Accident pe trecerea de pietoni, la Timisoara. Barbat izbit de o masina

TIMISOARA. Accident, joi seara, pe o strada intens circulata din Timisoara.

CITESTE SI: Accident grav pe o sosea din Banat. Masina rasturnata si infipta intr-un cap de pod. Foto 

Totul s-a intamplat pe Calea Martirilor, la trecere de pietoni amplasata dupa intersectia cu strada Ioan Muresan. Un sofer nu a franat la timp si a lovit un barbat care traversa pe zebra catre Spitalul Judetean. Pietonul a fost trantit pe asfalt.

Martori au sunat la 112, iar la fata locului au ajuns echipaje ale Ambulantei si Politiei. Barbatul a fost preluat de medici si dus la spital.

Un barbat in varsta de 32 de ani a condus un autoturism pe Calea Martirilor, dinspre strada Liviu Rebreanu spre Lidia, iar la intersectia cu strada Ioan Muresan nu a acordat prioritate de trecere unui pieton angajat regulamentar in traversarea strazii, in varsta de 49 de ani. In urma impactului a rezultat o victima, respectiv barbatul in varsta de 49 de ani. In cauza a fost intocmit un dosar penal sub aspectul savarsirii infractiunii de vatamare corporala din culpa„, au transmis pentru opiniatimisoarei.ro, reprezentantii IPJ Timis.

Soferul a fost testat si cu aparatul etilotest, care a aratat ca omul nu consumase bauturi alcoolice.

Circulatia in zona s-a desfasurat cu restrictii pe perioada desfasurarii cercetarilor.

Foto: Info Trafic jud. Timis

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. crucea mamii lor de soferii de 2 lei ! Ba, carnetul pe viata luat astora de calca lumea pe trecerea de pietoni + amenda de 50,000 de euro !

    • Lasa ca si unii pietoni se arunca pe trecerea aia de pietoni fara sa se uite daca soferul ii vede sau nu…deci nu is numa soferii de vina..

      • Si tu esti criminal! Stii ca trebuie sa reduci viteza cand te apropii de o trecere de pietoni? (la 30km/h in localitate) Nu e relevant cum „se arunca” pe trecere, tu trebuie sa mergi incet!

      • Te invit mâine sa trecem de careva ori pe zebra aia sa vad cum te simți când o traversezi și trec mașinile pe celalalt sens cu 70 km/h deși te vad, deci scuza ca „se arunca” nu tine, în momentul în care un pieton se angajează sa traverseze trecerea de pietoni trebuie sa acorzi prioritate.

      • „sa se uite pietonul daca il vede soferul” Sa inteleg ca e prea ocupat soferul cu telefonul incat sa faca ce are de facut la volan, si sa se uite daca exista pietoni cu intentia de a trece?

  2. Pe Calea Aradului s-au desființat de luni 2 treceri de pietoni, una in dreptul statiei UTT și cealaltă la intersecția cu Str Cugir. Ca sa traversezi și să ajungi la mag din zona trebuie sa faci cel puțin 500m suplimentari. Pentru un pensionar cu plasele încărcate de cumpărături este un efort substanțial. Cine din PMT a fost atât de odihnit încât a luat așa o hotărâre imbecilă!?

    • nu e imbecila, erau periculoase ambele treceri. au mai murit oameni acolo. si nu exagera ca nu sunt 500m, daca vii de la penny ocolesti maxim 100 m.

    • Decizia a fost-ca toate deciziile din acest oras-a Marelui Carmaci, recent azvarlit la lada de gunoi a istoriei, doar ca vom mai trage mult si bine dupa prostiile lui!

    • S-au desfiintat doua trecere nesemaforizate care erau la aprox 100m una de alta si s-a facut o trecere cu semafor intre cele 2 desfiintate. La cele 2 treceri desfiintate au fost nenumarate accidente. In mod normal n-ar trebui sa existe treceri nesemaforizate pe bulevarde/4 benzi.
      ‘Plimbarea’ pensionarilor se lungeste cu max. 200m, dar miscarea e buna.

  3. Din punct de vedere legal clar soferul are vina pentru ca nu a redus suficient viteza in zona trecerii. Dar daca e sa o gandim la rece sunt mai multi factori care au parte din vina.
    Trecand destul de des pe acolo, stiu ca sunt mai multe probleme, soferii care nu incetinesc pietonii care nu se asigura masinile parcate pe margine pana in buza trecerii, care reduc si ele vizibilitatea, daca mai e si noapte cand oricum e redusa vizibilitatea e clar.

