30 de milioane de euro in plus pentru tramvaiele noi, la Timisoara. Vom avea 21 de garnituri

TIMISOARA. Dupa ce anul trecut a inceput fabricarea primului tramvai nou, pe baterii, care va ajunge la Timisoara cel mai probabil la inceputului lui 2021, recent, autoritatile locale au primit bani in plus de la Uniunea Europeana, pentru achizitionarea mai multor astfel de garnituri.

CITESTE SI: Timisoara va aplauda si va multumeste. Politisti, pompieri si jandarmi au luminat portile Spitalului de Boli Infectioase aducand un omagiu cadrelor medicale din prima linie a luptei cu coronavirusul. Video  

Este vorba despre o suplimentare a sumei initiale cu 30 de milioane de euro, bani care acopera o parte din cheltuielile pentru al doilea lot de garnituri si asigura fondurile necesare si pentru cel de-al treilea lot din proiectul de „Innoire a flotei de tramvaie”.

Cu alte cuvinte, banii vor fi suficienti pentru ca toate cele 21 de tramvaie cuprinse in contractul cadru pe care Primaria Timisoara il are cu turcii de la Bozankaya Otomotiv sa intre in productie.

„Ne amintim, cu totii, ca noi avem 3 proiecte pentru innoirea flotei de tramvaie si sunt aprobate cele 2 si practic, intram pe linie dreapta si pentru al 3 lea. E aprobata finatarea. Vom intra pe linie dreapra, se mai impun mici ajustari, dar proiectul este aprobat. Avem pentru 21 de tramvaie fonduri europene. Este vorba de acele tramvaie mari, contractul cadru permitandu-ne sa luam pana la 42 de tramvaie. La ora actuala avem fonduri europene pentru aceste 21 de bucati. E in pregatire primul exemplar. Pe viitor se va putea face uz de contractul cadrul care permite cumpararea a 42. Poate se vor face redistribuiri de fonduri si atunci putem accesa pentru si mai multe astfel de tramvaie”, a spus primarul Nicolae Robu.

Noile tramvaie vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la retea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.

Va reamintim, tramvaiele batrane care circula acum in Timisoara au fost fabricate intre anii 1962 si 1973 si au depasit cu mult momenul la care puteau fi casate. Parcul de tramvaie al orasului numara 60 de garnituri din care jumatate sunt foarte vechi.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Fantastic, extraordinar, minunat.
    Dar la Oradea se livreaza deja tramvaie produse la Arad…
    https://clubferoviar.ro/galerie-foto-primele-patru-tramvaie-noi-pentru-oradea-vor-fi-livrate-luna-viitoare/

    • Ce rahat te bagi in seama gratis cu ce Oradea, le faci cumva publicitate? Daca Astra nu s-a sinchisit sa se prezinte la licitiatie, nu cred ca ar trebui la le porti tu de grija. Gaseste-ti un job online si fi util, lasa frecatul netului.

  2. Nu se livreaza nimic la Oradea si nici nu are legatura.
    Vom avea cele mai moderne tramvaie din tara.

    • :))) Asa au avut si bucurestenii autobuzele alea. Si s-au saturat de ele.

    • Da. Vom avea cele mai moderne tramvaie turcesti din tara… 🙂

  3. Mai usor te-ntelegi cu turcaletii la pesches decat cu nemtii, asa-i profesore? 😉 Neam de borfasi…

  4. Dar liniile de tramvai cand se repara? Buziasului, Cetatii, Bogdanestilor, etc. Ca sar tramvaiele de pe ele, Armoniile. Cand va sari un tramvai de 2.500.000€ de pe linie va fi mai scump.Mai e un an pana vin primele tramvaie, si vor sta la pastrare ca vaporasele, ca masinutele electrice cumparate de primarie, etc.

    • Nu te mai bășica degeaba !
      Cât de prost poti sa fii să joci 2, 3 ani rol de chiloți tanga să te bagi în seamă peste tot și să nu-ți dai seama ca înafară de prost ești și penibil.
      Normal că se vor repara toate dar pentru asta îți trebuie bani firme serioase și timp.
      Mai bine te-ar interesa ce a făcut PSD jur împrejurul Timișoarei pentru că toate intrările în oraș arată ca în Africa. Fraiere cu clopoței.

  5. Faină treaba.
    Văd că ne atacăm unii pe alții în postări, ne înjurăm și ne ponegrim în loc să discutăm subiectul…
    Divide et impera, parcă așa ziceau romanii. Divide ca să poți cucerii.
    Cu mentalitatea asta a noastră de a ne înjosii unii pe alții ei câștigă.

    Și apropos, Astra nu a participat la licitație pentru că Timișoara este singura primărie din țară care a cerut autonomie a noilor tramvaie de 60km, pe baterii…Doar ca să înțelegem, într-un oraș care nu are cu mulți km de șine de tramvai.
    Astra face tramvaie Siemens, aceleași care rulează și în München. Astea sunt bune și pentru München și Arad și pentru Cluj și pentru Oradea…dar nu pentru cea mai inteligentă primărie din lume…Timișoara…

  6. Autonomia pe baterii este foarte importanata. Avem foarte multe locuri unde avem sine dar nu nu si fire de inalta tensiune. In plus de asta, energia electrica trebuie economisita ca sa poata functiona iluminatul public si pe timpul zilei; este o traditie care trebuie pastrata.
    Oricum urmatorul lot va trebuie sa poata sa si zboare, ca sa poti sa iei tramvaiul de pe Torontalului de la Cioca pana la Train Vuia. Acum sa ii vedem pe cei de la Astra!
    Lasand ironia la o parte, sper ca dupa pandemia asta sa priceapa si ghiolbanii care ne conduc cat de important este sa produci in tara cat mai multe lucruri si sa nu depinzi de importuri.