Autostrada Timisoara – Moravita este, de fapt, un drum expres in documente. Anuntul ministrului Transporturilor despre ‘mostenirea’ ce i-a fost lasata de Catalin Drula, pe care o va ‘reapara’ la Belgrad

TIMISOARA. Dezvaluire neasteptata legata de unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura pentru Timisoara, facuta vineri de ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu a anuntat ca se fac demersuri pentru ca intre Timisoara si Belgrad sa fie intr-adevar o autostrada, si nu un drum expres ori o sosea de mare viteza, asa cum a gasit in realitate traseul in documentele de la Ministerul Transporturilor preluat de la predecesorul sau USR-istul Catalin Drula.

Dupa ce in urma cu cateva zile, Sorin Grindeanu a primit vizita ambasadorului Serbiei in Romania, vineri la Moravita s-a desfasurat o intalnire a grupului romano-sarb.

Azi (vineri, n.r.) a fost o intalnire a grupului romano-sarb la Moravita. Va spuneam ca exista cateva puncte care trebuie sa fie depasite, astfel incat acest proiect sa intre pe fagasul normal, sa putem face licitatia pentru executie. S-au depasit majoritatea punctelor care erau cu semnul intrebarii. In urmatoarele 2 saptamani sa se finalizeze acordul bilateral intre Romania si Serbia, astfel incat in cadrul vizitei pe care o voi avea la sfarsit de martie – inceputul lunii aprilie, la Belgrad, sa semnez cu omologul sarb acordul bilateral„, anunta Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor vine cu explicatii legate de iscalirea acestui document cu partea sarba.

Va spun ce am gasit si ce se va intampla cu semnarea acestui acord. Nu mai vorbesc de traseu, care trecea prin casele oamenilor, si toate discutiile din urma cu ceva vreme. Profilul era de drum expres pana la Voiteni. De la Voiteni la Moravita drum de mare viteză, dar cu profil de 1 banda pe sens. 

Acest tronson e prins in materplanul de transporturi pentru Romania, aprobat de Comisia Europeana. Prima faza a fost de schimbare la drum expres. In documente figureaza ca drum expres pana la Voiteni, 2 benzi pe sens. Odata cu semnarea acordului cu partea sarba, sunt sigur ca profilul va fi de autostrada. Profilul a fost asa: pana la Voiteni drum expres cu 2 benzi de la Voiteni, drum de mare viteza cu 1 banda pe sens. asa am gasit proiectul…

Odata cu semnarea acestui acord, cred ca inclusiv acest punct care tine de acest coeficient de trafic va fi inlaturat, astfel ca profilul va fi de autostradă. De aia e important acest acord„, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Cu traseul stabilit, din 11 variante care s-au aflat in lucru, Autostrada A9 Timisoara – Moravita este inca in faza realizarii Studiului de Fezabilitate.

Va reamintim, CNAIR si Ministerul Transporturilor au semnat inca din august 2019 contractul de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita”, pentru a obtine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.

Valoarea totala a proiectului pentru SF este de 14.693.042,97 lei si va fi finantat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contributia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

La licitatia lansata in martie 2019 s-au inscris doua asocieri care voiau sa realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita, care ar urma sa lege Romania de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autoritatile de la Bucuresti l-au facut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteza cu tara vecina.

Licitatia a fost castigata de asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA.

Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.

Viitoarea autostrada ar urma sa lege Timisoara de Moravita si mai apoi de Pancevo si sa asigure conexiunea rapida cu capitala Serbiei, pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens, cu regim de autostrada.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Din ce vad eu iar se incearca tergiversarea acestui proiect. Pe timpul lui Cuc se zicea ca nu se mai face, apoi vine Drula si semneaza citez: de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita”.
    Deci acum va veni Sorin Grindeanu si va zice ca acel studiu de fezabilitate nu este ok ca acolo e un drum express si trebuie facut unul nou pentru autostrada (cu toate ca in acel contract scrie autostrada). Sau cine stie ce mai gasim pana atunci.
    Si uite asa mai trec cativa ani, studiul il fac alti care vor lua si ei la randul lor alti bani pentru alt studiu…
    Nu inteleg de ce in Romania nu se poate face un drum si apoi sa se largeasca daca e cazul.
    Vezi cazul cu tunelele ursilor unde sa ajuns sa renuntam la un constructor. Apoi l-am mai si premiat cand au castigat in instanta si acum am luat-o de la capat.

