Adevaratul moment in care porneste transportul public cu vaporase pe Bega! RATT va face angajari! Cum arata Bugetul regiei pe 2016?

TIMISOARA. A fost intocmit proiectul de buget pentru 2016 al Regiei Autonome de Transport Timisoara, ce urmeaza sa fie aprobat de Consiliul Local.

Pentru prima oara, specialistii au  fost nevoiti sa tina seama in bugetul de venituri si cheltuieli de faptul ca Timisoara are din acest an mai multe sisteme de transport public. Aceasta pentru ca, potrivit proiectului, din iulie va deveni functional sistemul de transport in comun cu vaporase, pe Bega. Iar aceasta atrage modificari in special in privinta cheltuielilor.
Initial, primarul Nicolae Robu anuntase luna martie ca fiind cea in care vor porni ambarcatiunile pe canal, insa, cel mai probabil perioada de testare si reglementare se va intinde pana la mijlocul verii. Pentru inceput, primele vaporetto care vor ajunge la Timisoara ar putea fi folosite doar pentru agrement.

Economistii RATT au stabilit ca in 2016 veniturile regiei vor fi mai mari decat cheltuielile si va creste numarul angajatilor, pana la 1230. Grosul veniturilor il reprezinta, ca de obicei, subventiile de la Primarie.

Bugetul are prevazute ca obiective principale generarea de profit, onorarea obligatiilor anuale si diminuarea datoriilor restante, precum si de a reduce volumul creantelor restante. Propunerea de buget de venituri si cheltuieli pe anul 2016 s-a efectuat pe baza principiului prudentei si a continuitatii activitatii in conditii de eficienta economica in dimensionarea resurselor necesare finantarii intregii activitati. Numarul de personal programat pentru finele anului 2016 este de 1230 angajati, conform organigramei si a statului de functii aprobat prin HCL 333/31.07.2015„, se arata in referatul ce insoteste proiectul de buget al RATT pe 2016.

Veniturile prognozate de specialistii RATT in acest an se ridica la 92.690.500 lei, in vreme ce cheltuielile prevazute sunt de 90.328.128 lei.

De asta data, la veniturile realizate din prestarea principalului serviciu al regiei, transportul public, au fost trecute si sistemul intermodal cu biciclete, respectiv cel de transport naval pe canalul Bega.

In ceea ce priveste angajarea mai multor oameni la RATT, in acest an, este motivata de aceea ca au aparut noi structuri in cadrul regiei de transport. Cei 233 de noi salariati vor fi:

-personal de bord , avand in vedere modificarea programelor de circulatie, realizarea de ore
suplimentare de catre personalul existent si a extinderii transportului metropolitan cu troleibuze;
-personal cu atributii in operarea sistemelor noi de transport (cu biciclete si cel naval) si anume :
-personal muncitor cu atributii in repararea si intretinerea bicicletelor, totemurilor si statiilor
SMTIB, asigurarea interventiilor in traseu, etc;
-personal operativ cu monitorizarea in timp real a modului de utilizare a bicicletelor, asigurarea
asistentei Call Center;
– personalul de vanzare la chioscurile RATT pentru asigurarea cardurilor de acces la sistemul de
transport cu biciclete;
-cu personal tehnic IT pentru asigurarea conditiilor tehnice de functionare permanenta a
sistemelor, pentru efectuarea reviziilor si intretinerii retelei de comunicatii de date , a retelei de
calculatoare si servere, a echipamentelor inclusiv a celor din statii;
-cu personalul specializat pentru transportul naval (inginer naval, personal Navigant)

Potrivit aceluiasi proiect de buget, castigul mediu brut lunar determinat pe baza cheltuielilor cu salariile la RATT in 2016 este de 2595 lei/pers.

La capitolul venituri din fonduri europene, specialistii RATT au trecut ZERO lei. La fel si la cheltuieli eligibile din fonduri europene. La capitolul investitii, suma nu depaseste 4 milioane de lei. Mai multe AICI!

Proiectul de buget al Regiei de Transport Public la Timisoara va fi supus votului consilierilor locali la urmatoarea sedinta in plen.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Ca la minibuse, o sa fie mai multi angajati decat pasageri.
    Nu-i nimic. Au timisorenii bani…

  2. @alef nimic nu e bine pt. un pseudotimisorean ca tine?pt. ca la tine de mandrie nici nu poate fi vorba.Singurul oras din Romania cu canal navigabil si noi in loc sa promovam acest lucru sarim de fund in sus”.spune-mi unde te-ai nascut ca sa-ti spun cine esti”.

    • moam nazgut la matanpizd

    • un cetatean, faptul ca cineva e sceptic la promisiunile/planurile/masterplanurile administratiilor(de orce fel) romanesti il califica drept realist nu pseudotimisoarean cu sau fara mandrie sau alta tampenie de genu asta. Nu ai suficiente exemple de tepe legate de banii statului? Prietene, daca cifrele ar fi fost furnizate de o regie elvetiana as fi inteles entuziasmul tau dar sunt calcule facute de minti romanesti. Ai auzit de Romania nu?

  3. sopod a fasomat.

