Aeroportul Timisoara sa treaca in administrarea Consiliului Judetean si a Primariei. Initiativa deputatului PSD Alfred Simonis

TIMISOARA. Aeroportul International ”Traian Vuia” din Timisoara nu trebuie sa ajunga pe mana baronilor locali in Caras – Severin si Arad care si-l disputa, spune deputatul social – democrat de Timis, Alfred Simonis.

CITESTE SI: A fost prelungita cu 7 ani valabilitatea cardurilor nationale de sanatate emise pana la 31 decembrie 2014

Simonis spune ca diferenta intre Aeroportul Timisoara si aeroporturile din Arad si Caransebes e precum aceea dintre un elefant si un purice

Aeroportul Timisoara este o companie pe profit, printre putinele care au management eficient. Majoritatea companiilor similare ale statului sunt in situatii economice dificile si au nevoie de subventii de stat. Marea problema e ca 2 baroni locali, Gheorghe Falca si Marcel Vela doresc sa puna mana pe acest Aeroport din Timisoara care a avut o crestere naturala in acesti ani. PDL care se afla la guvernare si care acum s-a deghizat in PNL, in 2009 – 2010 au mai incerat o fuziune cu Aeroportul Arad, dar nu au reusit pentru ca noi am facut presiuni atunci. Aeroportul Timisoara are 1,5 milioane pasageri pe an, la Arad abia sunt cateva curse pe an. Diferenta este intre un elefant si un purice. Daca vom incepe sa investim in aeroportul lui Falca din Arad, investitiile din Timisoara vor suferi. Este foarte grav ca Nicolae Robu si parlamentarii de Timis ai PNL nu au capacitatea de a influenta deciziile guvernului astfel incat sa schimbe managementul cu oameni din Timisoara, capabili, care sa duca la progres Aeroportul Timisoara”, a declarat Simonis care a mai adaugat ca detine informatii ca se doreste numirea unui director din Caras, la Aeroportul Timisoara, apoi fuziunea cu Aradul si Caransebesul.

Alfred Simonis a anuntat ca impreuna cu colegii sai din parlament a depus o initiativa prin care doreste ca actiunile detinute in prezent de Ministerul Transporturilor la Aeroportul Timisoara sa fie preluate de Consiliul Judetean Timis si Primaria Timisoara

Impreuna cu parlamentarii PSD am depus ieri o initiativa prin care actiunile Aeroportului Timisoara vor fi redistribuite CJT si PMT. Am luat aceasta decizie deoarece consideran ca este bine ca aceste actiuni sa fie impartite intre Consiliul Judetean si Primarie, astfel incat sa nu mai existe riscul de a sta la cheremul unui baron sau baronas in functie de pozitia vremelnica din guvern”, a declarat Simonis.

Potrivit proiectului social – democratilor, 55% din actiuni ar reveni CJT, 25% – Primariei Timisoara, iar 20% sa ramana Fondului Proprietatea, insa aceste procente mai pot fi discutate in prealabil.

Primarul Timisoarei sustine ca in trecut ar fi facut si el demersuri ca sa aduca Aeroportul Timisoara in administrare locala, insa acest lucru nu s-a concretizat, deoarece, spune el, in vecinatate este aeroportul militar.

Noi am facut demersuri in acest sens, de preluare, inca de acum cativa ani. S-au blocat, in principal, pentru ca e un aeroport inclusiv militar si s-a dorit ramanerea lui in administrarea statului„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro primarul Timisoarei.

Cat priveste felul in care Primaria Timisoara si Consiliul Judetean Timis vor gestiona situatia in cazul preluarii Aeroportului de catre autoritatile locale, edilul e optimist.

Intre primaria unei resedinte de judet si consiliul jutean trebuie sa existe colaborare si e o chestiune care tine de normalitate„, s-a marginit sa spuna primarul.

In acest moment, 80% din actiunile Aeroportului International Timisoara apartin Ministerului Transporturilor, iar 20% Fondului Proprietatea.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. ” printre putinele care au management eficient.”, simonis,asa ti se pare tie un psd-ist ce isi clateste stomacul cu listerine?
    Tu sti ce e acela un management eficient? Cineva care se implica in dezvoltarea aeroportului, care incearca si reuseste sa creasca atata numarul curselor cat si numarul destinatiilor de la aeroportul unde e in functie de conducere atat prin operatorii existenti cat si prin atragerea de noi operatori aerieni care sa opereze de pe acel aeroport.
    Domnul listerine a ajutat la falimentarea carpatair (cautati pe net sa vedeti), alungarea Ryanair, „contractarea” de lucrari de catre firme destul de apropiate (adica „sifonare de bani”), si multe altele.
    Eu v-as muta pe voi, pe tine simonis si pe idolu, sa conduceri aeroportul Cioca, cu cate o matura in mana.

    • Am uitat sa precizez faptul ca, nu ar conta attat de mult daca AIT e subordonat ministerului transportului sau CJT-ului si primariei Timisoara, daca nu are o conducere competenta.

  2. Acu va vin idei?Cat ati fost la putere a fost seceta?

  3. Rationamentul e simplu. Idolu e ca si demis de Ministerul Transporturilor, si atunci incearca sa-si faca jocurile si sa revina din nou la conducere cu ajutorul Primariei si a CJT la urmatoarele alegeri. A jucat la mai multe capete la Bucuresti, pina s-au prins potentatii zilei cit de duplicitar este. Nu e vorba de nici o unire a aeroporturilor ci doar cum sa mulga in continuare aeroportul. E doar o petarda menita sa mute atentia de la manevrele de culise,,un fel de iluzionism politic..

    • Esti prost si lipsit de substanta Banaticus are poate tangenta cu politica, dar cu cea abuziva si a intereselor. Fiind in subordinea MT, orice baron poate dispune de aeroport cum are chef, aici intervin lichelele infecte Falcutza si Velisor. Printre putinele (sau chiar singura) initiativa cu cap a PSD Timis pe care o salut si sustin. Mai mult decat atat, fiind de atatia ani la MT (la centru), dezvoltarea lui a fost stagnata si ingradita, curse noi 2-3, dar trecand in subordinea Primariei si a CJT se va dezvolta si maximiza potentialul, asta e aeroport regional cu potential de peste 3 milioane de calatori pe an, alea din Arad si Caransebes sunt totalmente inutile! Are nevoie de investitii serioase: extinderea pistei la 3.500 de metri, noi terminale, terminalul intermodal si cargo, gara de calatori