TIMIS. Începând cu data de 15 mai 2025, Aquatim SA va prelua operarea sistemului de apă și canalizare din Lugoj. Preluarea de către Operatorul Regional Aquatim înseamnă, în primul rând, șansa de a beneficia de fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii de apă potabilă și apă uzată, în care nu s-a mai investit de peste 20 de ani. În prezent, infrastructura este veche, fragilă și predispusă la avarii frecvente și grave. În plus, cele trei stații de tratare a apei potabile, precum și stația de epurare sunt dotate cu echipamente vechi și deteriorate și necesită o retehnologizare completă.
Aquatim are o experiență de peste 20 de ani în accesarea fondurilor nerambursabile. Mai bine de 400 de milioane euro, bani ai Uniunii Europene, au fost folosite pentru reabilitarea și extinderea rețelelor în toate localitățile pe care le-a preluat până acum. Programul de Dezvoltare Durabilă (PDD), proiect cofinanțat de Uniunea Europeană, pe care Aquatim îl implementează, în prezent, la nivelul județului Timiș, se adresează exclusiv operatorilor de apă.
Compania timișeană Aquatim este, de 9 ani, pe locul I în Topul Național al Firmelor, clasament organizat de Camera de Comerț și Industrie a României, la categoria Întreprinderi Mari, domeniul „Captarea, tratarea și distribuția apei”.
Activitatea companiei este coordonată din Timișoara, iar operarea în județ este organizată prin 5 sucursale în Buziaș, Deta, Făget, Jimbolia și Sânnicolau Mare. Începând cu data de 15 mai 2025, municipiul Lugoj este sucursala cu numărul 6.
Deși preluarea sistemului de apă și canalizare din Lugoj presupune un efort considerabil din partea Aquatim, atât financiar cât și logistic, compania este suficient de robustă pentru a face față acestei provocări. Până acum, societatea Meridian 22 SA a încercat să facă față singură gestionării serviciilor de apă și canalizare din Lugoj, însă i-a fost imposibil să obțină finanțări suficient de consistente încât să susțină nevoia permanentă de reabilitare și extindere a infrastructurii. Un Operator Regional de anvergura Aquatim, cu un departament specializat exclusiv pe atragerea și implementarea fondurilor europene, poate obține sume considerabile, care permit nu doar reparații, ci înlocuirea completă a vechilor conducte și echipamente cu unele noi și moderne.
Pentru locuitorii orașului Lugoj, preluarea de către Aquatim înseamnă în primul rând apă curată și sigură la robinete, dar și servicii de calitate superioară, trecerea la un sistem modern de contorizare și facturare, deschidere și transparență în comunicare. De asemenea, Operatorul Regional va furniza și un număr considerabil de locuri de muncă pentru lugojeni, deoarece partea executivă a activităților va fi asigurată de personal local.
În momentul de față, localitățile din România cu mai mult de 10.000 locuitori, deci și orașul Lugoj, se află într-o situație foarte dificilă, fiind în curs de sancționare de către Curtea de Justitie a Comisiei Europene pentru neîndeplinirea integrală a obligațiilor de colectare și epurare a apelor urbane reziduale. Aceste obligații au intrat în vigoare încă din 2016.
Pentru încălcarea legislației europene, pentru fiecare caz de infringement, amenda este de 1,7 milioane de euro, plus penalități de până la 124.000 de euro pentru fiecare zi de întârziere în aplicarea normelor europene.
Tarife noi pentru serviciile de apă și de canalizare din Lugoj
Tarifele aplicate de Aquatim la nivelul ariei de operare, astfel și în Lugoj, odată cu preluarea serviciilor, vor fi, pentru serviciul de alimentare cu apă, de 7,71 lei/metru cub (0,0077 lei/litru), iar tariful pentru canalizare va fi de 7,86 lei/metru cub – la ambele se adaugă cota de TVA de 9%. Acest tarif este unic în toată aria de operare a Aquatim. De altfel, în clasamentul tarifelor pentru serviciile de apă și canal din țară, compania noastră se situează în a doua jumătate, între cele mai mici tarife.
La dispoziţia clienților există mai multe modalități de plată a facturii: on-line, pe pagina web www.aquatim.ro (prin caesarean butonului „Plata fără cont” sau a portalului dedicat clienților, unde se poate plăti în sistem securizat, prin card bancar), aplicația My Aquatim (disponibilă pentru Android si IOS), bănci (ghișeu, virament, bancomat, direct debit sau internet banking), magazinele din rețeaua PayPoint, unitățile poștale informatizate, serviciul Westaco Expres (disponibil în stațiile OMV), centrele de plăți Un-doi, casieriile Aquatim.
Tot la dispoziția clienților noștri, 24 de ore din 24, este serviciul call-center și dispeceratul Aquatim, telefon 0356914, care preia sesizările legate de funcționarea serviciilor de apă și de canalizare (presiune și debit reduse, canalizare înfundată etc.).