    • Acest proiect este o vrajeala continua.
      Nu are considerente economice, nu este viabil, nu exista trafic pentru o autostrada.
      Acest drum este foarte slab circulat, nu pot sa zici ca ar deveni autostrada de tranzit pentru ca este practic un fel de drum paralel cu autostrada Belgrad/Szeged, care este prea aproape si atunci nu prea ar servi ca alternativa la traficul intens ce vine din Europa centrala si merge catre Asia din cauza costurilor suplimentare ce le-ar genera (distanta mai mare si Rovinieta). Adica per total vreo 15-20 de euro in plus pentru oricine ar alege aceasta varianta ca alternativa la Szeged – Belgrad. Va fi viabil abia cand se va face si conexiune spre Nord, prin Arad si Oradea si sa conecteze tarile Nordice cu Asia prin Romania.

      • Si cum pana la Arad exista autoatrada si de la Arad la Oradea se face drum expres de catre CJ-urile judetelor (probabil se va si termina mai repede fata de multe alte proiecte asemanatoare ale CNAIR) inseamna ca ar avea sens si autostrada Timisoara-Belgrad

      • Aceasta autostrada (Timisoara-Belgrad) este un segment din autostrada ce va lega portul Constanta de porrul Bar din Muntenegru. Din acest motiv constructia acestui segment este sustinut de UE insa nu ca priorotate zero. Daca se incepe de pe acum cu acteraiele, va fi gata taman cand UE o va considera necesara….

  2. In viata mea an-am vazut un om mai incuiat decat acest Grindeanu. Eu nu stiu cum a ajuns asta mare politician. De cate ori spune ceva, spune atat de incalcit incat nimeni nu pricepe nimic. Ba mai mult, toate expunerile sale sunt pline de minciuni.

    • Ce nu ai inteles CURCUBEU a semnat pana la Voited drum express si de acolo marele DRULA RANGA autostrada cu o banda de mers :)))) .
      Sunt curios cum explica postacii USR’isti cum vine asta „Autostrada cu o banda pe sens ” :)))

  3. Scrie la ziar : Va reamintim, CNAIR si Ministerul Transporturilor au semnat inca din august 2019 contractul de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita”, pentru a obtine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.La licitatia lansata in martie 2019 s-au inscris doua asocieri care voiau sa realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita, care ar urma sa lege Romania de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autoritatile de la Bucuresti l-au facut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteza cu tara vecina.

    Licitatia a fost castigata de asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA.

    Cine minte? Sau suntem noi niste prosti si nu stim ca Studiul de fezabilitate se face pentru autostrada, dar la urma Grindeanu nu vrea, caci, cica este drum expres pana la Voiteni ( doua benzi) si drum de mare viteza cu o banda pe sens (???), de la Voiteni la Moravita adica tocmai pe portiune unde se face strangularea ( intrarea in vama). Acum o sa vina el, mare scula, si o sa schimbe proiectul ( care ? ) de fezabilitate pentru autostrada, dat in lucru la asociatia de firme Search Corporation SRL – Egis Romania SA.

    • De la Voiteni la Moravita e cale lunga mai baiete. Sant peste 20 de km asa ca nu o mai arde USR-istule beshit.
      20 de km pe o banda sant si acuma de la Voiteni la Moravita. Daca o iau pe logica ta de autostrazi cu 1 banda si acuma e autostrada pana la Moravita, ca tot o banda e…

      • Vezi ce inseamna un imbecil? Tu esti ala! Dar, analfabet funcțional? Iata o mostra. Tu esti analfabet functional. In apropiere de orice vama se fac aglomerări de autoturisme si tiruri în unele perioade. Vezi Nadlac, Bors etc! Tu n- ai priceput asta si vii sa zici ca vezi doamne de la Voiteni la Moravița sunt 20 km. După mintea ta de tâmpit, au loc sa se înghesuie pe aceasta distanta.Cap ai, minte la ce- ti mai trebuie?

