Opinia Timisoarei

30 de milioane de euro in plus pentru tramvaiele noi, la Timisoara. Vom avea 21 de garnituri

TIMISOARA. Dupa ce anul trecut a inceput fabricarea primului tramvai nou, pe baterii, care va ajunge la Timisoara cel mai probabil la inceputului lui 2021, recent, autoritatile locale au primit bani in plus de la Uniunea Europeana, pentru achizitionarea mai multor astfel de garnituri.

CITESTE SI: Timisoara va aplauda si va multumeste. Politisti, pompieri si jandarmi au luminat portile Spitalului de Boli Infectioase aducand un omagiu cadrelor medicale din prima linie a luptei cu coronavirusul. Video  

Este vorba despre o suplimentare a sumei initiale cu 30 de milioane de euro, bani care acopera o parte din cheltuielile pentru al doilea lot de garnituri si asigura fondurile necesare si pentru cel de-al treilea lot din proiectul de „Innoire a flotei de tramvaie”.

Cu alte cuvinte, banii vor fi suficienti pentru ca toate cele 21 de tramvaie cuprinse in contractul cadru pe care Primaria Timisoara il are cu turcii de la Bozankaya Otomotiv sa intre in productie.

„Ne amintim, cu totii, ca noi avem 3 proiecte pentru innoirea flotei de tramvaie si sunt aprobate cele 2 si practic, intram pe linie dreapta si pentru al 3 lea. E aprobata finatarea. Vom intra pe linie dreapra, se mai impun mici ajustari, dar proiectul este aprobat. Avem pentru 21 de tramvaie fonduri europene. Este vorba de acele tramvaie mari, contractul cadru permitandu-ne sa luam pana la 42 de tramvaie. La ora actuala avem fonduri europene pentru aceste 21 de bucati. E in pregatire primul exemplar. Pe viitor se va putea face uz de contractul cadrul care permite cumpararea a 42. Poate se vor face redistribuiri de fonduri si atunci putem accesa pentru si mai multe astfel de tramvaie”, a spus primarul Nicolae Robu.

Noile tramvaie vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la retea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers.

Va reamintim, tramvaiele batrane care circula acum in Timisoara au fost fabricate intre anii 1962 si 1973 si au depasit cu mult momenul la care puteau fi casate. Parcul de tramvaie al orasului numara 60 de garnituri din care jumatate sunt foarte vechi.

Exit mobile version