Opinia Timisoarei

Adevarul despre ‘fisurile’ aparute pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva. Sunt la capatul tronsonului ce oricum nu va fi deschis circulatiei inainte sa se construiasca cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, care costa 300 de milioane de euro

Balbaiala autoritatilor legata de Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva continua.

CITESTE SI: Rasturnare de situatie pe Lotul 3 de pe Autostrada Lugoj – Deva. CNAIR a executat garantia spaniolilor inainte ca tribunalul sa o suspende 

CITESTE SI: Sa razi sau sa plangi? Vom avea muzeu pana cel putin la primavara pe Autostrada Lugoj – Deva Lot 3. Trebuie organizata licitatie pentru expertiza si mai apoi descind muncitorii CNAIR. Promisiunile ministrului Cuc, o gogoasa 

Ministrul Transporturilor Razvan Cuc si reprezentantii CNAIR s-au straduit in ultimele zile sa-i convinga pe romani ca Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva nu poate fi deschis traficului, desi constructorii au cerut receptia inca din 12 august, dar le-a fost refuzata pe motiv ca sunt multe probleme. In plus, le-a fost si reziliat contractul spaniolilor si incasata garantia, inainte ca instanta sa o suspende.

Dupa ce marti, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din Romania spunea ca, dupa preluarea de catre CNAIR a celor 21 de kilometri muzeu, pentru ca muncitorii companiei sa se poata apuca de reparatii e nevoie de o expertiza, iar aceasta se face cu licitatie, samd, miercuri, Alin Serbanescu lanseaza o noua informatie: pe Lotul 3 au aparut fisuri ce fac imposibila deschiderea circulatiei pana la finele lunii septembrie.

E o crapatura care porneste din asfalt, pe terasament si se duce pana jos, in drumul tehnologic. Se poate intampla ce s-a intamplat in 2017, cu prabusirea unei bucati de terasament. Adica se poate separa, practic, o bucata de autostrada, cu terasament cu tot. Acum nu a cazut atat de repede ca atunci, pentru ca are bitum pe ea si mai are niste betoane, niste santuri de beton, care inca o tin. Cand vor fi trepidatii sau va incepe sa ploua, sau chiar din propria greutate, poate cadea”, a declarat Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR, citat de colegii de la zhd.ro. Acesta a mai precizat ca fisura a aparut la kilometrul 57+100 in apropiere de nodul rutier de la Holdea, fiind afectate banda 1 si banda de urgenta, pe o portiune de aproximativ 15 metri.

Insa, desi fisurile din carosabil reclamate de reprezentanții CNAIR sunt vizibile, acestia au omis un detaliu esential. Crapaturile s-au format pe o portiune a autostrazii care oricum nu va fi deschisa traficului rutier pentru cel putin 3-4 ani, indiferent de data la care va fi inaugurat Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva.

Este vorba de un sector de circa un kilometru, aflat in zona nodului rutier de la Holdea, pe sensul de mers Lugoj – Deva. Acesta va putea fi deschis abia dupa ce Lotul 3 va fi conectat cu Lotul 2 al Autostrazii. Mai exact, se va putea circula aici abia dupa constructia sectiunii de nici 10 kilometri, dintre Holdea si Margina, cea mai scumpa bucata de autostrada ce se va face in Romania, estimata la 300 de milioane de euro, a carei licitatii tocmai a fost suspendata.

Licitatie suspendata pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, in Timis

Va reamintim, in plin scandal legat de Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva, ramas nereceptionat, in 28 august, s-a incheiat termenul de depunerea a ofertelor pentru cei nici 10 km ramasi in aer pe Autostrada Lugoj – Deva, aflati pe Lotul 2.

Cu putin inainte de implinirea termenului, licitatia a fost suspendata de catre CNAIR. Aceasta dupa ce firmele interesate au cerut foarte multe lamuriri pe marginea caietului de sarcini, carora trebuie sa li se raspunda. Iar pana la rezolvarea clarificarilor, licitatia ramane in aer.

Aceasta licitatie fusese lansata cu mult chin la inceputul lunii iulie.

Opiniatimisoarei.ro va anunta in premiera, acum 2 ani, ca cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania se va face in Timis si reprezinta un segment din Lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva, de nici 10 kilometri.

Specialistii in drumuri estimau pe atunci pentru opiniatimisoarei.ro ca aceasta va costa peste 240 de milioane de euro. Acum, tronsonul a fost, in sfarsit, scos la licitatie pentru 300 de milioane de euro.

Este vorba de bucata ramasa in aer intre Margina si Holdea, pe Lotul 2, scoasa din contractul initial dupa ce a fost revizuit Acordul de Mediu, iar constructorii s-au trezit ca mai au de facut noi tuneluri ‘pentru ursi’, lucru la care nu se angajasera cand au castigat licitatia.