      • Sant 20 km sau sunt 20 km? Analfabet pe bune, dar și analfabet funcțional. Mai citeste odata ! Asa spune invatatorul elevului care n- a inteles nimic din textul citit. Acolo e locul tau, un postav cu multe nume si comportament obsesiv- compulsiv. Adreseaza- te unui psiholog!

        • Dupa „-” nu se pune spatiu oligofrenule daca vrei sa vorbim de gramatica. Vezi „obsesiv- compulsiv”. „Adreseaza- te”
          Tipic USR-ist de 2 lei. Tot ce sti este sa jignesti. Nu esti capabil sa porti o conversatie cu argumente. Nu ai capacitatea intelectuala de a purta un dialog. Motiv principal pentru care nimeni nu mai doreste sa se asocieze in nici un fel cu USR. Cel mai probabil asa vorbesti si cu „ma-ta”. Ca atata educatie ai… Multa sanatate!

          • Mai amice, eu stiu cine esti si cate nume ai purtat pe acest site ( era sa spun cate prune ai in traista). Te legi de kkturi, cand tu esti exact asa cum te-am descris. Acum cativa ani nu stiai nici ma-ta cum se scrie. Nu ca ai fi invatat ceva de atunci, desi ti-am spus de nenumarate ori cat esti de imbecil si in plus analfabet . Crezi ca azi ai scapat? Ia uita-te bine cui i se potriveste expresia scrisa incorect de tine: „tot ce stii este sa jignesti”? Tie iti lipsesesc multe! Aici doar un i. Copiii sau nepotii tai ce parere au cand vad ca esti analfabet? Te intreaba de ce ai lasat un spatiu in plus la cratima sau de ce nu stii sa scrii corect romaneste? Poate sunt destul de mari si-ti amintesc de strofa :
            Cu prostul care n-are şcoală
            Te lupţi puţin şi-ai câştigat.
            Dar duci o luptă colosală
            Cu prostul care are şcoală!
            Stii cine a scris-o, chiar daca sa scrii corect romaneste nu stii?

        • Mai baiete, tu iti permiti sa vorbesti de educatie?
          Cand tu ai votat partidul „M*ie ceilalti”?
          Asta a fost sloganul vostru. Iar tu vorbesti de educatie si scoala?
          Crezi ca daca arunci vorbe pe internet sau iti verifici textul cu word ne impresionezi? Pui spatii dupa -, pui spatii inainte si dupa : , nu sti sa folosesti virgula. Dar tu dai lectii pe internet.
          Eu iti spun sincer: Daca „Mwe” ai votat… Exact aia sa si primesti.
          Adio!

          • Un asemenea prost ca tine, rar mai intalnesti. Uitati-va la el! I-am spus de nenumarate ori ca „tu scrii” se scrie cu doi i. El tot n-a inteles. Putea sa se uite in postarea dinainte. Atunci ce mai poti zice mai, Dada, mai DeDiegio, mai bau bau, mai ……… Zici ca esti priceput la cratima si la virgula. Chiar asa: ma-ta are cratima? Cu spatii sau fara spatii? Cu virgula sau fara virgula? Bolovane, corectorul din Word iti face corectarea unui text scris in limba romana numai daca folosesti diacriticele. Stiai asta? Ia uita-te cate diacritice am folosit eu in texte! Sau nu stii ce sunt alea. Oricum, de multe ori m-am oprit sa te contrez, in fond era spre binele tau. Sa te invat putina carte. Degeaba! Salutari si tine-o asa! Un ultim omagiu din partea „Gramaticii limbii romane”, manual pentru clasa a IV-a.

    • Studiul de fezabilitate nu se face pentru autostrada sau pentru drum expes, tipul drumului rezulta tocmai din studiul de fezabilitate, in urma calculelor rezulta daca este necesara autostrada sa udrum expres si se fac propuneri in consecinta.

