50 de milioane de euro pentru tramvaie noi in Timisoara. Primaria va lua totusi imprumut pentru a innoi parcul RATT

UPDATE: Tramvaiele Timisoarei sunt depasite fizic si moral, iesite din garantie si oricand se poate intampla o nenorocire. O spune chiar primarul Gheorghe Ciuhandu, care s-a luptat de Ziua Timisoarei sa-i convinga pe consilierii locali sa voteze contractarea unui credit.

„Depinde de oferta pe care o vom avea la licitatii cate tramvaie vom avea. Noi, initial, am avut o aprobare de 175 de milioane. Pe baza unor analize, am stabilit ca mergem pana la maximum 50 de milioane de euro, sa nu indatoram orasul prea mult. Eu nu vreau sa-mi mai asum raspunderea ca primar, daca se intampla un accident cum s-a intamplat in alte orase. Nu mai putem sa o lalaim cu lunile. De 3 ani de zile ne-am straduit cu Banca Europeana de Investitii, cu documentatia tehnica, cu diversi furnizori, sa pregatim toate aceste materiale”, a declarat Ciuhandu.

Urmatorul pas, dupa ce a fost aprobata hotararea de consiliu, va fi sa se continue negocierile cu Banca Europeana de Investitii, care a fost deja de acord sa dea jumatate din suma.

„In baza acestei hotarari de consiliu noi vom intra in negocieri cu Banca Europeana de Investitii, care se angajeaza sa cofinanteze jumate din suma. Suma este maximum 50 de milioane. Parerea mea e ca nu vom lua 50 de milioane, vom lua ceva mai putin. Deci vom intra in negocieri cu banca pentru cofinantarea a jumatate, iar pentru cealalta jumatate vom face o licitatie pentru a gasi o banca comerciala, care impreuna cu banca europeana sa ne asigure finantarea. Cand avem finantarea asigurata, vom face o licitatie tehnica, vom publica caietul de sarcini si sunt invitati toti producatorii de tramvaie sa participe. Cred ca toate aceste demersuri vor dura 4-5 luni. De aceea ne-am si grabit ca sa nu pierdem aceste luni peste vara”, a mai spus primarul.

Cu acesti bani se va reabilita si depoul RATT. Imprumutul va ridica totusi gradul de indatorare al Timisoarei la 19,63 procente, fata de 30 de procente cat este admis.

Pe viitor, edilii ar mai putea intra in datorii pentru cofinantarea unor proiecte europene. „Ne vom pastra si o marja de siguranta pentru 2012. Din 2013, acea suma incepe sa descreasca, pentru ca noi am esalonat creditul pe care l-am luat de-a lungul timpului pentru modernizarea sau inlocuirea parcului RATT. Am facut in asa maniera incat sa nu se suprapuna doua credite. Deci ce-am luat in 2005 se termina in februarie 2012, iar ceea ce am luat pentru firobuze si aceste autobuze cu burduf se va termina in 2015, iar ce-ar urma sa luam dupa o perioada de gratie, respectiv tramvaiele, ar urma sa rambursam din 2016”, a conchis Ciuhandu.

__________________________________________________________________________________________

TIMISOARA. S-a stabilit, Timisoara va avea tramvaie noi! Consilierii locali au decis, dupa indelungi discutii, ca Primaria sa ia un imprumut bani europeni pentru innoirea parcului de tramvaie al RATT.

Astfel, Primaria Timisoara se va imprumuta cu 50 de milioane de euro, din care jumatate vor fi luati de la Banca Europeana de Investitii. Pentru restul banilor, municipalitatea cauta inca solutii.

Consilierii locali ai PNL s-au abtinut de la vot, dupa ce s-au zbatut indelung sa retraga intreg proiectul de pe ordinea de zi.

Nu toti consilierii au fost insa de acord sa fie retras proiectul, in acest sens exprimandu-si vehement opinia si primarul Gheorghe Ciuhandu, care a subliniat ca nici in ruptul capului nu retrage proiectul, el fiind initiatorul.

Stiu ca se apropie campania electorala, mi se pare normal ca fiecare sa isi faca putina campanie electorala, dar mi se pare incorect sa-i privam pe timisoreni de transport. Aceste tramvaie sunt depasite fizic si moral in proportie de 62 la suta„, a spus Ciuhandu. In plus, potrivit edilului, parcul de tramvaie al RATT este depasit deja cu 60%.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Gogosi pt prosti! Se imprumuta ca sa ia tramvaie ca sa ii mai votam odata dar de fapt noi platim datoria cu varf si indesat, inca o data, Ciuhandu ne demonstreaza ca at cand e vorba de el nu e fraer deloc doar cand vine vorba de ceilalti face pe prostu!

  2. aline, esti bou.

  3. Total de acord cu Fefere.
    Aline esty BOU

  4. Adica faptul ca platim cel mai mare tarif din Romania pentru transportul in comun nu ne ajuta sa cumparam tramvaie noi? Mai bine facem rate?

  5. SINT SI TRAMVAIE DIN GERMANIA CARE NEMTII NU VOR SA L-E MAI AIBA, DEOARECE, EI I-SI FAC NISTE TRAMVAIE CARE FUNCTIONEAZA CURENTII DE INDUCTIE, O METODA DESCOPERITA DE NICOLA TESLA. ASTFEL NEMTII DAU (PE BANI) TRAMVAIELE VECHI ROMANILOR SI CU CIT MAI PRIMESC DE LA UNIUNEA EUROPEANA, I-SI FAC „ROST” DE NISTE TRAMVAIE CARE ,… NU MAI AU NEVOIE DE CABLUL ELECTRIC DE DEASUPRA, SI DUPA UN OARECARE TIMP, V-OR FUNCTIONA FARA VATMAN, CACI PRIN CURENTII ACESTIA DE INDUCTIE POATE DIRIJA DOAR UN SINGUR COMPUTER,…TOATE TRAMVAIELE DIN ORAS,…FARA VATMAN. ASA CA, SI NEMTII, SI ROMANII , S-E IMPRUMUTA DE LA UE CU BANI PENTRU TRAMVAIE,…DAR CINE E MAI , „CU CAP” ? „ASTA” NU SE PUBLICA IN MASS-MEDIA ROMANA ? DOAR ESTE „ACEASTA” CUNOSCUTA DE CATRE POITICIENI,…

    • IN LOC DE CABLUL DE DEASUPRA, INTRE SINE, V-A FI MONTATE NISTE „PLACI” CARE IN FIECARE PLACA ESTE CITE-O BOBINA, CARE FORMEAZA ACESTI „CURENTI DE INDUCTIE” SI,…TRAMVAIUL S-E DEPLASEAZA, CU UN CENTIMETRU DEASUPRA SINELOR, EVITIND ASTFEL FRECAREA APROAPE LA ZERO.
      „BOBINELE” TRANSMIT CURENTUL TRAMVAIULU-I ,…NUMA-I UNDE ACESTA S-E AFLA, IN REST,…E PAUZA !

      • Un centimetru deasupra sinelor??? In romania ??? SIGUR CA DA … PRECIZIE FRATE, TIPIC ROMANEASCA. Pana vine DOREL cu pickhammerul. Sa vezi atunci … inductie si un centimetru 🙂 Da’ bobina-i din sarma de cupru? Inseamna ca vom avea si pentru reciclare ceva marfa noua … ha ha ha ha ha.