Jumatate din tramvaie zac in depou la Timisoara pentru ca nu are cine sa le conduca. Seful STPT: Am facut anunturi de angajare pentru vatmani si soferi in toata tara

TIMISOARA. Timisorenii se plang ca asteapta minute in sir in statii dupa un tramvai sau autobuz, insa pentru asta nu este de vina lipsa mijloacelor de transport in comun, ci lipsa celor care sa le conduca. Asa se face ca jumatate din tramvaiele pe care le are Societatea de Transport in Comun din Timisoara zac in depou in loc sa fie pe trasee.

A venit cu toate explicatiile seful STPT, Nicolae Bitea, in  INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva LIVE pe Facebook din Timisoara, realizata de opiniatimisoarei.ro  si Orasul Timisoara din studiourile televiziunii regionale SUD VEST TV.

In august 2018, STPT avea in traseu 95 de unitati (autobuze + troleibuze + tramvaie + microbuze, n.r.), cumulativ. In mai 2019, are 135 de unitati in traseu zilnic. Aici punem in calcul si transportul scolar. Am angajat conducatori de autobuz din august pana in decembrie, 31 de soferi, din ianuarie pana in 20 mai, au fost 27, un total de 58. Au mai plecat 1-2, e o fluctuatie de personal, nu poti sa ai stabilitate sa spui ca raman angajati vreme de 10-15 ani, dar avem angajati si de 42 de ani. La conducatori tramvai, aici nu toata lumea detine un astfel de permis, din august pana in decembrie 2018 am angajat 3, din ianuarie pana in mai alti 6, deci un total de 9. La troleibuz, din august pana acum, au fost 4. Noi, in cadrul STPT, avem scoala de formare profesionala pentru vatmani si soferi de troleibuz. Avem 3 grupe de oameni care sunt acum la formare. Peste 30 de zile ne mai putem baza pe inca 9 soferi, vom vedea cum ii impartim. Totodata, mai avem pe procedura de angajare in acest moment inca 11 soferi. Deci am avea 82 de soferi angajati de anul trecut pana acum. Dar, nu sunt suficienti. Tramvaie avem 37 zilnic in traseu si avem disponibile 68 in depou. Deci avem 31 de tramvaie care nu ies pe traseu pentru ca nu avem vatmani. Jumatate din parc nu-l putem folosi pentru ca nu avem vatmani. Cu finalizarea primului lot din scoala de formare profesionala, daca vom pune 6 la vatmani, mai activam inca 3 tramvaie. Noi trebuie sa asteptam 6 luni pana finalizeaza omul aceste curse ca sa putem angaja, ca dureaza scoala. Nu poti sa pui pe oricine„, a explicat Nicolae Bitea.

In ciuda salariilor care pot depasi si 1000 de euro pe luna, din Timis nu s-au inghesuit prea multi doritori sa se angajeze la STPT. Seful Societatii de Transport spune ca a promovat anunturile de angajare in toata tara, in speranta ca va reusi sa completeze schema de vatmani si soferi. Din orase destul de indepartate au venit oameni gata instruiti sau care sa urmeze scoala de formare a STPT. Un atu l-a reprezentat faptul ca Societatea de Transport le asigura cazare.

Am facut promovare pana si in judetul Botosani. In marea majoritate vin soferi de la Ploiesti, Craiova, Beius, Baia Mare, Bistrita. Pe langa salariu, le asiguram cazare, in baza sportiva de pe strada Renasterii. Am facut camere cu 2-3 locuri, am amenajat toalete, dusuri, bucatarie, sa aiba la dispozitie strictul necesar. Unii pleaca acasa la doua saptamani, la familii, alti la o luna. E destul de greu. In momentul in mare te chinui sa ajungi de la 95 de mijloace de transport pe traseu la 135 nu e usor. Personalul este destul de fluctuant. Unii vin si pentru ca castiga mai bine. Unii mi-au spus ca acasa castiga 2.000 de lei, iar aici vin pe mult mai mult. Problema lor e cazarea, pentru ca aici chiria e scumpa„, a mai spus seful STPT.

Nicolae Bitea: Vom remedia si problema panourilor de afisare a timpilor din statii

Directorul STPT a recunoscut ca o problema des ridicata de calatori este legata de panourile electronice care afiseaza timpii de asteptare in statii care fie nu indica defel cat mai dureaza pana ajunge un mijloc de transport, fie ii afiseaza complet aiurea.