  4. Cred ca ramame doar in studiu. 🙂

  5. Dl Grindeanu e, ori îngrozitor de dezinformat, ori bătut in cap, ori atit de lipsit de orice urma de corectitudine incit răstălmăcește absolut orice ce a pornit Dl Drula, numai ca sa se profileze el sa arate ce grozav este.
    Și debitează niște enormități ca te apuca groaza !
    Drum de mare viteza cu o banda ? ! Iar drumul expres era ceva in discuție spre Reșița , nu TM -Belgrad … o harababura totala in capul domniei sale. Apropo, a reușit sa-și găsească teza de doctorat ?! In afara de coperți……..

  6. Am urmărit pe You tube șantierul drumului expres Pitești Craiova și arată că o autostradă, așa că nu vad o problema aici, daca e reală informația că e prevăzut că așa ceva.

    • Drumul expres nu are banda de refugiu. Eci nu poate arata ca o autostrada.Dacă unuia i se strica masina, drumul expres rămâne cu o banda, adică un drum normal. E o diferenta sau in oltenia nu se pune? Fam. Grindeanu este tot de acolo, pripasit in Caransebeș.

      • Corect, dar ar fi un drum in care nu ai trafic din fata, deci se poate circula in siguranta sporita.

      • Bine ca ți- ai recunoscut nația din care provii, tu si oltenii tai cu nume neaoș românești. Astept comentarii de la Las Vegas, Winnetou, Maradona ( cel in viata) si Messi.

  7. O sa faca pe dracu .

    Nu o sa faca nimeni nici autostrada , nici stadion , nici sala de sport, nici spital regional . Practic nu o sa se investeasca nimic in nici un proiect de anvergura , pt ca Bucurestiul nu va aloca sume importante pt Timis .
    Politicienii locali sunt doar niste sclavi , fara boase , incapabili sa obtina bani pt proiecte de anvergura .

  8. Ce autostrada,cand timisorenii ingheata in case? Cine plateste amenda de 21 de milione de euro primita: Fritz,USR sau noi?

    Ce asteptari sa mai ai de la un partid care se lauda cu sloganul :
    Fara Penali in Functii Publice,iar ei isi fraudeaza voturile sau ghinea le promitea favoruri liderii nemultumiti din provincie doar sa voteze cu barna?
    Unde au fost, au santajat,au provocat scandaluri,dar rezultate ZERO.,Pana mai ieri vinovatul de serviciu era Catzu,de sambata au pus tunurile pe ciolos,se poate vedea cum troli USR comenteaza si aici .
    Am impresia ca este lupta intre SRI si SIE,care serviciu sa detina controlul asupra partidului.
    USR a fost acaparat pt a smulge din voturile celor nemultumiti de dreapta liberala.
    La fel a fost cand l-au debarcat pe Nicusor Dan,la fel a fost cand s-au facut listele pt parlamentare din 2016 in Timis cu punerea pe un loc eligibil al lui nicu fal coi,scandal pt ca barna nu avea echipa de dulai sa-l sprijine . Apropos senatorul USR nicu fal coi s-a pensionat la 42 de ani,asta a venit din stepele Olteniei in Banat sa va conduca.Banatenii nu-i suporta pe olteni dar vad ca-i voteaza,nu ajunge ca posturile de conducere din politie,SRI,ANAF sunt conduse de olteni,mai trimiteti si-n parlament 🙂
    Din pacate USR s-a remarcat doar prin scandaluri,sa spuna cineva daca au onorat vreo promisiune?

  9. NU va mai certati!
    Asta e un drum pentru nepotii nepotilor nepotilor vostrii in veacul veacului. Amin!
    Noi oricum nu o mai prindem.
    Si daca descopera pe traseu niste ursi, lilieci sau mai stiu eu ce viermi? Atunci sa te ti.
    Auzi acolo: autostrada cu o banda pe sens!
    Stati sa descopere autostrada fara benzi de deplasare … Poate in urma studiului, cine stie?
    Ori au remarcat niste destepti ca se produc accidente grave pe banda de urgenta si au eliminat-o ca sa reduca numarul accidentelor.