Opinia Timisoarei

Administratia Fritz a ales firma care ii va asigura consultanta ca sa stie cum intocmeste mai bine viitorul contract de curatenie si deszapezire in Timisoara

TIMISOARA. Primaria Timisoara a cumparat noi servicii de consultanta si a ales firma care sa o invete cum sa incheie un contract potrivit de curatenie stradala si deszapezire pentru urmatorii ani.

CITESTE SI: Dominic Fritz, atac virulent la adresa politistilor din Timisoara, dupa ce a fost chemat sa dea cu subsemnatul in legatura cu angajarea USR-istei de la Piete: Nu am o problema sa fim verificati pana la chiloti 

Dintre cele doua firme inscrise la licitatie, a fost desemnata castigatoare Transilvania Outsources din Cluj Napoca cu care municipalitatea a si incheiat contractul  „Servicii de consultanta privind elaborarea studiului de oportunitate si a caietului de sarcini pentru activitatile de salubrizare stradala si curatarea si transportul zapezii de pe caile publice si mentinerea in functiune a acestora pe timp de polei sau inghet – deszapezire in Timisoara„.

In 45 de zile, firma de consultanta va trebui sa faca doua documente: studiul de oportunitate si mai apoi caietul de sarcini pentru viitoarea licitatie pentru curatenie si deszapezire, iar pentru aceasta va incasa 45.700 de lei fara TVA, adica putin peste 11.000 de euro cu TVA. Primaria Timisoara era dispusa sa ofere 30.000 de euro pentru aceasta consultanta, insa clujenii s-au dus pana la o treime din suma pentru a-si adjudeca acest contract, in care au concurat cu o firma din Arad care, de altfel, intrigata de oferta nejustificat de scazuta a rivalului, a si depus o contestatie la CNSC, contestatie care, insa, i-a fost respinsa.

In urma acestui studiu ce va fi realizat de Transilvania Outsorces, Primaria Timisoara urmeaza sa stabileasca daca va merge pe varianta gestiunii directe sau pe cea delegata.

Din documentatie trebuie sa reiasa necesitatea asigurarii si gestionarii eficiente si de calitate a serviciului de salubrizare stradala si deszapezire, dar si adoptarea unor solutii tehnice adecvate si asigurarea unor utilaje performante in vederea cresterii eficientei serviciului.

In plus, municipalitatea vrea si o estimare a valorii viitoarelor bugete de salubrizare pentru durate ale contractului de 4, de 5, de 8 si de 10 ani.

In acest moment, activitatea de salubrizare stradala in Timisoara este impartita in mai multe sectoare.

Viitorul caiet de sarcini trebuie sa contina o multime de specificatii tehnice de la modul in care se vor desfasura operatiunile de curatenie si deszapezire mecanice si manuale, incepand cu latimea, lungimea si suprafetele, tipul de automaturatori multifunctionale pentru deszapezire cu plug si imprastiere de material antiderapant, viteza de deplasare si norma de poluare si pana la frecventa si zilele de desfasurare din saptamana ori norma de productie in metri patrati/ 8 ore/ 1 lucrator.

In toamna, Primaria a finalizat o alta licitatie si a angajat, cu 40.000 de euro, o firma care sa masoare toate strazile din oras., chiar daca aceste informatii se regasesc in baza de date a municipalitatii. Reprezentantii administratiei sustin insa ca au nevoie de o actualizare a lor pentru a stii cu precizie cum sa faca pe viitor mai eficient curatenia/deszapezirea in oras.

In prezent, curatenia stradala este asigurata de SC Brantner Servicii Ecologice SRL, in baza unui contract pe 4 ani, semnat in 2019. Operatorul asigura si curatarea si transportul zapezii de pe strazi si combaterea poleiului, prin operatiuni de curatare manuala si mecanica, imprastirea de material antiderapant etc.

Exit mobile version