Atentie, soferi! Se deschid noi santiere in Timisoara! Ce strazi mari intra in lucru in perioada urmatoare?

TIMISOARA. Doar Bucurestiul ne-ar putea depasi la lucrarile la infrastructura! O spune Nicolae Robu, care se lauda ca de cand a ocupat fotoliul de primar a modernizat 300 de strazi din Timisoara, din peste 1.000, cate are orasul nostru.

Municipalitatea are planuri mari si pe viitor, pentru refacerea unor artere de circulatie. Altele vor fi reabilitate cu bani din bugetul local. Un prim pas va fi facut in sedinta de consiliu local, cand alesii vor muta o parte din bani de la Dezvoltare la Functionare, pentru repararea strazilor si trotuarelor.

„Am dus o adevarata campanie de reparare a drumurilor, a carosabilelor, a trotuarelor din oras, de creare de carosabile si trotuare unde nu am avut si vrem sa continuam aceasta campanie astfel incat sa beneficiem de drumuri si trotuare foarte bune in tot orasul. Am facut progrese uriase si oricine poate vedea aceste progrese. Orasul nostru are peste 1.000 de strazi, noi am reusit sa punem la punct 300, inca mai e mult de lucru. Progresele sunt uriase, marile artere arata acum intr-adevar asa cum trebuie sa arate intr-un oras cu pretentii cum este Timisoara. Nu ne-ar putea depasi decat Bucurestiul”, a explicat primarul Timisoarei.

Unul dintre cele mai importante proiecte pentru fluidizarea traficului in Timisoara se refera la reorganizarea circulatiei pe Inelul 1, in centrul orasului. In acest sens ar trebui amenajat pasajul subteran auto pe sub Piata Victoriei si o parcare de 500 de locuri sub bulevardul cu palmieri, I.C. Bratianu. Pentru acest proiect exista deja studiu de fezabilitate.

CITESTE SI: Pasajul subteran auto din Piata Victoriei, un fleac pentru primarul Nicolae Robu. Cand incep efectiv lucrarile?

Daca reprezentantii primariei gasesc banii necesari pentru efectuarea unor lucrari, anul viitor ar putea incepe lucrari si pentru reabilitarea mai multor poduri.

„Avem lansate studiile de fezabilitate si proiectele tehnice pentru Podul Eroilor, pentru Podul Stefan cel Mare, o expertiza pentru pasarela Parcul Copiilor, apoi SF si amenajare pentru strada Edgar Quinet, apoi SF si amenajare pe strada Mircea Neamtu, SF si modernizare plus extindere pe bulevardul Sudului, ce-am facut pana acum este o reparatie pe partea existenta, dar mergem inainte cu proiectul care prevede extinderea acestuia spre strazile Mures si Muzicescu. Apoi avem un drum de legatura intre Calea Buziasului si strada Siemens cu sens giratoriu in acea zona si cu realizarea unei parcari publice. Alt proiect important despre care n-am vorbit, pentru ca nu suntem in stadiul sa facem implementare, se refera la amenajarea Inelului IV, sectorul strada Macin – strada Constructorilor si racord la strada Demetriade. Strada Demetriade a devenit foarte functionala, foarte folosita dupa ce am amenajat-o si sigur ca noi tinem foarte mult la proiectul Inelului IV si ne pregatim sa putem intr-un cat mai scurt timp sa trecem la amenajarea lui in practica, pentru ca este extrem de important”, a declarat Nicolae Robu.

Dupa cum opiniatimisoarei.ro va informa deja, anul viitor ar trebui sa inceapa si largirea la patru benzi a Caii Martirilor, spre Calea Girocului, pana la marginea orasului.

CITESTE SI: Piste pentru biciclisti si 4 benzi de circulatie pe Calea Martirilor, cu 3,7 milioane de euro. Cand incep lucrarile si cat tin?

Studiu de fezabilitate si proiect tehnic s-au facut si pentru modernizarea strazii Grigore Alexandrescu, portiunea de la Calea Torontalului pana la Calea Aradului. Conducerea primariei mai vrea si doua sensuri giratorii pe Calea Sever Bocu, la intersectiile cu strazile Ion Ionescu de la Brad si Calea Constructorilor.

