Opinia Timisoarei

A pornit, in sfarsit, curatenia stradala la Timisoara. Angajatii Brantner au intrat in paine si s-au pus pe maturat. Foto

TIMISOARA. Dupa aproape 5 luni de cand Timisoara a fost maturata cu taraita, si doar in zona centrala, firma catigatoare a licitatiei pentru acest serviciu a pornit la treaba.

CITESTE SI: Ambulanta pentru Monumente intervine de urgenta la biserica de lemn de la Dragomiresti, in Timis. Hai si tu sa dai o mana de ajutor ‘medicilor’!

Miercuri dimineata, echipe de maturatori s-au raspandit in centrul orasului si au fost puse in functiune primele utilaje.

Cei de la firma austriaca Brantner aveau un termen de gratie de 3 luni in care sa isi organizeze operatiunea de salubrizare, insa au demarat curatenia mai repede, asa cum i-au promis primarului Nicolae Robu.

Prima matura a fost data in zona Pietei Victoria inainte de ora 7.00. Dupa ce zona centrala va fi luna si bec, angajatii Brantner vor trece si in cartiere.

De astazi, Brantner a inceput activitatea in zona centrala, cu 30 de muncitori si 3 utilaje electrice pentru maturat si aspirat. Ne bucuram ca cei de la Brantner au reusit sa porneasca inainte de finalizarea perioadei de mobilizare, cu o prima etapa in care au adus 8 utilaje electrice, o parte sunt deja pe teren, altele sunt inca in teste, iar in curand urmeaza sa le ajunga si utilajele mari de spalat si maturat, moment in care va incepe curatenia stradala in cartiere„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Robert Kristof, city-managerul Timisoarei.

Va reamintim, firma austriaca Brantner Servicii Ecologice din Cluj Napoca a castigat licitatia pentru curatenia stradala la Timisoara pentru urmatorii 4 ani. Valoarea contractului este de 18 milioane de euro, iar documentul a fost iscalit in 11 februarie.

Angajatii Brantner Servicii Ecologice vor actiona pe toate cele 1227 de strazi ale orasului, pe trotuare, alei, parcari, statii STPT, pasaje, poduri, pasarele si zone pietonale. Vor curata carosabilul, malurile canalului Bega, pistele de biciclete si pietele volante, dar si rigolele.

De asemenea, angajatii companiei vor folosi maturi de nuiele sau de plastic, perii, aspiratoare stradale purtate etc., iar in urma acestor activitati carosabilul, rigola carosabilului si suprafata trotuarelor trebuie sa ramana curate, fara praf, nisip sau alte deseuri. Acestia vor spala carosabilul si trotuarele, vor curata vegetatia crescuta spontan in trotuare si la limita bordurilor, vor aduna deseurile stradale: hartii, pungi, cutii, sticle din plastic, obiecte de dimensiuni mici si medii aruncate/abandonate pe strada/trotuar, resturi vegetale, deseurile rezultate din maturatul propriu-zis, in saci de plastic sau in europubele, eurocontainere. Tot angajatii societatii de salubrizare vor strange in gramezi noroiul, nisipul, pamantul sau praful rezultat din razuire, iar toate deseurile vor fi si transportate in aceeasi zi. Au si misiunea de a goli cosurile stradale in saci de plastic sau europubele, sa le spele macar o data pe luna si sa inlocuiasca toate cosurile degradate.

Gunoaiele vor fi transportate fie la Statia de sortare deseuri din Timisoara, fie, dupa caz, la deponeul de la Ghizela, cu achitarea tarifelor stabilite de ADID.

Inspectia curateniei se va face zilnic, iar firma trebuie sa puna la dispozitie 2 masini cu care sa se faca verificarile in teren de catre reprezentantii Primariei.

Daca nu-si face treaba, firma de curatenie va putea fi sanctionata. Mai intai nu i se va plati suprafata stradala care nu a fost maturata, apoi se va trece la sanctiuni suplimentare, respectiv penalitati lunare.

Daca 3 luni la rand situatia se repeta, Primaria poate rupe contractul fara alte formalitati si organizeaza o noua licitatie, firma clujeana avand obligatia sa mai asigure curatenia stradala pana la desemnarea unui nou operator. Mai mult, nu va avea voie nici sa participe la noua licitatie pentru incredintarea serviciului de salubritate.

Exit mobile version