  4. Ar trebui puse limitatoare de viteza pe Calea Martirilor ca se circula ca pe autostrada.Mai ca nu fugi pe trecerea de pietoni din cauza masinilor care vin cu viteza.Politia chiar nu vede cum se circula pe acolo?

  5. Vesnic aceasi problema. Soferul are obligatia sa cedeze trecerea pietonului angajat pe zebra. Ba chiar trebuie sa opreasca si daca vede ca pietonul se apropie de trecere in vederea traversarii. PUNCT. Ptr asta trebuie sa reduca viteza la apropierea de zebra, SA SE ASIGURE (SOFERUL, NU PIETONUL) ca poate opri la timp. Cele mai multe treceri de pietoni sunt PRESEMNALIZATE tocmai ptr ca soferul se asigure ca poate opri.

    P.S. am carnet, am masina, conduc.

    • Cum sa nu se asigure pietonul? ca sa pateasca la fel ca cel din articol?
      Indiferent cum te deplasezi, trebuie sa ai grija si sa te asiguri. (nu pentru ca te ogbliga vreo lege, doar asa pentru siguranta ta)

    • Si persoana care se pregateste sa treaca pe trecerea de pietoni si aici ma refer strict la acele nesemaforizate, sa se asigure inainte chiar daca au prioritate.Zilnic vad pe unii care trec pe trecere si stau cu nasul in telefon de parca cauta pokemoni,nici macar nu se sichisesc sa se uite in stanga sau in dreapta.

    • Și dacă nu a văzut șoferul pietonul absolut deloc iar frânarea s-a făcut după impact , accidentatul , era beat și a venit din dreptul unei mașini parcate fix lângă trecere. Pietonul a fost proiectat jumătate pe trotuar și cu picioarele pe sosea. Deci nu a fost luat direct din fata.

  6. Incep prima data cu aceste informatii. Nu am masina, nu am carnet, nu conduc. Din famila mea (tata, mama, sora nimeni nu are carnet), dar atat stiu, ca soferul unui autovehicul este OBLIGAT sa incetineasca la vederea unei treceri de pietoni, al fel cum si pietonul este OBLIGAT sa se asigure inainte sa mearga pe trecere. Pe Eroilor de la Tisa este o trecere unde sunt acele limitatoare de viteza, pe care, nu de multe ori, am vazut cum soferii destepti o ocolesc prin viraje. Unde sa mai pun ca ma „rugam” sa ma lase sa trec? Doar nu era sa ma „arunc” cum a zis cineva mai sus. Scapa mult prea usor „soferii”. Si despre ceilalti pietoni am o parere proasta, nu de multe ori am vazut cum merg pe trecere, fara sa se asigure, de parca ar fi trecerea lor. Aici trebuie sa curga cu amenzi, nu cele din pandemie.

  7. Stiti ce este fabulos? Ca soferul romanesc nu cunoaste legislatia. S-a vazut si la cazul acela cu biciclistul calcat de basculanta pe pista de biciclisti. Extrem de putini stiu ca pe pista de bicicleta se merge PE BICICLETA chiar daca aceasta este PARALELA trasata cu zebra in intersectie., pista fiind un minicarosabil dedicat bicilistilor si nu ZEBRA ptr pietoni. Cat timp este pe pista bicileta este vehicol si i se aplica regulamentu ca si cum ar fi masina.
    La fel aici, este fabulo sa spui pietonul „sa se asigure”cand soferul are obligatia sa reduca viteza la apropierea de zebra si sa opreasca daca exista pieton pe marginea drumului sau deja angajat. Cei ce cer asta nu gandesc la fel cand vine vorba de alta masina. Acolo se accepta ca obilgatia se respecta, nu i se cere celui ce are prioritate sa incetineasca in intersectie (sa se asigure) ptr ca poate veni unul de pe un drum fara prioritate.

  8. Obligația pietonului conform legii este să se asigure înainte de a traversa.
    Obligația șoferului este să reducă viteza până la cel mul 30 km/h DACĂ pe trotuar sunt pietoni care intenționează să traverseze. La noi riscul e agravat de iluminatul public praf + mașini parcate claie peste grămadă pe trecerea de pietoni . Dacă eram în SUA sau o țară civilizată victima ar da în judecată și șoferul vinovat, și primăria și i-ar usca de bani pe amândoi.

    • Încă o dată. Reacția șoferului a fost că nu a văzut absolut nimic. Nu a existat frânare decât după impact. Mai și plouă și totul era mai întunecat…