Anunt soc! O sectiune a lotului 2 de autostrada Lugoj – Deva ar putea fi demolata! Tronsonul era aproape de inaugurare

Dupa anuntul privind demolarea unei portiuni a autostrazii Orastie-Sibiu,  inca o autostrada facuta de catre aceiasi italieni de la Salini Impregilo ar urma sa fie daramata. Este vorba de o portiune din Autostrada Lugoj – Deva. Studiul de fezabilitate pentru aceasta a fost realizat de aceiasi firma care s-a ocupat de documentatia portiunii de autostrada aflata intre Orastie si Sibiu, dezvaluie capital.ro.

CITESTE SI: Imagini din aer cu Autostrada Lugoj – Deva, pe tronsonul care ar trebui sa fie GATA pana la sfarsitul anului! VIDEO!

CITESTE SI: FOTOREPORTAJ : Primul ASFALT pe autostrada Lugoj – Deva, Lot 2. Cand se va deschide circulatiei si ce probleme intampina constructorii?

Odata cu demolarea unei portiuni de autostrada intre Orastie si Sibiu, construita de Salini Impergilo, CNADNR a cerut verificarea finalizarii celor 17 km din lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva, Margina -Faget – Dumbrava, proiect derulat de acelasi grup italian.

lugoj-deva

Surse oficiale din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi au declarat pentru capital.ro ca o portiune din cei 17 km de autostrada, aflati pe lotul 2, cuprins intre Lugoj si Deva, anuntati a fi dati in folosinta la sfarsitul acestui an, ar putea fi demolata din cauza faptului ca s-a constatat folosirea materielor de slaba calitate ca si la autostrada Orastie-Sibiu.

Avem un raport in urma unei expertize efectuata pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva. Materialele de constructii care ar fi trebuit puse in corpul autostrazii nu au fost gasite de experti, dar au fost platite de catre Compania Nationala de Autostrazi. in expertiza este precizat ca trebuie demolata o anumita portiune de autostrada pentru ca s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o noua exepertiza pentru a stabili daca firma de constructii a respectat proiectul”, explica sursele citate de capital.ro.

Luna trecuta, Compania Nationala de Autostrazi anunta posibila deschidere a traficului pentru 17 km de autostrada, la finalul acestui an, din totalul de 28 km aflati pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva.

Italienii de la Salini Impregilo, in asociere cu firme SECol SpA, in vara anului 2013 au castigat constructia celor 28 km de autostrada intre Lugoj si Deva.

Chiar daca pretul constructiei lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva, in lungime de aproximativ 28 km, era evaluat, conform caietului de sarcini, la aproximativ 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, Salini Impergilo a venit cu o oferta de aproximativ 50% din pretul calculat. Salini Impregilo a castigat licitatia pentru suma de 562 milioane de lei, respectiv 4,56 milioane de euro in medie pe kilometru.

SF-ul pentru acest tronson a fost realizat tot de firma care a pregatit documentatia lotului Orastie-Sibiu

Studiul de fezabilite in baza caruia s-au licitat cele patru loturi de autostrada intre Lugoj si Deva a fost fost realizat de Diwi Consult International din Germania. Aceasta firma a incasat peste 12,6 milioane de euro de la Compania Nationala de Autostrazi, a predat documentatiile pentru loturile de autostrada Lugoj-Deva si Deva-Orastie-Sibiu, dupa care s-a facut nevazuta. Mai exact, in mai 2007 Compania Nationala de Autostrada a semnat contractul pentru realizarea studiilor de fezabilitate loturilor de autostrada Lugoj-Deva si Deva-Orastie-Sibiu. in momentul sesizarii problemelor pe autostrada Orastie-Sibiu, Diwi Consult International intrase in insolventa.

UPDATE: Compania Nationala de Autostrazi din Romania vine cu precizari legate de Lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva. Ce au gasit consultantii?

Lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva este un lot in constructie. In perioada 02.11 – 05.11., Directia Calitate din cadrul CNADNR SA si laboratoarele din cadrul DRDP Timisoara si DRDP Cluj au fost pe teren pentru a verifica lucrarile executate pana in prezent, aflate in diferite stadii de executie. Laboratoarele au recoltat probe din tronsonul de autostrada executat (materiale puse in opera), precum si din stocurile de materiale, fiind verificata si calitatea mixturilor asfaltice utilizate.

Pana la acesta data, lucrarile sunt realizate in conformitate cu proiectul de executie si Caietul de sarcini, existand un numar de 4 note de neconformitate semnalate de catre Consultantul care asigura respectarea proiectului de executie pe acest contract. In functie de rezultatele primite de la laboratoare, cele 4 neconformitati vor fi stinse sau nu.

Determinarile specifice de laborator  efectuate de catre DRDP Timisoara, respectiv DRDP Cluj vor fi analizate, dupa care vor fi comunicate Companiei.

Precizam ca pentru perioada imediat urmatoare, desi exista firme specializate (ingineri FIDIC), CNADNR SA va monitoriza si verifica in paralel calitatea lucrarilor executate pe santierele de autostrazi si drumuri nationale aflate in prezent in executie.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Cine scrie articolele astea? Nu se intelege nimic. Ce tronson este afectat, intre ce localitati?

  2. Ruta recomandata pentru toti transportatorii si pentru toate tipurile de transporturi rutiere, aflate in tranzit prin Romania, deoarece este cea mai buna si cea mai scurta ruta de tranzit, pentru relatiile :

    – Ungaria, Serbia – Bulgaria, Grecia, Turcia, Rep. Moldova, Ucraina, tur – retur :

    – Nod rutier Centura Szeged M 5 ( E 75 ) – ( M 5 E 75 – M 43 E 68 ) – M 43 ( E 68 ) – M 43 – A1 – DJ 691 – DN 59 ( E 70 ) – DN 58B – Nod rutier Gataia DN 58B – ( DN 58B – DJ 588 ) – DN 58B = 206 km.

  3. Pai cine trebuie sa supervizeze lucrarile? Nu exista firma anagajata care sa verifice daca se respecta proiectul, daca se.folosesc materiale de calitate sau daca acestea cchiar se folosesc, pai daca nu se surpa autostrada nimeni nu verifica, o aveam asa proasta, facuta cu materiale proaste sau cu materiale lipsa…cineva lua banii, se taia panglica si prostii dadeau cu masina in gropi…tara babaniera. DNA, unde esti? firma care a fost platita care sa supervizeze lucrarile trebuie trasa la raspundere. La mititica cu ei!

  4. Cea mai scurta ruta de tranzit prin Romania, recomandata, pentru destinatiile mentionate mai sus, pentru autovehicule cu MTMA mai mica de 7,5 tone, care tranziteaza punctul de trecere a frontierei Cenad .

    – Nod rutier Centura Szeged M 5 ( E 75 ) – ( M 5 E 75 – M 43 E 68 ) – M 43 ( E 68 ) – 430 ( E 68 ) – 431 – DN 6 – DN 59 ( E 70 ) – DN 58B – Nod rutier Gataia DN 58B – ( DN 58B – DJ 588 ) – DN 58B = 190 km.

  5. Uraaa! Romania va avea crestere negativa la kilometri de autostrada construiti!