Opinia Timisoarei

36 de milioane de euro va costa Pasajul Solventul din Timisoara, cu tot cu SF. In cateva zile se lanseaza licitatiile pentru studiul de fezabilitate, actualizarea proiectului tehnic si executie

TIMISOARA. Au fost facute publice anunturile de intentie in vederea lansarii a doua licitatii importante la Timisoara, la capatul carora ar trebui sa se contureze punctul de plecare in implementarea unuia dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura in oras – Pasajul Solventul.

CITESTE SI: Visul unei sosele ocolitoare complete in jurul Timisoarei capata inca un contur. S-a lansat o prima licitatie pentru Centura de Vest 

Pentru intocmirea Studiului de Fezabilitate pentru viitoarea linie de tramvai spre Gara de Nord, suma estimata este de aproximativ 12 milioane de euro, in vreme ce actualizarea proiectului tehnic si executia lucrarii ar ajunge la 24 de milioane de euro. Cu alte cuvinte, cel mai lung pasaj subteran care se va amenaja in Timisoara, pe sub 9 linii de cale ferata, la Solventul, va costa, in total, in jurul a 36 de milioane de euro.

Dupa ce zilele trecute a fost lansata o licitatie pentru gasirea unui diriginte de santier, celelalte doua, pentru SF si intocmire de proiect tehnic si executie sunt asteptate sa porneasca in 22 iunie.

Dupa ani de tergiversari, in toamna s-a finalizat donatia de teren, de la fostul combinat chimic catre Primaria Timisoara, iar in decembrie era obtinut si Avizul de Mediu.

Pasajul Solventul va usura trecerea din sud in nord si invers si ar mai fluidiza traficul pe traseul Inelului 4 de circulatie.

Va reamintim, Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

In zona va fi amenajat si un sens giratoriu, dar vor fi facute si piste de biciclete si trotuare, precum si spatii verzi.

Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care autoritatile spera sa obtina gratis proiectarea, dupa modelul ILSA.

Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential ar urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega planuitul pasaj Solventul de zona Dambovita, peste rau.

Vom avea o dezvoltare ca si in zona ILSA. Un dezvoltator imobiliar vrea sa faca acolo un ansamblu de locuinte, iar noi le-am cerut sa faca si studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru pod”, au explicat recent pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Primariei.

Exit mobile version