Opinia Timisoarei

Asociatia capusa la care aproape toti angajatii sunt sefi are o datorie uriasa catre Societatea de Transport Timisoara, refuza s-o plateasca si lasa angajatii STPT fara salarii de sarbatori. O conduce ‘incompetentul’ Goia, recompensat de Nicolae Robu

TIMISOARA. Dupa ce si-a dat demisia, in martie 2019, din functia de director tehnic de la Societatea de Transport Public Timisoara, Ioan Goia s-a intors in sistem pe o noua functie de… director, trei luni mai tarziu. Numit candva ‘incompetent’ de primarul Nicolae Robu, acesta a fost ‘reevaluat’ si recompensat, fiind pus sa conduca Asociatia de Dezvoltare Intracomunitara ‘Societate Metropolitana de Transport Timisoara’, respectiv institutia care gestioneaza transportul in comun din Timisoara catre comunele periurbane.

Aceasta asociatie are astazi datorii de aproape 3 milioane de lei catre STPT pentru serviciile prestate, facturi pe care directorul Goia refuza sa le achite.

Mai mult, si din acesti bani ar trebui platite salarii catre angajatii de la STPT, dar si facturi catre furnizori, or e stiut faptul ca n-o dau banii afara din casa pe Societatea de Transport Public Timisoara.

Liderii de sindicat sunt revoltati ca Asociatia de Dezvoltare Intracomunitara ‘Societate Metropolitana de Transport Timisoara’ a lui Goia nu-si plateste datoriile.

„Din cate am inteles de la conducere, exista un contract intre STPT si Asociatia Metropolitana cu un anumit comision, ceea ce nu exista in Romania, de 10% din bilete si abonamente. Din punctul meu de vedere, este o capusala. Ei primesc banii de la primarie si ni-i dau cand vor. Gasesc diferite motive. Nu exista sa prestezi o munca, Primaria sa te oblige sa dai gratuitati si banii sa treaca pe la aceasta asociatie.

Trebuie verificat. Eu am incercat sa-l sun pe domnul Goia, nu mi-a raspuns, desi eu nu am avut o relatie proasta. Nu mi-a raspuns si am luat-o ca atare.

Am reusit sa ne descurcam, dar nu e in regula. N-am dat tichetele de masa, care sunt un venit mare pentru un om normal. Situatia asta e de pe vremea lui Robu. E greu.

Ni se spune ca Asociatia nu da banii. E normal ca STPT sa fie prelucrata de o Asociatie Metropolitana? Domnul Robu sa clarifice lucrurile, sa spuna ce a facut. Cum a capusat societatea de transport.

Din cate stiu, sunt vreo 25 de angajati la asociatie care iau salarii mai mari decat noi. Ei ne pun noua conditii, ca asa vor. Sper sa fie in regula. Trebuie sa primim tichetele de masa. E prima luna de intarziere. De cand a plecat domnul Goia (din functia de sef al STPT, n.r.) n-am mai avut intarzieri, probabil acum si-a adus aminte cum era pe vremea lui”, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Vasile Pasca, liderul de sindicat din cadrul STPT.

Seful STPT Nicolae Bitea: Directorul Goia nu imi raspunde la telefon din luna iulie. Niciodata nu e disponibil

Directorul Ioan Goia ar da vina pe operatorul de transport si sustine ca cere bani pentru servicii pe care nu le-a efectuat in privinta abonamentelor gratuite, pe care STPT le factureaza chiar daca nu au fost validate in sistem. N-a putut fi insa contactat.

In realitate, conform contractului care este in vigoare, SMTT trebuie sa acopere diferenta de tarif acordata operatorului pe baza numarului de calatorii vandute, nu validate. Ceea ce insemna ca, daca Societatea de Transport Public Timisoara elibera abonamente gratuite, pentru elevi sau pensionari, de exemplu, acestea trebuie decontate de SMTT, chiar daca beneficiarii nu circula cu mijloacele de transport in comun, respectiv nu valideaza calatorii.

In plus, intrucat sistemul informatic al STPT are o vechime de 12 ani, si face, de multe ori, imposibila prelucrarea datelor de validare, fiind un volum prea mare de lucru.

„Eu vreau colaborare, vreau transparenta, comunicare, cadru legal. Nu se discuta sa trecem peste acest cadru legal. Nu imi raspunde la telefon din luna iulie, cand vreau sa il gasesc, nu exista. Cand sun eu, tot timpul nu este disponibil. Eu vreau sa functioneze lucrurile pentru binele orasului si al societatii de transport Timisoara”, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Nicolae Bitea, directorul Societatii de Transport Public Timisoara.

Conducerea STPT a reusit sa plateasca o parte din salariile angajatilor sai, in ciuda facturilor ramase neachitate de Asociatia lui Goia, pentru a nu-i lasa pe oameni fara bani de sarbatori. Insa mai trebuie sa le achite bonurile si ramane de vazut ce se va intampla in 30 ale lunii decembrie.

Asociatia lui Ioan Goia unde majoritatea salariatilor sunt sefi. A angajat 21 de oameni de cand e director

In urma ceva timp, pe cand incerca din rasputeri sa ‘scape’ de el de la sefia STPT, fostul primar Nicolae Robu il numea ‘incompetent’ pe Ioan Goia si l-a acuzat in mai multe randuri ca il sfideaza: ‘Un nesimtit, nerusinat, care sfideaza un oras intreg‘, spunea Robu la adresa fostului director al Societatii de Transport in Comun, in 2017.

Va reamintim, Ioan Goia a plecat din functia de director general al Societatii de Transport Public in 2018, in luna mai. Asta dupa ce, in repetate randuri, Nicolae Robu s-a plans de felul in care a condus cu anii destinele STPT. O vreme a ramas sa lucreze in cadrul companiei ca director tehnic, apoi a fost ‘reevaluat’ de Nicolae Robu si pus sef la Societatea Metropolitana de Transport Timisoara.

Nimanui nu-i este foarte clar cu ce se ocupa aceasta asociatie, infiintata in 2009 de administratia Ciuhandu, tinuta in brate de administratia Robu, prin care se plimba niste bani si se incaseaza comisioane. Dar cert este ca majoritatea angajatilor sunt sefi.

In plus, din cei 25 de salariati pe care ii numara Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara ‘Societatea Metropolitana de Transport Timisoara’ , 21 au fost angajati numai in ultimul an si jumatate, de cand Ioan Goia a devenit directorul societatii.

Exit mobile version