Opinia Timisoarei

Autostrada Timisoara – Moravita, care ne va lega de Belgrad, are contract pentru documentatie, la exact 1 an de la lansarea licitatiei. Anuntul presedintelui CJ Timis

TIMISOARA. Dupa o lunga perioada de evaluare a celor doua oferte pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, Autostrada Timisoara – Moravita are firma care sa intocmeasca documentatia.

Presedintele Consiliului Judetean Timis anunta semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate

Autostrada Timișoara – Moravita | Contractul pentru studiul de fezabilitate, semnat
” Filmul” autostrazii Timișoara – Moravita nu mai tine de… genul SF!

CNAIR a semnat contractul pentru realizarea STUDIULUI DE FEZABILITATE, in valoare de peste 9 milioane de lei, care trebuie sa fie gata in urmatoarele 16 luni.

Licitatia a fost castigata de asocierea Search Corporation SRL – Egis Romania SA. 85% din bani vin de la Uniunea Europeana, prin Fondul de Coeziune, iar 15 procente reprezinta contributia Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Soseaua de mare viteza va avea 60 de kilometri, insa nenumarate beneficii pentru zona de Vest! Este un proiect extrem de important, cu rol esential și in dezvoltarea Euroregiunii DKMT.
Si chiar daca discutiile despre autostrada Timişoara – Belgrad ajunsesera, in urma cu cativa ani, intr-un punct mort, iar proiectul a fost aruncat intr-un sertar de unii guvernanti, am reusit, cu diplomatie si perseverenta, sa il deblochez!„, anunta Calin Dobra, presedintele CJT, pe pagina sa de Facebook.

Va reamintim, CNAIR si Ministerul Transporturilor au iscalit inca din august anul trecut contractul de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita„, pentru a obtine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1.

Valoarea totala a proiectului este de 14.693.042,97 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contributia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

La licitatia pentru SF lansata in martie anul trecut s-au inscris doua asocieri: Asocierea SC SEARCH CORPORATION SRL – SC EGIS ROMANIA SA si Asocierea SC PROCAD SRL-SC BAUPLANING SRL- SC CUBIT PROIECTARE SRL-RODEN KFT care voiau sa realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita, care ar urma sa lege Romania de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autoritatile de la Bucuresti l-au facut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteza cu tara vecina.

Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate va fi de 32 de luni.

Mai trebuie precizat si ca in bugetul pe 2020, Guvernul Orban a prevazut doar 1.132.000 lei din cei peste 14.600.000 estimati in documentatia in baza careia s-a facut licitatia pentru Studiul de Fezabilitate.

Viitoarea autostrada care ar urma sa lege Timisoara de Pancevo asigura conexiunea cu capitala Serbiei, pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens, cu regim de autostrada.

Va reamintim, in urma cu mai bine de doi ani discutiile despre Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad au ajuns intr-un punct mort, dupa ce guvernantii din Romania si Serbia au aruncat vina unii pe altii pentru esecul proiectului.

In aprilie 2017, premierul de atunci, Sorin Grindeanu, a anuntat ca Guvernul Serbiei a decis sa renunte la proiectul de construire a unei autostrazi care sa lege Timisoara de Pancevo, iar de acolo mai departe sa se lege de Belgrad. La fel sustinea si ministrul Transporturilor Razvan Cuc. Reactia Ministerului sarb al Transporturilor nu a intarziat sa apara si a fost una ferma: romanii au renuntat la proiect, si nu sarbii, care in continuare isi doresc o autostrada.

Exit mobile version