  4. @Podsekalnikov ,una e sa fi sceptic si alceva e sa fi tot timpul gica contra,chestia cu tepele nu va disparea dar totusi sunt lucruri care s-au concretizat ex.bicicletele,dragarea begai,pasajul,centrul istoric si multe alte lucruri vizibile,adevarat ca e loc de mai bine dar daca cum apare ceva poc i-l lovesti in cap nu se va mai construi nimic.apropos:mandria de afi timisorean nu e o tampenie.

  5. Nu are legatura cu subiectul articolului dar mandria de a fi orce e o prostie. Poti fi mandru de realizarile tale, in urma unui efort, o implicare DAR cum dracu poti fi mandru ca esti roman/banatean/timisoarean sau ce mai vrei tu doar pt. esti nascut acolo? Asta e tot. Iar formele astea de mandrie geografica(apartenenta) au adus doar conflicte in istorie si la baza au avut kung-fu-ul meu e mai bun decat kung-fu-ul tau pt. ca eu provin dintre granitele alea. Sper sa constientizezi ideea.

  6. realitatea ne arata ca popoarele,cetatenii care s-au mandrit si se mandresc cu zona lor chiar mai mult i-si iubesc tara sau orasul,zonele respective sunt mult mai dezvoltate si as putea sa-ti dau o suta de exemple.eu sunt mandru ca sunt Timisorean,i-mi iubesc orasul asa cum i-mi iubesc casa si crede-ma ca nu as putea arunca pe jos o hartiuta.pare un nimic dar e foarte important.Sunt unii care nu fac alceva decat sa dea cu noroi in orasul asta indiferent de cauza si asta pt ca ei nu au nimic in comun casa asta numita Timisoara.

  7. Unii banateni-timisoreni suntem chiar nostalgici,dupa vremurile de altadata,fiind copii,circulam cu parintii cu vaporul intre Timisoara si unele localitati.O iinitiativa salutara,sugerez regiei ratt sa includa si un fond sonor gen Paloma,pe vapoare cu care sa ne plimbam.
    Apropo,colonistii din Banat,de ce vi e rusine sa va recunoasteti originea,si va dati chiar banateni?

  8. Abcdex, nu orisice iarba este buna pentru salata. Robu va deveni Amiralul Nelson de Timisoara caci la Poli nu il vor mai primi si primar nici atata.

  9. Mda, dupa teoria nivelul de trai al unei tari/zone/oraș e direct proporțional cu gradul de mândrie al locuitorilor ei. Individual sau cumulativ? Si cum cuantifici mândria? Deci tu amice esti mai puțin mândru decât un polonez de vreo doua trei ori si esti de vreo zece ori mai puțin mândru decât un norvegian. Dar oare un japonez(născut in Tokyo) emigrat in Egipt ar trebui sa fie mândru-japonez sau mandru-egiptean? Sau amândouă? Știu, e ridicol . La fel ca si teoria ta. Iar disprețul/teama/segregarea fata de străini sau nonindigeni se cheamă xenofobie. E o boala nu o virtute.

  10. Mie mi se pare un lucru extraordinar! Spre exemplu daca stai in sagului si vrei sa ajungi la piata Badea Cartan sau in Traian, iei vaporasul si ajugi fara probleme si clar mult mai repede, pentru ca nu este trafic, nu is semafoare nu pierzi timp cu ambutoiaje in trafic. Ce i-as sugera eu primarului sa faca daca poate, ar fii sa construiasca dupa podul Modos, pe partea stanga, aproape de zona industriala, un mic port pentru transportul de marfuri si va spun eu ca ar avea un mare success mai ales ca sant atatea fabrici in Timisoara care sigur ar fii doritoare…sigur aici trebuie facut un studiu de fezabilitate. Daca aeroportul aduce bani orasului, de ce nu ar aduce si portul?!
    M-am uitat pe google Earth la canalul Bega pe teritoriul Serbiei si am vazut poze cu un impingator de slep care a intrat din Dunare pe canal! Daca la sarbi circula de ce nu ar circula si la noi?
    Parerea mea este ca va fii rentabil din simplu fapt ca intr-o barja incap mai multe remorci de tir ca si volum si consumul de combistibil scade! acuma nu stiu cate barje incap pe Bega dar 2 sigur incap!

  11. Din pacate pentru mine, cunosc de aproape situatia. Un singur lucru este calar „un mar putred stica o lada intreaga de mere bune!” Traducere: fiecare proiect aflat in gestiunea primariei are doua elemente anume, sustinatori si opozanti – si aici vorbesc de persoane din cadrul administratiei. Cand vedeti un proiect realizat, sa va ganditi ca pe langa problemele inerente unei implementari de proiect, persoanele care s-au ocupat de lucrarea respectiva au dus o lupta cel putin egala daca nu mai apriga in spatele usilor inchise cu colegii de birou sau din alte birouri pentru ca lucrurile sa decurga cat de cat bine.
    Ba mai mult, sunt si o gramada de „cetateni de bine” care nu au alta treaba de facut decat sa monitorizeze foarte atent ce si cum se intampla in primarie ca sa mai lanseze o reclamatie sau un proces sau ceva de genul asta pentru ca pe langa munca obisnuita a functionarilor publici sa mai dea si cu subsemnatul la diverse organisme de control!