Opinia Timisoarei

Alei mult prea inguste in proiectul de reabilitare a malurilor Begai. Nicolae Robu: Sunt cateva greseli de proiectare, trebuie niste modificari. FOTO!

TIMISOARA. Se lucreaza de zor pe malurile Begai, in cadrul proiectului de reabilitare a acestora cu bani europeni. Muncitorii au conturat deja aleile pietonale, dar si pistele de biciclete. Mult prea inguste, atrag insa atentia timisorenii. Primarul Nicolae Robu a fost si el pe santier si le da dreptate acestora: aleile sunt prea inguste si exista chiar si cateva greseli de proiectare. Asadar, de vina nu sunt muncitorii, ci chiar proiectantul. Culmea, proiectul a fost aprobat de specialistii din Primaria Timisoara.

Exista insa solutii. Potrivit lui Robu, greselile de proiectare trebuie corectate, iar aleile trebuie largite, pentru ca fiind mult prea inguste, timisorenii care vor iesi la plimbare pe malurile Begai abia vor avea loc sa se… tina de maini. Nici nu se pune problema ca doua mamici sa-si plimbe copiii in carucioare.

„Am fost la fata locului, doar umblu pe santier. Mi se pare gresit, sunt cateva greseli de proiectare, executantul a facut ce trebuie… luni va veni managerul de proiect la mine. Sunt prea inguste aleile pietonale, timisorenii vor vrea o alee pietonala in sensul propriu al termenului, pe care poti sa te plimbi in liniste. Or, acum aleea trasata la limita permite pentru 2 oameni cu silueta sa mearga tinandu-se de mana. Nu e in regula. E simplu, nu sunt complicatii, trebuie niste modificari, sigur, respectand regulile jocului. Nu e complicat, sunt niste fasii de pamant intre pista de biciclete si trotuar, care n-au nicio noima. Nu sunt peste tot, ca in unele locuri sunt lipite, dar sunt solutii, in orice caz. Nu va ramane asa”, a promis primarul Timisoarei.

Biciclete de inchiriat si sezlonguri pe malurile Begai

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Potrivit primarului, firma care se ocupa de amenajare lucreaza foarte bine, asa ca proiectul ar trebui sa fie gata la timp, la jumatatea anului 2015.

Practic, vor fi refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, vor fi amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, va fi cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, vor fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.

Canalul Bega a fost primul canal navigabil de pe teritoriul actual al Romaniei, construit intre 1728 si 1760. Are o lungime de 44 km pe teritoriul tarii noastre si 72 km pe teritoriul Serbiei. A fost aur pentru transportul comercial de marfuri, in perioada interbelica acesta a ajuns chiar si la 250.000 de tone pe an. In 1944, canalul Bega transporta aproximativ 500.000 de pasageri. In anul 1958 a fost inchis transportului de marfuri, iar aproape zece ani mai tarziu a fost inchis si transportului de persoane. Acum doi ani, in 2012, a fost redeschis incet incet navigatiei.

Foto: Alex Valentin-Pokus

CITESTE SI:

Vaporetto de Venetia ar putea ajunge in 2015 la Timisoara. Cate vaporase cumpara pana la urma Primaria pentru transportul public pe Bega?

Start la reabilitarea malurilor Begai! Lucrarile le face firma din Arad, care se ocupa si de refacerea treptelor Catedralei

Exit mobile version