Au venit soferi de la sute de kilometri sa se angajeze la STP Timisoara. Nicolae Robu: Primim intre 40 si 50 de troleibuze noi pe bani europeni

TIMISOARA. Consilierii locali au aprobat in sedinta de plen de marti, 30 octombrie, Studiul de Oportunitate si indicatorii tehnico-economici pentru „Achizitie de mijloace de transport mai putin poluante necesare imbunatatirii transportului public de calatori din Municipiul Timisoara- troleibuze”, finantatate prin Fondul de Mediu al Ministerului Dezvoltarii, care a suplimentat sumele pentru aceasta achizitie.

Proiectul votat de alesii locali prevede cumpararea a 50 de troleibuze noi, fata de 30, asa cum anuntase primarul in urma cu aproximativ o saptamana. Troleibuzele urmeaza sa aiba o lungine de 12 metri si o autonomie de 200 de kilometri, intrucat posibilitatea de stocare a energiei va fi cu mult mai are decat la firobuzele actuale.

Pretul pentru fiecare dintre vehicule este de 2.189.600 lei, cu tot cu TVA, astfel ca cele 50 de troleibuze ar urma sa coste aproape 110.000.000 de lei.

Mijloacele de transport in comun urmeaza sa aiba capacitatea de a transporta cel putin 90 de calatori, vor fi dotate cu sistem de numarare a calatorilor si cu echipament Wi-fi, iar caroseria troleibuzului va fi realizata cu podea coborata pe toata lungimea, avand dispozitiv cu actionare electrica la una din usile de acces, pentru accesul persoanelor cu handicap.

Durata de garantie urmeaza sa fie de 6 ani sau 360.000 de kilometri.

Vineri au fost depuse si ultimele documente la Ministerul Dezvoltarii pentru troleibuze.

Am predat si ultimele completari la proiectul de achizitie de troleibuze si vestea buna este ca nu vom primi pe acest proiect doar 30 de troleibuze, asa cum am anuntat initial, ci 50 de troleibuze, sau in orice caz peste 40. Drept urmare, daca adaugam inca 50 de troleibuze, la tot parcul pe care l-am constituit in ultimul timp, putem afirma ca vom ajunge sa stam chiar excelent la acest capitol„, a anuntat primarul Nicolae Robu.

Mai multi soferi la STPT. Unii au venit chiar si din Bucuresti

Salariile bune si cazarea asigurata au starnit interesul mai multor soferi profesionisti din alte colturi ale tarii, care au decis sa ia drumul Timisoarei.

„In prezent avem angajati inca 8 soferi si 2 vatmani si mai avem in curs de formare profesionala si in procedura de angajare alti 7. Dintre ei sunt  3 persoane care au venit din zona Lugojului si o persoana din judetul Caras Severin si acum suntem in procedura de interviuri cu alti 3 oameni care doresc sa vina la noi, din Sighetul Marmatiei, Bucuresti si Mehedinti. Momentan, pentru cei din zona Lugojului asiguram si cazare”, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Nicolae Bitea, directorul Societatii de Transport Public Timisoara.

Odata cu noile angajari facute, si numarul mijloacelor de transport in comun scoase pe trasee a fost suplimentat. In total, 10 tramvaie, troleibuze, autobuze si minibuze au fost introduse in circulatie.

Am primit feed-back-uri foarte bune de la cetatenii care circula pe linia 5. Se circula cu o frecventa mai buna si nu mai e inghesuiala de pana acum. In ultimele luni am suplimentat pe mai multe linii. Se simte imbunatatirea, e loc si de mai bine, vom suplimenta numarul de mijloace si pe celelalate linii si vom face ceea ce am promis, ca sistemul de Transport Public si sa fie si confortabil si convenabil din punct de vedere al timpului de asteptare„, spune primarul Nicolae Robu.

Edilul sef anunta completarea parcului STPT. Toate Armoniile vor fi pe trasee pana la Craciun.

Tocmai ne-a venit inca un tramvai. Avem 26 primite. Saptamana viitoare, poate chiar luni, va veni inca unul. Si celalalte 3 vor veni pana la sfarsitul anului. Am anuntat pe parcursul acestei saptamani ca ne-au venit si minibuzele, cele care mai erau de livrat, anume 7 bucati. Avem toate cele 20 de minibuze receptionate de la furnizori. Pe langa toate acestea, vom mai avea si cele minim 16 tramvaie noi, articulate, dar si cele 44 de autobuze cu motor electric, care vor fi obtinute tot pe fonduri europene„, a mai spus Nicolae Robu.

Si pentru ca parcul auto al STPT este in crestere, reprezntantii societatii au modificat si grila de salarizare, pentru ca posturile de soferi si vatmani sa fie atractive. Astfel, salariul minim brut  este de 3.050 de lei, la care s adauga 10% spor de fidelizare, bonuri de masa, spor de vechime, dar si ore suplimentare.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. ok,avem mijloace, f bine, dar se pot deplasa prin oras? nu de alta dar daca pe o bucata de sosea stau 5 autobuze din 10 in 10 metrii ,unul in spatele celuilalt, tot nu s-a rezolvat nimica, ba din contra, sufoca orasul si mai mult.

    • bine ca tu cu cazanu tau pe 4 roti nu sufoci orasul ! Lasa-neeeeee ba, du-te la culcare !

      • titi, ti-a venit stopul si te-ai impiedicat de comentul meu?

  2. Sa speram ca noii venit au priceput ca salariu brut de 3250 lei reprezinta un net de 1913!

    • Ai dreptate ,dar lasa-i sa puna botul !

  3. Atentie! Proiectul este finantat de ministerul dezvoltarii, robu nu are nicio treaba aici, proiectele lui pt fonduri europene tind spre 0.

    In alta ordine de idei 50 de firobuze mi se pare mult, in conditiile in care avem 30 intro stare buna si doar jumatate sunt scoase pe traseu.

  4. Cert este ca abia te tii pe picioare in troleibuze/autobuze, asa de rau conduc, iar daca le atragi atentia soferilor sa conduca mai cu grija, raspunsul este: „Putin imi pasa mie de calatori!”. Nu o data am vazut calatori cazand la manevre bruste nejustificate.

    • Lili, liliana, ia fa-te ca liana pe bara, sa vezi cum nu mai cazi, ca-n mijloace nu e ca-n pat, cand nu cazi cand te zgaltaie ala 😉

  5. Profesoru’ primar, cand o sa fie mai dese de 1 la juma’ de ora, nu stiti cumva? Sau, aducem sute si ne uitam la ele cum stau in parc?

  6. O sa-si ia o teapa de nu se vad, cum vin asa o sa plece dupa primele luni. 3050+vechime+ suplimentare platite SIMPLU, fara nici un spor (daca e prost si le face) si fidelizare 5% alta data, dupa vreo 5 ani de sclavie pe mosia lu’ profesoru primar cu vaporase la cap. Smecherasi elevii lu’ profesoru’ poiet 😉

  7. Madam Bianca, nu-mi dau seama cum de ai pus botul la asta : Troleibuzele urmeaza sa aiba o lungine de 12 metri si o autonomie de 200 de kilometri, intrucat posibilitatea de stocare a energiei va fi cu mult mai are decat la firobuzele actuale.
    Troleibuzul, nu stochează energia, mai ales electrică.

    • Dacă ar fi așa, se numeau ” perpetummobile ” …dar din astea nu a vazut Robu, doar a visat !!