Este o problema care trebuie remediata. E anormal sa se intample asa. Dar se va rezolva, am discutat si cu domnul primar. Ce a fost inainte (sistemul de afisaj din statii a fost o investitie a administratiei Ciuhandu, n.r.) nu vreau sa discut. Ce este de remediat, trebuie sa recunoastem. Acum lucram la asta si vom gasi solutii. Pe mine nu ma intereseaza decat ca lucrurile sa functioneze. Panourile sunt conectate, dar din pacate exista anumite lacune. Nu transmit timpii reali de asteptare GPS-urilede pe mijloacele de transport si atunci automat nu sunt timpii reali. Mai intervin si lucrurile care ingreuneaza transportul, dar asta e adevarul, sunt probleme, vom gasi solutii pentru acest sistem„, da asigurari seful Societatii de Transport in Comun din Timisoara.

Nicolae Bitea, directorul STPT, a fost invitatul emisiunii INTERVIURILE TIMISOAREI de joi seara, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook si pe TV, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro.

https://www.facebook.com/247timisoara/videos/389872124940536/

INTERVIURILE TIMISOAREI poate fi vizionata pe pagina de Facebook Orasul Timisoara, pe site-ul opiniatimisoarei.ro si pe canalul televiziunii regionale SUD VEST TV in fiecare joi seara de la orele 20.00.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. cand dai salarii mizerabile si program de lucru inuman, ce ai vrea? sa ai coada la angajare? ? ? Platiti salarii europene si atunci mai discutam. Ne dam capitala de oras european dar noi tot balcanici infecti am ramas.

  2. 1000 de euro capu vostru ! 1000 de euro nici brutul nu ajunge! Spuneti netul cat e? 1500-1700 … pai sa traiasca Bitea cu salaru ala.

    • … In ciuda salariilor care pot depasi si 1000 de euro pe luna,….
      Imi pun inrebarea cat castiga directorii, directorasii, sefii de … , sefuletii de … (tot pe luna)? Si oare cati or fi?
      Dar sistemul informatic „cum de merge atat de bine”?
      Cineva vorbea despre tehnologia GPS. Cred ca se va introduce dupa 2050, cand si afisajele vor corespunde cu circulatia reala (sau invers).
      Apropo de afisaje, informatii, …. . Mergeti in Gara Timisoara Nord moderna (sinonimul cu gara moderna vehiculata cu vreo 2 ani in urma, cu poza de la HauptBahnhof Wien) si vedeti acolo cam cum este! Nici un afisaj pe peroane, tabela cu sosiri-plecari cu informatii „aiurea”, serviciul informatii gara – fara, … . Cred ca acum 100 de ani era sigur mai bine! Nu ai curaj sa mergi la WC ca nu sti cand vine-pleaca trenul! Curat sec. XXI (Inainte de Hristos)

      • Vecinul de la usa de vis-a-vis e vatman si castiga 42 de milioane, mi-a aratat fluturasul ca nici eu nu l-am crezut in prima istanta.

        Esti oligofren buddy, Gara de Nord nu e in jurisdictia Primariei Municipiului Timisoara, ci a Ministerului Transporturilor, ca circului cu CFR nu cu Primaria Timisoara. Si din cate stiu, va fi adusa la standardele secolului 21, fiindca Timisoara e pe Coridorul IV feroviar Dresda-Istanbul (ramura sudica), se vor moderniza atat gara cat si peroanele si liniile si se va circula cu 160 pe ora, asa ca reclama ta negativa gratuita tendentioasa poti sa ti-o vâri in cur.

        • 1. Pentru Timisorean-ul cu „oligofren” in pix (era sa spun creier, dar nu este cazul). Nu am spus nimic de primarie ci de gara! Afisajele din Gara au fost inclusiv in anii 1980.
          Ce este in jurul garii (si ce va mai fi) tine (va tine) de primarie.
          Vorba orbului: Vom trai si vom vedea!
          2. Apoi despre … e un progres enorm fata de ce a fost … ; intrebare: inainte de ce? fata de epoca de piatra, fata de anii 1970 cand afisajele nu existau sau fata de … sa zicem, marea Viena?
          3. Astepti al 2-lea tramvai! Si acela vine conform programului! (mira-mas, dar „accept”). Pe linia lui 6 asta ar inseamna 32-35 de minute. In anii …. tramvaiul 6. circula din 7-8 minute in 7-8 minute iar la orele de varf din 5 in 5 minute! De unde stiu? din experienta si nu din …. povestirile batrinilor de la tara?
          Am putea continua conversatia (dialogul) dar nu cred ca are rost! Din partea mea sigur nu. Este greu sa discuti la nivele diferite de … .

