Opinia Timisoarei

130.000 de masini la 50.000 de locuri de parcare, in Timisoara! Doar 1% dintre drumuri se fac cu bicicleta prin oras. Vino si tu cu o idee care sa schimbe lucrurile!

TIMISOARA. Timisorenii sunt asteptati cu idei care sa ajute la dezvoltarea pe viitor a orasului. Un raport pregatit de autoritati, cu ajutorul expertilor, inca de anul trecut, arata punctele slabe si punctele forte ale urbei in materie de transport, dar ofera si idei pentru imbunatatirea acestuia, iar la acest capitol pot colabora si locuitorii Timisoarei. Si in perioada elaborarii documentului li s-a cerut timisorenilor sa vina cu sugestii, dar si acum la finalizare.

Vorbim, in fapt, despre ‘Master Planul’ de transport pentru Timisoara.

Timisorenii mai au aproape doua saptamani la dispozitie pentru a-si da cu parerea despre „Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru polul de crestere Timisoara„, intocmit in 2015, dar si sa aduca idei care sa ajute la dezvoltarea orasului in urmatorii 15 ani. Documentul prezinta detaliat modul in care s-a dezvoltat orasul de pe Bega in ultimii ani si prezinta situatia exacta din punct de vedere al transportului si a legaturilor pe care le are cu alte 15 localitati din judet.

Planul pune accent pe calitatea mediului urban si pe nevoia de a reda strazile oamenilor.

Conform estimarilor din acest document, pentru punerea in practica a tuturor proiectelor sugerate in acesta ar fi nevoie de o suma de aproape patru ori mai mare decat bugetul din 2016 al Timisoarei, adica de aproximativ 800 de milioane de euro.

Jumatate dintre timisorenii care nu au masina sau nu o folosesc merg cu tramvaiul

Conform raportului, Timisoara are a treia retea de tramvai din tara, dupa cele existente in Bucuresti si Arad, si conform documentului, tramvaiele care circula pe linii vor fi modernizate pentru a deservi si persoanele cu dizabilitati. Planul este deja pus in practica prin modernizarea vagoanelor existente si transformarea acestora in flota de tramvaie „Armonia”. In oras majoritatea celor care folosesc mijloacele de transport in comun, se deplaseaza cu tramvaiul, 49% dintre timisoreni, in timp ce 32% prefera troleibuzul si 19% autobuzul.

Dumbravita – Timisoara, cea mai aglomerata intrare in Timisoara

In fiecare zi, pe cele noua drumuri care ies din oras, parasesc urbea aproximativ 138 de mii de automobile. Cea mai aglomerata artera de iesire din oras este drumul judetean 691, cel care duce catre Dumbravita si autostrada, si pe care ies zilnic din Timisoara peste 22 de mii de masini.

Doar 1% dintre deplasarile in Timisoara se fac cu bicicleta

In document este evidentiata si problema locurilor de parcare si aglomeratia din oras, care are peste 127 de mii de masini inregistrate si doar 50 de mii de locuri de parcare.

Conform raportului, in orasul care se vrea capitala culturala europeana in 2021, doar 1% dintre locuitori se deplaseaza cu bicicleta.

Raportul ofera si solutii pentru dezvoltarea orasului pana in 2030. Intregirea inelelor 2 si 4 de circulatie, punerea la punct a sistemului de semaforizare, care se va face in curand cand sistemul de management al traficului va intra in functiune, sau asigurarea de noi artere de legatura cu autoastrada deja existenta. De asemenea, in document este mentionata si necesitatea construirii centurii de sud a Timisoarei, obiectiv care deocamdata nu este una dintre prioritatile guvernului.

Pana in data de 15 martie, timisorenii pot veni cu propunerile lor pe adresa de mail: mobilitate@primariatm.ro.

Nu am stire sa se fi primit de la simpli cetateni. Au fost foarte multe discutii intre arhitecti, urbanisti, au fost multe momente de dezbatere. Va intra pe procedura de aprobare si devine un document, Master Planul pe transport din oras, de fapt. Tot ce se pune in practica in continuare trebuie sa fie in consonanta cu prevederile lui„, a precizat pentru opiniatimisoarei.ro primarul Nicolae Robu. In 15 martie, documentul va deveni unul complet si oficial si va sta la baza viitoarelor proiecte pentru dezvoltarea Timisoarei.

Planul de Mobilitate Urbana Durabila poate fi consultat in totalitate AICI!

Exit mobile version