Opinia Timisoarei

Asociatiile de proprietari din Timisoara au inceput rafuiala cu administratorii de bloc: ii acuza de valoarea mare a facturilor la intretinere

 

TIMISOARA. Sumele uriase din facturile la intretinere, la care se adauga cheltuielile de renovare si reparatie a blocurilor de locuinte din Timisoara, au inceput sa invrajbeasca unele asociatii de proprietari, care merg pana acolo incat acuza administratorii de proasta gestiune a banilor sau intocmirea unor liste de cheltuieli neconforme cu consumul real.

In aceasta situatie se afla si Asociatia de proprietari de pe strada Mures nr. 4, bloc 17, unde cativa locatari sunt nemultumiti de serviciile administratorului Marian Ciocan si au declansat o campanie de reclamatii la autoritatile locale si plangeri adresate organelor de cercetare penala.

 

M-am trezit, la apartamentul 18, ca am de platit suma de 240 de lei pentru niste reparatii la coloana de incalzire. In conditiile in care inlocuirea tevilor s-a facut la sfarsitul anului 2011, prin noiembrie, i-am cerut administratorului sa-mi arate nota de receptie finala. Stiam ca acele sume au fost bagate la cheltuielile de atunci, ca le-am platit toata lumea, si tocmai de aceea am fost mirat cand le-am revazut pe lista de la intretinere. S-a platit pana la ultimul leu! In loc sa ma lamureasca, administratorul a trecut la amenintari cu bataia si ca-mi baga apa la pausal, chiar daca am contoare pe tevile de apa”, ne-a declarat locatarul Constantin Luchian, de la apartamentul 18, care se afla la un pas de a fi executat silit pentru suma restanta.

Nu vreau sa ajung in situatia celor de la apartamentul 1, care au fost executati silit, desi au sustinut ca si-au platit toate cheltuielile. Banii au fost recuperati, iar acolo s-a mutat deja altcineva”, mai spune, speriat, Constantin Luchian.

Printre documentele acuzatoare la adresa administratorului, acesta ne-a aratat cateva liste de cheltuieli care nu poarta semnaturile presedintelui asociatiei sau cenzorului, asa cum cere legea, dar si chitante cu sume incasate in luna februarie 2012 (nr. 267/3.02.2012), dar scazute abia abia in luna august, acelasi an. De asemenea, in actele semnate de administrator apar si sume de 25 de lei reprezentand cheltuieli neprevazute. Sigur ca toate aceste sume haotice din listele de cheltuieli ar trebui verificate de comisia de cenzori sau de presedinte, insa acest lucru este aproape imposibil, in conditiile in care, in blocul 17, de pe strada Mures nr. 4, nu prea se stie cine conduce asociatia de proprietari. Iar aceasta asociatie nu este membra a Federatiei Asociatiilor de Locatari din Timisoara, ca sa beneficieze de un control suplimentar al datelor din listele de cheltuieli si a bonitatii administratorului. Tocmai de aceea, acest caz a fost adus in atentia Primariei Timisoara si a Politiei Municipiului Timisoara…

„Listele de cheltuieli sunt intocmite cu incalcarea legii! FALT nu se poate autosesiza!”

Presedintele Federatiei Asociatiilor de Locatari din Timisoara, Petru Olariu, ne-a confirmat faptul ca saracirea populatiei a dus la aparitia conflictelor la nivelul asociatiilor de proprietari. La toate acestea se adauga si calitatea slaba a unora dintre cei ce administreaza blocurile Timisoarei.

Cu cat saracia este mai mare, conflictele sunt mai multe. Atunci cand cheltuielile la intretinere au fost 130 – 150 de lei, nu au existat probleme, insa acuma, cand cheltuielile lunare pot ajunge si la cuantumul unui salariu, depinde fiecare cat castiga, locatarii se uita si la ultimul leut de pe lista. Mai ales, cand acesta este luat cu japca”, spune Petru Olariu. In opinia sa, asociatiile de proprietari care nu sunt membre ale FALT, sunt expuse abuzurilor ce pot fi comise de catre administratori.

Administratorii care colaboreaza cu noi sunt verificati in fiecare luna. Este greu sa se strecoare erori sau plati suplimentare, chitante scazute la cateva luni sau un comportament discretionar din partea administratorului. Sigur, au fost si exceptii, cand stampila asociatiei a fost detinuta de administrator – si nu de presedintele asociatiei, asa cum prevede legea -, ceea ce a facilitat comiterea de falsuri in chitantiere si pe listele de cheltuieli, toate acestea aflate, acum, in cercetarea organelor de Politie”, ne-a dezvaluit presedintele federatiei asociatiilor de proprietari din Timisoara.

Referindu-se strict la cazul de pe strada Mures, unde administratorul este acuzat de incasarea unor sume fara acoperire, Petru Olariu este foarte transant. „Acolo listele de cheltuieli nu-s bune, is intocmite cu incalcarea legii! Noi nu putem da amenzi si nu ne putem autosesiza, mai ales ca acea asociatie nu este membra a FALT. I-am recomandat domnului Luchian sa faca doua lucruri: o reclamatie la Primarie si o plangere penala la Politie. Nu stiu daca le-a facut, insa nu a mai trecut pe la noi. Acel administrator este cu probleme, face un soi de concurenta neloiala administratorilor care lucreaza cu FALT, desi ne-a promis ca nu se va intampla acest lucru. Noi nu avem calitatea procesuala de a face sesizari, insa putem adanci verificarile imediat dupa ce pe fir intra si Politia”, spune Olariu.

„Tot scandalul a pornit de la o lucrare executata in urma cu doi ani!”

In conditiile in care la nivelul conducerii Asociatiei de proprietari de pe strada Mures nr. 4 este un adevarat vid de putere, numele presedintelui fiind necunoscut, am incercat sa deslusim datele problemei listelor de cheltuieli cu administratorul Marian Ciocan. „Tot scandalul a pornit de la o lucrare de reparatii efectuata in urma cu doi ani! Atunci s-au incasat cotele de cheltuieli ce a revenit pentru fiecare apartament, mai putin apartamentul nr. 18, apartinand domnului Luchian Constantin, si altor doua apartamente invecinate. S-a facut o sedinta, s-a aprobat incasarea acestor sume, insa locatarii de la etajul IV s-au declarat nemultumiti si au reclamat ca platesc pentru a doua oara. Nu este asa, pentru ca a fost vorba despre o lucrare platita cu bani incasati pe tabel. Cat priveste cuantumul cheltuielilor, aici valoarea facturilor este destul de mica in comparatie cu cele din alte parti, adica 150 – 180 de lei, deci nu se poate pune problema conflictelor pornite de la facturi. Daca este sa vorbim despre domnul Luchian, el este un pic mai ciudat, s-a apucat sa reclame peste tot probleme care nu exista!”, ne-a declarat Marian Ciocan, care s-a oferit sa vina la redactie pentru a ne pune la dispozitie orice document privitor la aceasta asociatie…

Exit mobile version