          • Ma omule esti retardat? Ai minime cunostinte elementare asupra a ceea ce Primaria Timisoara isi exercita juridictia si ce nu? Ce tramvai ma imbecilule, ca se lucreaza la pod si e inchis! Acum realizez ca traiesti intr-o realitate paralela, nu imi mai pierd timpul cu tine.

  3. Domnu’ Bitea, pluralul de la curs in sens de scolarizare nu este curse, ci cursuri. Daca „vatmanii trebuie sa termine curse” ar inseamna ca sint angrenati in niste curse de cai, sau de masini, sau ?

    Legat de timpii de asteptare afisati de panourile electronice, eu stiu ca acestia sunt dati de niste algoritmi care estimeaza durata de parcurs, nicidecum de pozitia GPS a tramvaiului. Altfel nu-mi pot explica cum la Ciocanul era scris ca tramvaiul 4 vine in 17 minute iar peste un minut l-ai vazut venind de dupa curba de pe Cetatii.

    Legat de tramvaiele din depou, eu cred ca n-ar fi in interesul STPT sa le scoata pe toate pe traseu. Din simplul motiv al consumului de curent, care nu s-ar amortiza din biletele platite. Deci afirmatia ca nu sunt vatmani e doar partial adevarata drept cauza a ramelor de tramvai ce nu ies din depouri.
    Dar nici voi la OpiniaTm nu sinteti pregatiti cu replici prin care invitatul sa nu-si permita sa prosteasca pe fata publicul…

    Interviurile OpiniaTm sunt realizate la Severin ? Intreb pentru ca sigla de post arata TV Sud-Vest, un post din Mehedinti. E cineva care spera la arondarea Timisoarei la Severin ? Poate invers…

  4. Uber trams ! :))

  5. 1000 EUR brut. Asta vorbeste ca are gura.

  6. Nu tre’ salarii, tre’ tasnitoare multimegaextracolorato-cantatoare 😉

  7. Cainii latra caravana trece.

    Merg aproape zilnic cu mijloace de transport in comun, e un progres enorm fata de ce a fost, ba chiar am facut un experiment sa nu ma urc in primul mijloc sa il astept pe urmatorul sa testez, am asteptat doar 5 minute pentru urmatoarul 9, 3 minute pentru 33, 7 minute pentru E7. Sa nu mai vorbim ca au pus in toate mijloacele WI-FI gratuit, ai o multitudine de posibilitati de a plati calatoria s.a.m.d

    E foarte ok dupa parerea mea, cine o da ca trebuie sa vina din minut in minut sufera de lapsusuri mintale grave sa-si faca un control ca are nevoie.

    • Cand mai scrii ceva vreodata, scrie la subiect si n-o mai lua pe camp, aplaudac patetic pupincurist.

  8. Pricep ca problema vatmanilor e cazarea. Oameni din alte parti din tara ar veni aici, si poate si-ar aduce si familia (sotul, sotia), locuri de munca se gasesc pentru toata lumea, femei sau barbati, avem somaj nesanatos de mic. Dar STPT-ul le ofera cazare „in camere cu 2-3 locuri”. Astia nu sunt studenti, bade Bitea, un om sanatos la cap nu-si lasa casa si orasul/satul natal ca sa castige cativa banuti in plus si sa stea in camera cu alti 2-3. Incercati sa va imaginati o zi din viata unui asemenea om, de dimineata pana seara. daca e familist, si-a lasat sotul/sotia (si poate copii) ca sa stea cu 1-2 indivizi in camera. Daca e singur(a) poate mai vrea sa mai petreaca clipe „intime” cu cineva, din cand in cand, unde? Primaria are nenumarate „locuinte sociale” pentru cei care au nevoie dar si pentru tigani care nu muncesc, nu platesc chirie, fac mizerie si distrug cladirile. Faceti-va datoria, anchetati profesionist si dati-i afara pe unii. Cel mai bun primar din ultimii 50 de ani, ctitor de metrouri, vaporase, trotinete, fantani cantatoare si poduri si pasaje nu e in stare sa construiasca (sau sa cumpere) un bloc cu 50 de apartamente pentru vatmani? STPT isi cumpara „aparate de ionizat apa” de zeci de mii de euro care dispar la sefi acasa, dar trateaza oamenii ca pe animalele din staul, si ma intreb atunci: de ce nu vine lumea sa se angajeze din alte judete?