In toamna lui 2017, ministrul Transporturilor Razvan Cuc anunta ca este iminenta lansarea licitatiei pentru acest fragment de autostrada. Insa n-a fost asa.

Abia in 3 iulie 2019, CNAIR a lansat licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si cauta un constructor caruia sa ii incredinteze contractul „Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Sectiunea E si finalizare Sectiunea D in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform conditiilor din Acordului de Mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri, ce vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m, din care parte carosabila 2×3,75 m, banda de incadrare de 0,25 m, banda de urgent de 2,50 m si acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.

De asemenea, tunelurile trebuie prevazute cu galerii de evacuare in caz de urgente, nise de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalatii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor si echipament ITS.

Valoarea estimata a lucrarii era de 1.560.501.398 lei, adica peste 300 de milioane de euro fara TVA.

Firmele interesate isi puteau depune ofertele pana in 28 august, la orele 15.00.

Doar ca aceasta tocmai a fost suspendata, dupa cum s-a notificat de catre CNAIR in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

UPDATE: Asociatia Pro Infrastructura despre reprezentantii Ministerului Transporturilor si CNAIR: Acesti oameni sunt in stare sa demoleze autostrada nou-nouta doar ca sa-si justifice actiunile nesabuite!

Reprezentantii asociatiei care monitorizeaza proiectele mari de infrastructura din Romania sunt scandalizati de actiunile pe care le socotesc iresponsabile ale ministrului Transporturilor Razvan Cuc si ale reprezentantilor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„Considerăm în continuare că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva este APT DE TRAFIC, așa cum am explicat și arătat de nenumărate ori (filmări din dronă și de la sol).

În încercarea disperată de a justifica o nemaivăzută reziliere de contract la 99% stadiu fizic și de a ascunde că antreprenorul (Comsa) a câștigat deja pe fond primul proces privind executarea garanției, CNAIR escaladează conflictul și se agață de fiecare crăpătură.

Ieri, CNAIR și ministrul Cuc au declanșat un CIRC MEDIATIC făcut pe baza unei MANIPULĂRI GROSOLANE, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza LOCUL acesteia: la granița cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde NU SE VA CIRCULA cel puțin până în 2024, tronson abia scos la licitație în 03.07.2019.

Este MANIPULARE să măsori cu pixul o crăpătură (vezi fotografia nr. 1), fără să spui că au existat ZECI de fisuri asemănătoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute ÎN PERIOADA DE GARANȚIE PE BANII CONSTRUCTORILOR.

Un exemplu: pe sectorul Gilău-Nădășelu (A3) s-a dezvoltat o „trambulină” încă ÎNAINTE de inaugurarea din 28.09.2018 care a dus în 2019 la restricționarea vitezei în zonă la 60 km/h (vezi fotografia nr. 2) și reparații făcute de antreprenor sub garanție (explicații pe forum în 15.07.2019: http://bit.ly/2m6D9rd).

Orice problemă tehnică putea fi rezolvată de constructor (Comsa) pe banii lui! Dar, în urma rezilierii, GARANȚIA DE 4 ANI S-A PIERDUT!

Este MANIPULARE să legi crăpătura de o alunecare a MARGINII terasamentului dintr-un ALT LOC, din 2017, fără să spui că astfel de alunecări au apărut pe mai toate șantierele de autostradă, ba chiar mult mai grave. Exemple? A1 Lugoj-Deva lot 4 în 2015 (lângă Bretea Mureșană) sau A10 Sebeș-Turda lot 4 în 2017 (zona Stejeriș) când a luat-o la vale TOATĂ autostrada, pe întreaga lățime. Ambele cazuri au fost, evident, remediate de constructori pe cheltuiala lor.

Este MANIPULARE să vorbești de blocarea traficului timp de încă un an ca să faci o expertiză, când știm că pe A1 Orăștie-Sibiu lotul 3 traficul e deschis din 2014 și expertiza nici nu s-a putut contracta, licitația fiind anulată de două ori!

ATRAGEM ATENȚIA că acțiunile iresponsabililor din CNAIR nu se vor limita la declarații de presă, ruperi de contracte și alte activități de birou. Acești oameni sunt în stare să demoleze autostrada nou-nouță doar ca să-și justifice acțiunile nesăbuite!

Invităm Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pe ministrul Cuc să lase acrobațiile mediatice în seama colegilor dumnealor din presă pe care-i plătesc pentru știri pozitive (fapt demonstrat). Ruperile de contracte nu vor aduce dezvoltare economică și nici siguranță rutieră, șoferii fiind nevoiți să circule pe DN7 și DN68A unde nu avem fisuri, ci CRATERE!

SĂ SE JUDECE ANI DE ZILE CU ANTREPRENORUL, DAR CU AUTOSTRADA DESCHISĂ! Le reamintim că nu dumnealor vor plăti daunele decise de instanțe, ci tot CETĂȚENII: SINGURII PENTRU CARE NOI FACEM LOBBY.

 

Exit mobile version