am impresia ca asta ii seful lui impus de la USR Bucuresti. Din experienta mea cei ceniti din banking sunt cei mai slabi manageri.

  18. Sa ne lamureasca acum Fritz care mai e treaba lui le la Primarie. Ce responsabilitati mai are si ce documente ii raman la semnat?

  19. Nici Vlad Tepes nu dadea asa tzepe.

  20. Exista dou feluri de oameni: unii care cred ca guvernu lucreaza pentru binele lor, si unii care gandesc

  21. Scrie clar pentru cine va lucra: „für Niederösterreich und Wien AG”

  22. Cititi bine romaniiiiiii….daca nu ati fost in stare sa rezolvati ceva prin ultimi 30 de ani…acum tineti gurele inchise. Nici un primar ROMAN nu a fost in stare sa face ceva pentru oras…..cel mai Urat oras mare din romania e TIMISOARA. acum dacva vreti puneti pe Robu inapoi dar sa stiti ca cu el ramanti la Gunoi………