In urma cu cateva saptamani v-am informat si despre un proiect de amenajare a doua strazi noi in zona Oituz, pentru ca soferii sa poata ajunge mai repede de pe Popa Sapca pe Calea Aradului.

CITESTE SI: Vom avea doua strazi nou-noute in Timisoara. Unde le amenajeaza primaria si cum ii vor ajuta pe soferi?

Si strada Podeanu ar urma sa fie extinsa la patru benzi, dupa ce reprezentantii Primariei Timisoara au demolat garajele timisorenilor de acolo. Avem deja studiu de fezabilitate si proiect tehnic, investitia fiind estimata la aproape 2 milioane de euro, banii urmand sa fie luati din bugetul local. Totodata, in dreptul strazii Podeanu, in parcarea stadionului Dan Paltinisanu, ar urma sa fie amenajat un sens giratoriu, insa pe un alt proiect, pentru care se spera obtinerea de fonduri europene.

Tot patru benzi ar trebui sa aiba si strada Maresal Constantin Prezan, de la Calea Martirilor pana la AEM. Drumul Boilor se afla si el cuprins pe lista de investitii a Primariei.

„Vrem sa il finalizam cat mai repede pentru a ne permite o racordare cu un drum pe care il amenajeaza comuna Mosnita Noua, dinspre Mosnita Veche pana la canalul care este acolo in zona. Deci nu va fi o sarcina foarte mare pentru noi, la primavara vrem sa-i dam drumul, sunt 1,2 kilometri si nu ne va lua foarte mult timp sa-l realizam”, a spus Robu.

Tot la anul trebuie sa intre in reparatii si strazile cu piatra cubica din zona Balcescu. S-a asteptat dupa un aviz de la Directia pentru Cultura, Culte si Patrimoniu National, piatra cubica de pe aceste strazi urmand sa fie folosita pentru pavarea Pietei Unirii, in primavara.

CITESTE SI: Strazile cu piatra cubica din zona Balcescu intra distruse in iarna. Cand vor fi reabilitate?

Proiectele nu sunt noi, insa reprezentantii Primariei Timisoara n-au mai vorbit de ele de ceva vreme. Motivul? „E nevoie de timp pana cand ajungi in faza de executie, dar nu sunt uitate, ele sunt toate lansate si la toate se lucreaza, fiind in diverse statii”, completeaza edilul-sef.

Pana una alta, e de munca, insa ramane de vazut daca se gasesc si bani pentru punerea in practica a acestor proiecte.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Viteza spargerilor (de toate felurile) depaseste viteza de finalizare a lucrarilor, astfel ca apar zone din oras din ce in ce mai greu accesibile; ca urmare din ce in ce mai multi concetateni (cu nr TMCSMHGJHD…) circula pe strazi cu interzis accesul … sau interzis intrare , sau interzis virare stg-dr s.a.m.d.
    Cred ca cei de pe str. Resita (I. Maniu) responsabili cu indicarea, semnalizarea, … drumurilor ar trebui sa se implice, ca si inspectorii de zona din Timisoara care ar trebui sa tina sub control ceea ce se intampla.

    • Nu fi naiv, nimeni „din cei vizati” nu iti citeste parerea.
      „Oamenii aceia” nu stiu nimic despre circulatia in orasele mari.
      Daca ar sti ar fi facut de mult ceva (si s-ar putea face multe, chiar si fara investitii deosebite, doar cu inteligenta activa)

  2. Mi-ar părea rău ca piatra cubică să fie luată de pe străzile din Elisabetin. Arată foarte fain!!!

  3. De ce sa-ti para rau d-le George,de bolovanii care rup directiile masinilor si a gropilor formate ???Sa-i ia naibii ,sa-i duca urgent unde vor si sa asfalteze strazile si trotuarele ca lumea,deoarece suntem in 2014 si nu in 1500,1600,cand era nevoie de bolovani pentru caii turcilor…!!!

  4. Si in ziua de azi mai astept modernizarea strazii Grigore Alexandrescu. Sunt cateva sute de apartamente (si se mai construiesc inca) si nici macar un amarat de iluminat public si un trotuar nu exista.